Με προίκα όλα τα καλά του απερχόμενου μοντέλου, το νέο Leon είναι αισθητά καλύτερο σχεδόν σε κάθε τομέα και με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή πώλησης…
Από το 1999 όταν και πρωτοκυκλοφόρησε το Leon κατάφερε να προσδιορίσει το στίγμα του στον αυτοκινητιστικό χάρτη ως ένα σπορτίφ hatch με αποκορύφωμα τον εξαιρετικό τότε 20βάλβιδο τούρμπο κινητήρα. Σήμερα φτάνουμε στην 3η γενιά του ισπανικού μικρομεσαίου το οποίο με την «γερμανογενή» καταγωγή του συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα καλύτερα hatch στην κατηγορία του (σ.σ. στη νέα γενιά υπάρχει και τρίθυρη έκδοση SportCoupe ή SC).
Ξεκινώντας από την σχεδίαση θα λέγαμε πως επιλέχθηκε μία κάπως συγκρατημένη άποψη (κάτι που συνηθίζεται στο VW Group, βλέπε το άτολμο σχεδιαστικά νέο Golf) που, ωστόσο, δείχνει όσο σύγχρονη χρειάζεται για να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Οι λαβές στις πίσω πόρτες έχουν μετακομίσει στη νορμάλ θέση ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν αισθητικά ιταλικό αέρα.
Αν και το μήκος του νέου Leon είναι μικρότερο κατά περίπου πέντε πόντους, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 58 mm ευνοώντας τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Έτσι, οι πίσω θα καθίσουν ακόμη πιο άνετα και πιο… ευήλια μιας και τα παράθυρα είναι μεγαλύτερα ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 380 lt (39 περισσότερα). Σε σχέση με τον ανταγωνισμό το νέο Leon προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους για μια οικογένεια.
Το ταμπλό είναι σαφώς πιο κομψό από το προηγούμενο με την απέριττη σχεδίαση που άφηνε ανάμεικτες εντυπώσεις. Βέβαια, και στο νέο, η εμφάνιση της κεντρικής κονσόλας παραμένει λιτή αλλά μαζί με τον πίνακα οργάνων βγάζουν ένα… άουντι αέρα. Αν και σκληρά δείχνοντας μέτρια ποιοτικά τα πλαστικά έχουν καλή συναρμολόγηση, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν υπεραρκετές ενώ η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική όπως και στα προηγούμενα Leon.
Η νέα πλατφόρμα MQB που χρησιμοποιείται από το νέο VW Golf έως τη νέα Skoda Octavia προσφέρει μικρότερο βάρος (έως 90 kg, ανάλογα με την έκδοση) και το σημαντικότερο ακόμη μεγαλύτερη δυσκαμψία. Όπως και σε άλλα μοντέλα του ομίλου (π.χ. Audi A3) η επίδραση της νέας πλατφόρμας γίνεται αντιληπτή στον δρόμο από το σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου το οποίο εν μέρει οφείλεται και στα αυξημένα μετατρόχια και μεταξόνιο.
Εδώ να πούμε πως η ανάρτηση μπορεί να φανεί σε μερικούς λίγο πιο μαλακή αλλά δίχως να επηρεάζεται η αμεσότητα στις κινήσεις του αμαξώματος και με τον τομέα της άνεσης να βγαίνει μεγάλος κερδισμένος. Εδώ θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε πως τα Leon με ισχύ κάτω από 150 PS διαθέτουν ημιάκαμπτο πίσω άξονα (αντί για πολλαπλούς συνδέσμους). Το γεγονός αυτό δεν θα πρέπει να σας επηρεάζει μιας και η πίσω ανάρτηση είναι καλοσχεδιασμένη που σε κάνει να ξεχνάς τι γράφουν τα χαρτιά. Θετικά είναι τα σχόλια και για το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση αλλά και για το κούμπωμα του επιλογέα με τις πέντε σχέσεις.
Το μοντέλο της δοκιμής μας δεν είναι και το φτηνότερο Leon μιας και εξοπλίζεται με τον γνωστό αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 με τους 105 PS. Για τον κινητήρα τεχνολογίας common rail δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα από το ότι είναι εξαιρετικά οικονομικός στην θεωρία (με CO2 στα 99 g/km δεν επιβαρύνει με τέλη κυκλοφορίας) αλλά και στην πράξη (η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 5,9 lt/100 km). Όσον αφορά στις επιδόσεις, αν δεν είστε ιδιαίτερα απαιτητικοί δεν πρόκειται να ζητήσετε κάτι περισσότερο από την απόδοση του TDI.
Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να πούμε πως το Leon 1.6 TDI στοιχίζει 18.200 αλλά με προωθητική ενέργεια 700€ και απόσυρση η τιμή πέφτει στα 16.077€. Όπως έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα για την πετρελαιοκίνηση, η εν λόγω έκδοση του Leon αποτελεί μία σοφή επιλογή, αρκεί να γράφετε χιλιόμετρα. Ειδάλλως, εξίσου αξιόλογη και οικονομικότερη είναι η βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 TSI με τους 86 PS (από 12.990€) ή η ίδια έκδοση με 105 PS και 6-άρι κιβώτιο (από 13.640€, τιμές με τις προσφορές). Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές πώλησης.
Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 1.6 Ecoboost FWD 150 PS!
Δοκιμάζουμε το Toyota Auris 1.4 D!
Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 dCi!
Οδηγούμε την Mercedes-Benz E 63 AMG S 4MATIC!
Seat Leon 1.6 TDI – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 77 kW (105 PS) / 3.000-4.000 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδοτούμενος VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 192 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,9 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,6 / 3,8 / 3,3 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 847 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 99 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy Saver, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4263x1816x1459 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1549/1520 mm | |||
Μεταξόνιο | 2636 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 380 lt | |||
Απόβαρο | 1281 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.200€ (16.077€ με προσφορά + προωθητική ενέργεια) |