ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Audi e-Fuels, εξελίσσει νέου τύπου συνθετικά καύσιμα!

Audi e-fuels bestehen Test im glaesernen Motor

H γερμανική εταιρία παρουσιάζει ένα ακόμη βήμα προς την εξέλιξη αποδοτικότερων και καθαρότερων καυσίμων…

Πριν από καιρό είχαμε αναφερθεί στο πρόγραμμα παραγωγής e-gas το οποίο για να πούμε την αλήθεια μας είχε μπερδέψει λιγάκι με την όλη διαδικασία παραγωγής φυσικού αερίου. Αυτή την φορά όμως οι ειδικοί της Audi στα εργαστήρια στο Ingolstadt (διαβάστε το σχετικό άρθρο από την επίσκεψή μας) σε συνεργασία με την εταιρία Joule φαίνεται να επενδύουν στα συνθετικά καύσιμα με στόχο την μείωση των εκπομπών ρύπων.

Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνουν ήταν να κατανοήσουν καλύτερα την συμπεριφορά του καυσίμου και για αυτό κατασκεύασαν ένα «γυάλινο κινητήρα» προσομοιώνοντας συνθήκες πίεσης καύσης στα 15 bar και θερμοκρασία στους 350 βαθμούς Κελσίου. Μία ειδική κάμερα καταγράφει την διασπορά και την συμπεριφορά του καυσίμου στην διάρκεια του ψεκασμού.

Audi testing finds e-ethanol and e-diesel produced by Joule (1)

SMS==> Ανάφλεξη με λέιζερ αντί για μπουζί;

Για να ακριβολογούμε το μοτέρ δεν είναι συνηθισμένο και ούτε κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από γυαλί. Έχει το μέγεθος μιας μπάλας ποδοσφαίρου και φέρει ένα παράθυρο από κρύσταλλο υψηλής αντοχής (quartz glass) ώστε οι ειδικοί να μπορούν να καταγράψουν τι γίνεται με την βοήθεια μιας κάμερας που «πυροβολεί» ανά 50 msec. Βέβαια δεν πρόκειται για κάποια καινοτομία καθώς τα περισσότερα τμήματα R&D χρησιμοποιούν αυτή την μέθοδο παρατήρησης.

Audi testing finds e-ethanol and e-diesel produced by Joule (2)Το συμπέρασμα των ειδικών είναι αυτό που ίσως να έχετε μαντέψει: σε σχέση με τα υγρά καύσιμα των οποίων η σύνθεση αλλάζει από μέρος σε μέρος, τα συνθετικά e-fuels της Audi είναι ότι πιο καθαρό και δεν περιέχουν καθόλου ολεφίνες (αλκυλένια ή αλκένια δηλ. ακόρεστοι υδρογονάνθρακες) ή αρωματικούς υδρογονάνθρακες. Φυσικά, το project δεν προβλέπει την χρήση των συνθετικών καυσίμων ανεξάρτητα αλλά την πρόσμιξη τους με τα συμβατικά όπως συμβαίνει με τα βιοκαύσιμα (π.χ. το βιοντίζελ ή η βιοαιθανόλη E85 έχει 85% αιθανόλη και 15% αμόλυβδη).

Το επόμενο στάδιο είναι η βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγωγής συνθετικής αιθανόλης (e-ethanol) και συνθετικού ντίζελ (e-diesel) στις εγκαταστάσεις έρευνας και εξέλιξης στο Νέο Μεξικό. Εκεί μικροοργανισμοί χρησιμοποιούν υγρασία (υφάλμυρο, αλμυρό ή βρώμικο νερό), την ηλιακή ακτινοβολία για φωτοσύνθεση και διοξείδιο του άνθρακα για να παραχθούν συνθετικά υλικά (φανταστείτε κάτι σαν την ζύμωση με μύκητες).

Όλα αυτά σε ερευνητικό επίπεδο το οποίο μάλλον θα αφήσει χρήσιμα πορίσματα για το μέλλον αν και η συγκεκριμένη παραγωγή της Joule για παραγωγή καυσίμων με χρήση CO2 είναι αμφιλεγόμενη. Πάντως, έρευνες θέλουν την αυτοκίνηση να μην απεξαρτείται τις επόμενες 2-3 δεκαετίες από τα υγρά καύσιμα, οπότε η έρευνα της Audi έχει μία λογική…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto