ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Rapid 1.6 TDI [test drive]

Skoda-Rapid_2013_diesel_105PS_caroto_test (4)

Το Rapid είναι εξ’ ορισμού ένα από τα πιο «έξυπνα» αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς προτάσσοντας την χαμηλή τιμή πώλησής του και όλα του τα πλεονεκτήματα!

Κοιτάξτε όλες του τις εκδόσεις και θα παρατηρήσετε ότι προσφέρει περίπου ίδιες διαστάσεις με άλλα ακριβότερα μοντέλα και την τεχνολογία αιχμής του ομίλου VW. Όλα σε τιμές χαμηλότερες απ’ αυτές των συγγενικών (μοντέλα του ίδιου ομίλου) και γειτονικών (μοντέλα άλλων εταιριών) αυτοκινήτων.

Η έκδοση που οδηγήσαμε δεν είναι η φθηνότερη στην γκάμα του Rapid (έχει τιμή «καταλόγου» 17.600 ευρώ), όμως γι’ αυτά που προσφέρει κερδίζει την σφραγίδα «ευκαιρία». Ουσιαστικά πρόκειται για μία πιο προσιτή έκδοση του Octavia, το οποίο μεγάλωσε ακόμη περισσότερο.

Σχεδιαστικά το Rapid κάθε άλλο παρά «προσιτό» μοντέλο θυμίζει. Οι άνθρωποι της Skoda φρόντισαν να χαρίσουν σ’ αυτό το μοντέλο διακριτικά μοντέρνες γραμμές και αν υποστηρίξεις ότι δείχνει πιο νεανικό από το Octavia, δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να σου φέρει αντίρρηση. Άρα, έχουμε ένα φθηνό αυτοκίνητο που δεν δείχνει καθόλου φθηνό!

Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, το οποίο ωστόσο σχεδιαστικά είναι λίγο πιο… σοβαρό. Ποιοτικά δείχνει άρτιο, αν και τα σκληρά πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες του ταμπλό δεν χαρίζουν την αίσθηση ποιότητας που προσφέρουν άλλα μοντέλα. Ωστόσο η εργονομία είναι εξαιρετική και το ίδιο ισχύει και για την ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός προς τα πίσω όπου το τζάμι είναι αρκετά μικρό.

Το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Rapid πάντως είναι οι χώροι για επιβάτες (έως πέντε άτομα χωρούν με άνεση) και αποσκευές (530 lt). Ο διαθέσιμος χώρος τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια επιτρέπει ακόμη και σε πολύ ψηλούς να χωρέσουν με αρκετή άνεση. Το εσωτερικό πλάτος δεν είναι κορυφαίο, αλλά επαρκεί για τρεις ενήλικους στο πίσω κάθισμα. Επιπρόσθετα, ο αχανής χώρος αποσκευών έχει και τεράστιο άνοιγμα, καθώς ανοίγει ολόκληρη η πίσω πόρτα (σαν hatchback).

Θεωρητικά ένας κινητήρας 1,6 lt με 105 PS θα έπρεπε να είναι οριακός για ένα τόσο μεγάλο και βαρύ (1.265 kg) αυτοκίνητο. Όμως ο 1.6 TDI του ομίλου VW έχει… μνημειώδη ροπή (250 Nm από τις 1.500 rpm) και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις από στάση (0-100 km/h σε 10,6 sec. Τελική ταχύτητα 190 km/h) και κυρίως εξαιρετικές ρεπρίζ!

Είναι τέτοια η ροπή του κινητήρα που οι μηχανικοί της Skoda αποφάσισαν να τοποθετήσουν ένα 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων με πολύ μακριά κλιμάκωση, χωρίς να φοβούνται ότι οι επιδόσεις θα «κρεμάνε» μεταξύ των σχέσεων! Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη αυτής της απόφασης είναι η επίτευξη ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης (4,4 lt σε μικτές συνθήκες). Ακόμη και σε πραγματικές συνθήκες, κινούμενοι κυρίως εντός πόλης, η κατανάλωση σπάνια ανέβαινε πάνω από τα 7,0 lt/100 km!

Στον δρόμο το Rapid συμπεριφέρεται σαν ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο του ομίλου VW. Σταθερό ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, χωρίς έντονες κλήσεις στις στροφές και ουδέτερο όταν το πιέσεις, το μοντέλο της Skoda εμπνέει εμπιστοσύνη. Η ποιότητα κύλισης, η καλή ηχομόνωση, το θετικό τιμόνι και ο ακριβής επιλογέας των ταχυτήτων είναι μερικοί ακόμη τομείς στους οποίους το Rapid δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε το γεγονός ότι στη βασική του έκδοση το μοντέλο που οδηγήσαμε εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, ABS, ESP, air condition, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα κ.ά., ο ισχυρισμός ότι πρόκειται για μία «ευκαιρία» επιβεβαιώνεται!

Skoda Rapid 1.6 TDI – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-2.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,4 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 846 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport MAXX, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4483x1706x1461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1457/1494 mm
Μεταξόνιο 2602 mm
Χώρος αποσκευών 530-1470 lt
Απόβαρο 1265 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.590€ (14.990€ με απόσυρση + προσφορά)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close