ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT [test drive]

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT caroto test 2013 (2)

Πόσο σπορ μπορεί να είναι η CLA με τους 156 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;

Θυμάστε τη διαφήμιση αεροπορικής εταιρίας, με τον σνομπ επιβάτη που παρίστανε τον πλούσιο; Το σλόγκαν που ακουγόταν στο τηλεοπτικό σποτ είναι «κανείς δεν γνωρίζει ότι πετάτε μόνο με €29» (δεν είμαστε σίγουροι για το ποσό). Η ίδια διαφήμιση θα ταίριαζε και στην περίπτωση της CLA. Κανείς δεν φαντάζεται ότι έχετε πληρώσει μόνο €31.900 για ένα τόσο εντυπωσιακό αυτοκίνητο!

Οι περισσότεροι μπερδεύουν την CLA με την CLS, η οποία κοστίζει €71.500! Με δεδομένο ότι οι Έλληνες δεν έχουμε εκτεθεί πολύ στην εικόνα της ακριβής CLS (πόσες φορές την έχετε δει στον δρόμο;) οι λέξεις-κλειδιά που έχουμε κρατήσει στο πίσω μέρος του μυαλού μας γι’ αυτήν είναι: τετράθυρη, coupe, τοξοειδής οροφή. Ε, λοιπόν, οι ίδιες λέξεις περιγράφουν και την… προσιτή CLA και γι’ αυτό προκαλείται σύγχυση (προς όφελος του οδηγού της CLA βεβαίως)!

Άσχετα με τις σχεδιαστικές ομοιότητες πάντως, η CLA που οδηγήσαμε είναι ίσως το πιο όμορφο αυτοκίνητο που μπορείς να αποκτήσεις με €30.000 (συν κάτι ψιλά). Κάθε φορά που την κοιτούσαμε μας έφτιαχνε τη διάθεση. Όταν την οδηγούσαμε τραβούσε τα βλέμματα σαν να περνούσε η Miss Κόσμος φορώντας καυτό μίνι φόρεμα! Κι όταν ήταν παρκαρισμένη, ουκ ολίγα αυτοκίνητα σταματούσαν για να την θαυμάσουν καλύτερα. Αν σας αρέσει η διακριτικότητα, διαγράψτε αυτό το αυτοκίνητο από τη λίστα σας…

Το εσωτερικό της CLA είναι δανεισμένο από την A-Class, ένα πολύ πιο… ταπεινό αυτοκίνητο (σε σχέση με την CLS). Αυτό ωστόσο κάθε άλλο παρά κακό είναι, καθώς πρόκειται για ένα πανέμορφο και μοντέρνο εσωτερικό. Κι αν θέλετε να μάθετε τη μεγάλη αλήθεια, κάτω από το εντυπωσιακό περίβλημα της προσθιοκίνητης CLA κρύβεται το ικανό πάτωμα και οι κινητήρες της A-Class! Ωστόσο, οι αυξημένες διαστάσεις της CLA (είναι μεγαλύτερη κι από την C-Class) χαρίζουν σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες κι αποσκευές (470 lt). Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν έως και τρία άτομα, όμως οι ψηλότεροι θα περιοριστούν από το εσωτερικό ύψος, λόγω του τοξοειδούς σχήματος της οροφής.

Κάτω από το καπό της CLA 200 που οδηγήσαμε έχει τοποθετηθεί ένας από τους καλύτερους κινητήρες στα 1.600 cc. Χάρη στην υπερτροφοδότηση η μέγιστη ισχύς του φθάνει τους 156 PS και η μέγιστη ροπή τα 250 Nm. Οι επιδόσεις που χαρίζει είναι αντάξιες της… εμφάνισης του αυτοκινήτου: 0-100 km/h σε 8,5 sec. Τελική ταχύτητα 230 km/h. Ταυτόχρονα, η μικτή κατανάλωση διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα (5,4 lt/100 km) και το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές ρύπων (127 g/km).

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο μας άφησε μέτριες εντυπώσεις. Από τη μία πλευρά μας άρεσε γιατί είναι αρκετά «έξυπνο» κι επιλέγει σωστά την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο. Από την άλλη όμως, δεν είναι τόσο γρήγορο στις αλλαγές όσο αντίστοιχα κιβώτια άλλων εταιριών (π.χ. το DSG του ομίλου VW). Είναι ταχύτερο από ένα «απλό» κιβώτιο, αλλά ελάχιστα πιο αργό από τα σύγχρονα διπλού συμπλέκτη.

Στον δρόμο η CLA 200 είναι απρόσμενα πρόθυμη να ακολουθήσει τις ορέξεις σου για σπορ οδήγηση. Έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δεν γέρνει στις στροφές και η συμπεριφορά της είναι πάντα προβλέψιμη και προοδευτική. Βέβαια οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με το σπορ πακέτο AMG, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σπορ ανάρτηση και ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ. Τα παραπάνω συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, αλλά είναι υπεύθυνα και για τη μειωμένη άνεση.

Η βασική τιμή της CLA 200 όπως αναφέραμε είναι «μόλις» €31.900. Αν ωστόσο θελήσετε να «χτίσετε» ένα αυτοκίνητο σαν αυτό της δοκιμής μας θα πρέπει να εκταμιεύσετε άλλα €2.477,93 για το αυτόματο κιβώτιο κι άλλα €3.349,29 για το σπορ πακέτο AMG. Κι έτσι απλά, η τιμή σκαρφαλώνει στα €37.727,22! Άποψή μας είναι ότι η βασική έκδοση, αυτή με τα €31.900 αποτελεί την καλύτερη «value for money» επιλογή.

Οδηγούμε την πανίσχυρη Mercedes-Benz E 63 AMG S 4MATIC!

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.250-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,4 / 5,4 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 568 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 127 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4630 x 1777x 1432 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1549/1547 mm
Μεταξόνιο 2699 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Απόβαρο 1.430 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 31.900 € (με απόσυρση 30.623€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button