ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η τεχνολογία του νέου Audi A3!

Audi A3 Technical Advert 2013 (16)

Αν υπάρχει ένα μοντέλο στην μικρομεσαία κατηγορία με πολυδιάστατη γκάμα και προηγμένη τεχνολογία τότε προφανώς μιλάμε για το νέο Α3!

Η Audi και η τεχνολογική πρόοδος στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι δύο έννοιες που συνυπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και η σχέση αυτή αντικατοπτρίζεται μέσα από κάθε νέο μοντέλο. H πολυδιάστατη γκάμα περιλαμβάνει την τρίθυρη, Sportback, Cabriolet και την πρόσφατη Sport Sedan έκδοση ενώ από πλευράς τεχνολογίας έχει να επιδείξει από το οικονομικότερο Audi όλων των εποχών (το A3 1.6 TDI Ultra με μέση κατανάλωση μόλις 3,2 lt/100km και εκπομπή CO2 στα 85 g/km) έως και τα κορυφαία S3 δίχως να ξεχνάμε τα μελλοντικά e-tron και g-tron. Πριν από μερικούς μήνες το caroto.gr είχε βρεθεί στην γραμμή παραγωγής του A3 ενώ παρακάτω αναφέρονται μερικές μόλις από τις τεχνολογίες του premium μικρομεσαίου Audi.

Audi A3 Technical Advert 2013 (12)Mείωση βάρους. Η εξοικονόμηση βάρους συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στη βασική του έκδοση, το νέο Audi A3 1.4 TFSI ζυγίζει μόλις 1.175 kg απολαμβάνοντας και συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο και ανάλογα με την έκδοση έχουν εξοικονομηθεί έως και 80 kg. Εξαρτήματα υψηλών προδιαγραφών από ατσάλι διαμορφωμένο εν θερμώ αποτελούν το 26% του αμαξώματος και μειώνουν το βάρος κατά 18 kg. Το καπό του κινητήρα, τα φτερά και το προφίλ κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα αποτελούνται από αλουμίνιο. Συνολικά εξοικονομούν βάρος σχεδόν 11 kg και βελτιώνουν την κατανομή φορτίου άξονα. Τα νέα καθίσματα είναι κατά 4,0 kg ελαφρύτερα. Πολυμερή ένθετα αντικαθιστούν το ατσάλινο σύρμα που χρησιμοποιούνταν πριν στο σκελετό των πίσω καθισμάτων.

Audi Standort Ingolstadt/Laserbelichtung einer ZylinderlaufflaecheΗ διάταξη των μονάδων ελέγχου έχει αλλάξει για να περιοριστούν οι ντίζες, με αποτέλεσμα να εξοικονομούνται επιπλέον 1,5 kg. Το μοτέρ του ανεμιστήρα χρειάστηκε λιγότερες σπείρες πηνίων, έτσι ώστε το σύστημα κλιματισμού (AC) ζυγίζει 4,0 kg λιγότερο. Το κέλυφος του αερόσακου του συνοδηγού κατασκευάζεται από ελαφρύ πλαστικό. Η βάση  για την οθόνη ΜΜΙ κατασκευάζεται από μαγνήσιο. Μαζί εξοικονομούν βάρος 640 gr.

Οι κινητήρες του νέου Α3 έχουν επίσης απαλλαγεί από αρκετό βάρος (ελαφρύνει). Ο 1.4 TFSI, για παράδειγμα, ζυγίζει τώρα μόλις 107 kg, 21 kg λιγότερο από τον προηγούμενο κινητήρα. Το σημαντικότερο ρόλο στη μείωση αυτή έπαιξε ο νέος αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος με βάρος μόλις 18 kg. Πρόοδος έχει σημειωθεί και στις λεπτομέρειες, όπως τα αλουμινένια έμβολα ή τα κοίλα κομβία ρουλεμάν των μπιελών και σε διάφορα άλλα σημεία.

audi-new-18-tfsiΟ 1.8 TFSI έχει στροφαλοθάλαμο από χυτοσίδηρο που κατασκευάζεται μέσω της διαδικασίας χύτευσης λεπτού τοιχώματος για εξοικονόμηση βάρους 2,4 kg. Στον 2.0 TDI οι αντικραδασμικοί άξονες τοποθετούνται τώρα στο μπλοκ του κινητήρα και όχι στο κάρτερ λαδιού, κάτι που μειώνει το βάρος κατά 3 kg επιπλέον. Τροποποιημένα σιλανσιέ στο σύστημα εξαγωγής μειώνουν περαιτέρω το βάρος κατά 3 kg. Ακόμα και το επτατάχυτο S tronic του Α3 TFSI είναι σχετικά ελαφρύ (περίπου 70 kg). Kινητήρες. H βασική έκδοση του νέου Audi A3 είναι η 1.4 TFSI με ισχύς 90 kW (122 PS) ενώ η ροπή των 200 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.400 rpm. Συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ο νέος αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος είναι 15 kg ενώ ανάμεσα στις βελτιώσεις περιλαμβάνεται μία πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, αντλία λαδιού ελεγχόμενη μέσω πίεσης, νέο σύστημα κίνησης βαλβίδων με ρουλεμάν εκκεντροφόρων χαμηλής τριβής, τεχνολογία χαμηλών τριβών σε διάφορες περιοχές, ένας υπερτροφοδότης με ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης, ένα συμπαγές intercooler ενσωματωμένο στην πολλαπλή εισαγωγής κ.λπ.

Μία  νέα έκδοση του 1.4 TFSI η τεχνολογία «Cylinder on Demand» (COD). Για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, απενεργοποιεί προσωρινά δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες μερικού φορτίου ή στο ρολάρισμα. Ακόμα και με χρονισμό ανάφλεξης 360 μοιρών (ως «δικύλινδρος»), ο 1.4 TFSI παραμένει εξαιρετικά αθόρυβος και με ελάχιστους κραδασμούς.

[accordion close=”1″ title=”Διαβάστε εδώ περισσότερα για το σύστημα Cylinder on Demand ή COD!“]Η Volkswagen είναι ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων σε τετρακύλινδρο κινητήρα καθώς προηγουμένως αποτελούσε προνόμιο μεγάλων 8κύλινδρων ή 12κύλινδρων συνόλων. Συστήματα όπως το ACT (Active Cylinder Management) ή CoD (Cylinder on Demand) κατά την Audi αποσκοπούν στην προσωρινή απενεργοποίηση των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για βέλτιστη εξοικονόμηση καυσίμου.

Το σύστημα ACT ενεργοποιείται σε εύρος στροφών μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Αν ο οδηγός πατήσει πιο απότομα το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά χωρίς η επανεμπλοκή να γίνεται αντιληπτή. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ιδιόρρυθμο προφίλ οδήγησης (όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό).

Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται ενώ ο οδηγός γνωρίζει για την λειτουργία του μοτέρ (με δύο ή τέσσερις κυλίνδρους ενεργούς) από σχετική ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Το σύστημα ACT εφαρμόζεται στον 1.4 TSI με 103 kW/140 PS και επιδρά στο δεύτερο και τρίτο κύλινδρο μειώνει την κατανάλωση κατά περίπου 0,4 l/100 km (κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και 1,0 l/100 km). Στο σύνολό τους, τα εξαρτήματα του συστήματος ενεργούς διαχείρισης κυλίνδρων ζυγίζουν μόνο 3 kg.[/accordion]

audi-new-18-tfsi-direct-indirect-injectionΟ 1.8 TFSI, προς το παρόν ο ισχυρότερος κινητήρας του νέου Audi A3. Από1.798 κυβ. εκατ.  αποδίδει 132 kW (180 hp) και σταθερή ροπή 250 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.250 και 5000 rpm. Η κορυφαία τετρακύλινδρη μονάδα είναι ένας κινητήρας υψηλής τεχνολογίας σε μικρές διαστάσεις και συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου με διπλό ψεκασμό στην πολλαπλή εισαγωγής που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής συνοδεύονται από μεταβλητό χρονισμό.

audi-new-18-tfsi-electronic-coolant-thermostatΟ 1.8 TFSI χρησιμοποιεί προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης στο οποίο μία καινοτόμος μονάδα με περιστρεφόμενο πυρήνα ελέγχει τη ροή του ψυκτικού. Όπως στον 1.4 TFSI, η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι η ταχύτατη ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης στον υπερσυμπιεστή, η μειωμένη τριβή και η ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού.

Ο 1.6 TDI είναι ένας αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας που καταναλώνει μόλις 3.8 lt/100 km με εκπομπή 99 g CO2/km. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ του συστήματος common rail μπορούν να εκτελούν έξι ανεξάρτητους ψεκασμούς ανά κύκλο λειτουργίας, με θετικά αποτελέσματα στην καύση και την ομαλή (αθόρυβη) λειτουργία του κινητήρα. Υπερτροφοδότης με μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα και σύστημα εισαγωγής και υπερπλήρωσης χωρίς πεταλούδα γκαζιού (άρα και χωρίς απώλειες ροής) ολοκληρώνουν τη συνολική φιλοσοφία. Επίσης, ο 2.0 TDI με 1.968 κυβ. εκατ. αποδίδει 110 kW (150 hp) και ροπή 20 Nm και χαρακτηρίζεται από πολυάριθμες τεχνικές βελτιώσεις όπως το νέο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης, είναι πολύ συμπαγής.

haldex clutch videoMετάδοση. Η Audi είναι ευρέως γνωστή για τα συστήματα τετρακίνησης από την εποχή του πρώτου Quattro και στη περίπτωση του A3 κύριο εξάρτημα του συστήματος είναι ένας ηλεκτροϋδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης. Για λόγους καλύτερης κατανομής φορτίου άξονα, βρίσκεται στο άκρο του άξονα μετάδοσης, μπροστά από το πίσω διαφορικό. Μέσα στο συμπλέκτη υπάρχει ένα σετ δίσκων, που περιστρέφονται σε λουτρό λαδιού. Οι μεταλλικοί δίσκοι είναι ταξινομημένοι ο ένας πίσω από το άλλο κατά ζεύγη, με τον ένα πάντα σταθερά εδρασμένο στο κέλυφος.

Σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης, ο συμπλέκτης μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους εμπρός τροχούς. Αν η πρόσφυση μειωθεί εκεί, ο συμπλέκτης μπορεί να μεταφέρει ροπή χωρίς διακοπή στον πίσω άξονα, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, αφού ελέγχεται με ακρίβεια η πίεση μεταξύ των δίσκων. Ένα δοχείο πίεσης υποστηρίζει την ηλεκτρικά ελεγχόμενη αντλία ώστε να παραγάγει την απαραίτητη πίεση λαδιού που μπορεί να φτάσει τα 100 bar. Η τετρακίνηση συνδυάζεται άψογα με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη S tronic σε διάφορες εκδόσεις του νέου Audi A3.

Audi A3 Technical Advert 2013 (4)Audi drive select. Είναι ένα σύνολο που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει τα προγράμματα λειτουργίας της διαχείρισης κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του S tronic. Το σύστημα ενσωματώνει επίσης την  προαιρετική ανάρτηση μαγνητορεολογικής τεχνολογίας, το προσαρμοζόμενο cruise control και το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων και ελέγχου κλιματισμού. Εδώ να πούμε πως η Audi προσφέρει προβολείς τεχνολογίας xenon με φωτιστικά σώματα ημέρας LED ενώ μελλοντικά θα υπάρξουν και προβολείς τεχνολογίας LED.

Audi A3 Technical Advert 2013 (5)Audiconnect: Το νέο Audi A3 προσφέρει ποικίλες λύσεις στους τομείς ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού που είναι νέα στην κατηγορία. Οι ειδικά προσαρμοσμένες online υπηρεσίες που προσφέρει η μάρκα μέσω του Audi connect συνδέουν τους οδηγούς με το Internet παρέχοντας άμεσα τις βασικές πληροφορίες – με εύκολο και κατανοητό τρόπο.

Μία ολοκληρωμένη γκάμα προαιρετικών συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας επιτρέπει πρόσβαση στις νέες υπηρεσίες με κορυφαία τη μονάδα MMI navigation plus με MMI touch. Το προηγμένο τεχνολογικά σύστημα εντυπωσιάζει με μία εντελώς επίπεδη οθόνη επτά ιντσών που αναδιπλώνεται ηλεκτρικά ενώ μια νέα φιλοσοφία ελέγχου ενσωματώνει το χειριστήριο πίεσης/περιστροφής. Το Audi Phone Box συνδέει εύκολα τα κινητά τηλέφωνα στο όχημα και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen που υπόσχεται γνήσια απόλαυση hi-fi. Για υψηλά επίπεδα άνεσης και μία ανώτερη οδηγική εμπειρία, η Audi υιοθετεί συστήματα υποστήριξης προερχόμενα από την πολυτελή κατηγορία, από το adaptive cruise control μέχρι και τα Audi side assist, Audi active lane assist και Audi pre sense basic για αυξημένη ασφάλεια. Το σύστημα πληροφόρησης οδηγού με “υπόδειξη ξεκούρασης” είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Audi A3 Technical Advert 2013 (13)Ενσωματωμένη στον κεντρικό υπολογιστή του ΜΜΙ είναι μία επαναστατική καινοτομία γνωστή σαν Multi-Media eXtension (MMX board). Η plug-in μονάδα μπορεί να αντικατασταθεί οποιαδήποτε στιγμή, ώστε το σύστημα να είναι πάντα ενημερωμένο. Το ΜΜΧ board περιλαμβάνει τον επεξεργαστή γραφικών από τον ηγέτη της αγοράς Nvidia της σειράς Tegra 2, που παράγει πλούσιες τρισδιάστατες εικόνες. Το νέο ΜΜΙ navigation plus θα διατίθεται λίγο καιρό μετά το λανσάρισμα στην αγορά. Η οθόνη 7 ιντσών του κορυφαίου συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας  αναδιπλώνεται από το ταμπλό και προβάλλει φωτεινές εικόνες υψηλής ανάλυσης. Το κέλυφός της από πολύ ελαφρύ μαγνήσιο έχει πάχος μόλις 11 mm – όπως σε ένα smartphone.

Audi A3 Technical Advert 2013 (1)Audipresense. Το νέο Α3 θέτει πρότυπα στην κατηγορία του με το προαιρετικό σύστημα ασφάλειας Audi pre sense basic. Αν το σύστημα ανιχνεύσει τάση αποσταθεροποίησης μέσω του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC), τότε σφίγγει ηλεκτρικά τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Αν το Α3 ολισθήσει, τα παράθυρα και η ηλιοροφή αρχίζουν να κλείνουν.

Η λειτουργία pre sense front ενσωματώνεται στο adaptive cruise control. Αν διαπιστωθεί ότι το Α3 κινδυνεύει να χτυπήσει με το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για την κατάσταση. Το πρώτο στάδιο είναι ένα οπτικό και ηχητικό σήμα. Το δεύτερο, μία σύντομη ενεργοποίηση των φρένων. Αν ο οδηγός φρενάρει άμεσα, το σύστημα βοηθά στην αποφυγή της σύγκρουσης.

Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το pre sense front ενεργοποιεί τα φρένα με λιγότερη από τη πλήρη ισχύ πέδησης. Κάτω από 30 χλμ./ώρα, το σύστημα ακινητοποιεί το νέο Α3. Η λειτουργία αυτή συχνά βοηθά στην αποφυγή μιας σύγκρουσης. Σε άλλες περιπτώσεις, μειώνει την ταχύτητα σύγκρουσης. Αν τελικά δεν αποφευχθεί η σύγκρουση, τότε ενεργοποιείται ένα νέο επιμέρους σύστημα: το brake assistant δευτερεύουσας σύγκρουσης. Αυτό εμποδίζει το Α3 να συνεχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται τα αλάρμ και τα φώτα της καμπίνας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ AUDI

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button