ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Leon SC 1.4 TSI (122 PS) [test drive]

Seat-Leon_SC_TSI_105PS_2013 (10)

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είναι ένα ακόμη μοντέλο στην γκάμα της Seat. Είναι το πρώτο σπορ τρίθυρο Leon FR με μικρό κινητήρα υψηλής απόδοσης!

Πριν από μερικά χρόνια μια τέτοια έκδοση του Leon θα είχε κινητήρα 1,8 lt ή και 2,0 lt. Επειδή όμως η κατάσταση είναι λίγο… δύσκολη για τις εταιρίες αυτοκινήτου, οι άνθρωποι της Seat έκαναν την κίνηση ματ: τοποθέτησαν τον γνωστό και αποδεδειγμένο κινητήρα 1.4 TSI με τους 122 PS και πέτυχαν την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που δεν ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, αλλά χαρίζει χαμόγελα χωρίς να ρουφάει τα ευρώ από την τσέπη σας (λόγω κατανάλωσης καυσίμου).

Το τρίθυρο αμάξωμα του Sports Coupe (δύο λέξεις που γνωρίσαμε από το Ibiza) είναι όμορφο και έχει έντονα coupe στοιχεία. Ορισμένα απ’ αυτά είναι η έντονα κεκλιμένη οροφή και οι τονισμένοι «γλουτοί» που προσφέρουν εντυπωσιακή σιλουέτα. Πόντους για την σπορ όψη πρέπει να δοθούν και στη χαμηλωμένη κατά 15 mm ανάρτηση, η οποία συμβάλει και στην επίτευξη καλύτερης οδικής συμπεριφοράς.

Το εσωτερικό δεν είναι εξίσου εντυπωσιακό (είναι ίδιο με αυτό του 5θυρου Leon), αλλά αυτό δεν είναι κακό, καθώς τόσο ποιοτικά όσο και εργονομικά είναι εξαιρετικό. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι μικρότεροι απ’ αυτούς του 5θυρου Leon κι αυτό οφείλεται τόσο στην κλίση της οροφής όσο και στο μειωμένο κατά 35 mm μεταξόνιο. Ο χώρος αποσκευών δεν διαφέρει απ’ αυτόν του 5θυρου και συνεπώς ικανοποιεί με τον όγκο του (380 lt).

Κάτω από το καπό του Leon SC 1.4 TSI δεσπόζει όπως αναφέραμε ο 1.4 TSI του ομίλου VW. Αυτό το μοτέρ προσφέρει απόλυτα ισορροπημένη συμπεριφορά, αφού οι 122 PS και τα 200 Nm ροπής έρχονται χωρίς πολύ πίεση (χάρη στο turbo) και η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 5,2 lt/100 km σε μικτές συνθήκες.

Με αρωγό το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και το σύστημα Start & Stop, η «πραγματική» κατανάλωση που μετρήσαμε εμείς κινούμενοι κυρίως εντός πόλης δεν ξεπέρασε τα 7,8 lt/100 km. Πρόκειται για πολύ καλή τιμή για ένα αυτοκίνητο με καλές επιδόσεις (9,3 sec για τα 0-100 km/h. Τελική ταχύτητα 202 km/h).

Κι αν οι επιδόσεις του Leon SC 1.4 TSI δεν σας εντυπωσιάζουν, είμαστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να παραπονεθείτε από τον τρόπο που το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται στον δρόμο. H χαμηλωμένη ανάρτηση και το στιβαρό αμάξωμα συνδυάζονται με τις αρκετά σφιχτές ρυθμίσεις των αμορτισέρ (όχι τόσο ώστε να είναι δυσάρεστη η ανάρτηση). Αν στη συνταγή προσθέσετε το αλατοπίπερο (καλή αίσθηση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων) το αποτέλεσμα είναι άκρως… γευστικό για τους λάτρεις της «γκουρμέ» οδήγησης! Το αυτοκίνητο πατάει καλά στον δρόμο, υπακούει στις εντολές σου και τελικά κερδίζει την εμπιστοσύνη σου, ιδιαίτερα στο πρόγραμμα «Sport» του Seat Drive Profile (τα άλλα προγράμματα είναι τα Normal, Eco και Individual).

Εν ολίγοις, το Leon SC 1.4 TSI είναι ένα αυτοκίνητο που χαρίζει οδηγική απόλαυση και καλές επιδόσεις. Επίσης, προσφέρει πλήρη εξοπλισμό σε πολύ λογική τιμή (17.550 ευρώ).

Seat Leon SC 1.4 TSI FR – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 90 kW (122 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.000 rpm
Τροφοδοσία Yπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,2 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 641 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4228x1810x1446 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1544/1514 mm
Μεταξόνιο 2601 mm
Χώρος αποσκευών 380-1150 lt
Απόβαρο 1129 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.550€ (16.590€ με όφελος απόσυρσης)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Δεν θέλω να στην χαλάσω αλλά τα μοτερ 1,4tsi τα έχουν βάλει στα leon από το 2007 το ξέρω γιατί είχα.. οπότε όχι και τόσο πρόσφατα…
    θα μπορούσες να πείς και δυο λόγια για το γεγονός ότι αυτός είναι τελείως νέος κινητήρας από τον προηγούμενο tsi..
    όσο για την ανάρτηση.. καλά μόνο για να κάνει εντύπωση την έβαλαν οι άνθρωποι?? πώς είναι στην οδήγηση? σκληρή μαλακή? κοπανάει? κάτι?
    test drive υποτίθεται έγινε… μόνο για την κατανάλωση δλδ έχουμε σχόλιο τπτ άλλο?

    1. Αγαπητέ Basilis82, οι απαντήσεις σε όσα γράφεις βρίσκονται μέσα στο κείμενο. Σου απαντώ λοιπόν με αποσπάσματα από το κείμενο.
      – Για τον κινητήρα: “οι άνθρωποι της Seat έκαναν την κίνηση ματ: τοποθέτησαν τον γνωστό και αποδεδειγμένο κινητήρα 1.4 TSI με τους 122 PS και πέτυχαν την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης”
      – Για την ανάρτηση: “Πόντους για την σπορ όψη πρέπει να δοθούν και στη χαμηλωμένη κατά 15 mm ανάρτηση, η οποία συμβάλει και στην επίτευξη καλύτερης οδικής συμπεριφοράς… Είμαστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να παραπονεθείτε από τον τρόπο που το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται στον δρόμο. H χαμηλωμένη ανάρτηση και το στιβαρό αμάξωμα συνδυάζονται με τις αρκετά σφιχτές ρυθμίσεις των αμορτισέρ (όχι τόσο ώστε να είναι δυσάρεστη η ανάρτηση)”
      Είμαστε στη διάθεσή σου για οποιαδήποτε επιπρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνηση!

    2. Αγαπητέ Basilis82, οι απαντήσεις σε όσα γράφεις βρίσκονται μέσα στο κείμενο. Σου απαντώ λοιπόν με αποσπάσματα από το κείμενο.

      – Για τον κινητήρα: «οι άνθρωποι της Seat έκαναν την κίνηση ματ: τοποθέτησαν τον γνωστό και αποδεδειγμένο κινητήρα 1.4 TSI με τους 122 PS και πέτυχαν την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης»

      – Για την ανάρτηση: «Πόντους για την σπορ όψη πρέπει να δοθούν και στη χαμηλωμένη κατά 15 mm ανάρτηση, η οποία συμβάλει και στην επίτευξη καλύτερης οδικής συμπεριφοράς… Είμαστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να παραπονεθείτε από τον τρόπο που το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται στον δρόμο. H χαμηλωμένη ανάρτηση και το στιβαρό αμάξωμα συνδυάζονται με τις αρκετά σφιχτές ρυθμίσεις των αμορτισέρ (όχι τόσο ώστε να είναι δυσάρεστη η ανάρτηση)»

      Είμαστε στη διάθεσή σου για οποιαδήποτε επιπρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνηση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!