Αν υπάρχει ένα μοντέλο στην μικρομεσαία κατηγορία με πολυδιάστατη γκάμα και προηγμένη τεχνολογία τότε προφανώς μιλάμε για το νέο Α3!
Η Audi και η τεχνολογική πρόοδος στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι δύο έννοιες που συνυπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και η σχέση αυτή αντικατοπτρίζεται μέσα από κάθε νέο μοντέλο. H πολυδιάστατη γκάμα περιλαμβάνει την τρίθυρη, Sportback, Cabriolet και την πρόσφατη Sport Sedan έκδοση ενώ από πλευράς τεχνολογίας έχει να επιδείξει από το οικονομικότερο Audi όλων των εποχών (το A3 1.6 TDI Ultra με μέση κατανάλωση μόλις 3,2 lt/100km και εκπομπή CO2 στα 85 g/km) έως και τα κορυφαία S3 δίχως να ξεχνάμε τα μελλοντικά e-tron και g-tron. Πριν από μερικούς μήνες το caroto.gr είχε βρεθεί στην γραμμή παραγωγής του A3 ενώ παρακάτω αναφέρονται μερικές μόλις από τις τεχνολογίες του premium μικρομεσαίου Audi.
Οι κινητήρες του νέου Α3 έχουν επίσης απαλλαγεί από αρκετό βάρος (ελαφρύνει). Ο 1.4 TFSI, για παράδειγμα, ζυγίζει τώρα μόλις 107 kg, 21 kg λιγότερο από τον προηγούμενο κινητήρα. Το σημαντικότερο ρόλο στη μείωση αυτή έπαιξε ο νέος αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος με βάρος μόλις 18 kg. Πρόοδος έχει σημειωθεί και στις λεπτομέρειες, όπως τα αλουμινένια έμβολα ή τα κοίλα κομβία ρουλεμάν των μπιελών και σε διάφορα άλλα σημεία.
Μία νέα έκδοση του 1.4 TFSI η τεχνολογία «Cylinder on Demand» (COD). Για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, απενεργοποιεί προσωρινά δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες μερικού φορτίου ή στο ρολάρισμα. Ακόμα και με χρονισμό ανάφλεξης 360 μοιρών (ως «δικύλινδρος»), ο 1.4 TFSI παραμένει εξαιρετικά αθόρυβος και με ελάχιστους κραδασμούς.
[accordion close=”1″ title=”Διαβάστε εδώ περισσότερα για το σύστημα Cylinder on Demand ή COD!“]Η Volkswagen είναι ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων σε τετρακύλινδρο κινητήρα καθώς προηγουμένως αποτελούσε προνόμιο μεγάλων 8κύλινδρων ή 12κύλινδρων συνόλων. Συστήματα όπως το ACT (Active Cylinder Management) ή CoD (Cylinder on Demand) κατά την Audi αποσκοπούν στην προσωρινή απενεργοποίηση των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για βέλτιστη εξοικονόμηση καυσίμου.Το σύστημα ACT ενεργοποιείται σε εύρος στροφών μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Αν ο οδηγός πατήσει πιο απότομα το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά χωρίς η επανεμπλοκή να γίνεται αντιληπτή. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ιδιόρρυθμο προφίλ οδήγησης (όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό).
Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται ενώ ο οδηγός γνωρίζει για την λειτουργία του μοτέρ (με δύο ή τέσσερις κυλίνδρους ενεργούς) από σχετική ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Το σύστημα ACT εφαρμόζεται στον 1.4 TSI με 103 kW/140 PS και επιδρά στο δεύτερο και τρίτο κύλινδρο μειώνει την κατανάλωση κατά περίπου 0,4 l/100 km (κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και 1,0 l/100 km). Στο σύνολό τους, τα εξαρτήματα του συστήματος ενεργούς διαχείρισης κυλίνδρων ζυγίζουν μόνο 3 kg.[/accordion]
Ο 1.6 TDI είναι ένας αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας που καταναλώνει μόλις 3.8 lt/100 km με εκπομπή 99 g CO2/km. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ του συστήματος common rail μπορούν να εκτελούν έξι ανεξάρτητους ψεκασμούς ανά κύκλο λειτουργίας, με θετικά αποτελέσματα στην καύση και την ομαλή (αθόρυβη) λειτουργία του κινητήρα. Υπερτροφοδότης με μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα και σύστημα εισαγωγής και υπερπλήρωσης χωρίς πεταλούδα γκαζιού (άρα και χωρίς απώλειες ροής) ολοκληρώνουν τη συνολική φιλοσοφία. Επίσης, ο 2.0 TDI με 1.968 κυβ. εκατ. αποδίδει 110 kW (150 hp) και ροπή 20 Nm και χαρακτηρίζεται από πολυάριθμες τεχνικές βελτιώσεις όπως το νέο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης, είναι πολύ συμπαγής.
Σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης, ο συμπλέκτης μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους εμπρός τροχούς. Αν η πρόσφυση μειωθεί εκεί, ο συμπλέκτης μπορεί να μεταφέρει ροπή χωρίς διακοπή στον πίσω άξονα, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, αφού ελέγχεται με ακρίβεια η πίεση μεταξύ των δίσκων. Ένα δοχείο πίεσης υποστηρίζει την ηλεκτρικά ελεγχόμενη αντλία ώστε να παραγάγει την απαραίτητη πίεση λαδιού που μπορεί να φτάσει τα 100 bar. Η τετρακίνηση συνδυάζεται άψογα με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη S tronic σε διάφορες εκδόσεις του νέου Audi A3.
Μία ολοκληρωμένη γκάμα προαιρετικών συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας επιτρέπει πρόσβαση στις νέες υπηρεσίες με κορυφαία τη μονάδα MMI navigation plus με MMI touch. Το προηγμένο τεχνολογικά σύστημα εντυπωσιάζει με μία εντελώς επίπεδη οθόνη επτά ιντσών που αναδιπλώνεται ηλεκτρικά ενώ μια νέα φιλοσοφία ελέγχου ενσωματώνει το χειριστήριο πίεσης/περιστροφής. Το Audi Phone Box συνδέει εύκολα τα κινητά τηλέφωνα στο όχημα και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen που υπόσχεται γνήσια απόλαυση hi-fi. Για υψηλά επίπεδα άνεσης και μία ανώτερη οδηγική εμπειρία, η Audi υιοθετεί συστήματα υποστήριξης προερχόμενα από την πολυτελή κατηγορία, από το adaptive cruise control μέχρι και τα Audi side assist, Audi active lane assist και Audi pre sense basic για αυξημένη ασφάλεια. Το σύστημα πληροφόρησης οδηγού με “υπόδειξη ξεκούρασης” είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Η λειτουργία pre sense front ενσωματώνεται στο adaptive cruise control. Αν διαπιστωθεί ότι το Α3 κινδυνεύει να χτυπήσει με το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για την κατάσταση. Το πρώτο στάδιο είναι ένα οπτικό και ηχητικό σήμα. Το δεύτερο, μία σύντομη ενεργοποίηση των φρένων. Αν ο οδηγός φρενάρει άμεσα, το σύστημα βοηθά στην αποφυγή της σύγκρουσης.
Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το pre sense front ενεργοποιεί τα φρένα με λιγότερη από τη πλήρη ισχύ πέδησης. Κάτω από 30 χλμ./ώρα, το σύστημα ακινητοποιεί το νέο Α3. Η λειτουργία αυτή συχνά βοηθά στην αποφυγή μιας σύγκρουσης. Σε άλλες περιπτώσεις, μειώνει την ταχύτητα σύγκρουσης. Αν τελικά δεν αποφευχθεί η σύγκρουση, τότε ενεργοποιείται ένα νέο επιμέρους σύστημα: το brake assistant δευτερεύουσας σύγκρουσης. Αυτό εμποδίζει το Α3 να συνεχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται τα αλάρμ και τα φώτα της καμπίνας.