ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Ibiza 1.2 TDI [test drive]

Seat-Ibiza_2014-TDI_caroto_test (5)

Εάν ο στόχος είναι τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, η συγκεκριμένη έκδοση του Ibiza φαντάζει μία ενδιαφέρουσα λύση.

Για την ευρύτητα της γκάμας του συγκεκριμένου μοντέλου δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά. Μπορεί με σιγουριά να καλύψει όλα τα γούστα, από αυτούς που ψάχνουν δυνατές σπορ συγκινήσεις μέχρι εκείνους που βάζουν πάνω απ΄ όλα την οικονομία. Και επειδή στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο Cupra, ας δούμε πως το Ibiza μπορεί να ωφελήσει την τσέπη μας…

Η έκδοση 1.2 TDI (εδώ η σχετική δοκιμή με την 1.2 TSI) είναι η μικρότερη στη σειρά των πετρελαιοκινητήρων του συγκεκριμένου μοντέλου. Το εν λόγω σύνολο, μικρό σε κυβισμό, δίνει έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης. Μπορεί η ισχύς που παράγει, των 75 ίππων, να μη βάζει φωτιά στο δρόμο, με 3,8 λίτρα μέση κατανάλωση όμως (τιμή κατασκευαστή, στην πράξη υπολογίστε γύρω στα 5 λίτρα/100 χλμ.) πολλοί θα το ζήλευαν. Παράλληλα, οι εκπομπές καυσαερίων του περιορίζονται στα 99 γρ. CO2, που σημαίνει ότι έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Σε ο,τι αφορά στη λειτουργία του, ο κινητήρας εμφανίζεται αρκετά ράθυμος μέχρι περίπου τις 2.000 σ.α.λ. ενώ περνάει στο διαμέρισμα των επιβατών λίγο περισσότερο θόρυβο και κραδασμούς απ΄ ότι θα θέλαμε. Το ελαφρυντικό βέβαια, είναι ότι πρόκειται για ένα τρικύλινδρο σύνολο χαμηλού κυβισμού, οπότε μία τέτοια συμπεριφορά είναι λογική, καθώς δεν μπορεί κανείς να έχει πολλές απαιτήσεις στο συγκεκριμένο τομέα.

Η υστέρηση στο χαμηλό φάσμα των στροφών, σε συνδυασμό με τη χαμηλή ισχύ, δεν μπορούν να ικανοποιήσουν στο κομμάτι των επιδόσεων. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 13,9 δλ. για να ολοκληρωθεί, ενώ χάρη στη ροπή των 180 Nm οι επιταχύνσεις εν κινήσει δείχνουν μια ελαφρά μεγαλύτερη σβελτάδα. Το κιβώτιο των 5 σχέσεων, με την καλή αίσθηση και κλιμάκωση, θα κάνει ο,τι μπορεί προς αυτή την κατεύθυνση. Πάντως, το Ibiza 1.2 TDI δεν δείχνει να ταλαιπωρείται στον ανοικτό δρόμο, που μπορεί να διατηρήσει μία ικανοποιητική ταχύτητα, ταξιδεύοντας με άνεση και ασφάλεια.

Στο δρόμο διαθέτει το σφιχτό και δεμένο χαρακτήρα των υπολοίπων μοντέλων της σειράς, κάτι που σίγουρα θα εκτιμήσει ο οδηγός. Οι αναρτήσεις κλίνουν περισσότερο προς την άνεση και καταφέρνουν να απορροφήσουν επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και ασφαλής, το σύστημα διεύθυνσης σαφές, αν και χωρίς πολλή πληροφόρηση, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο μπορεί να διαχειριστεί ισχύ και επιδόσεις που ξεφεύγουν κατά πολύ από τις δυνατότητες του κινητήρα. Η ύπαρξη του ESC είναι οπωσδήποτε θετική, στην πράξη όμως σπάνια θα κληθεί να επέμβει.

Αναφορικά με το εσωτερικό του αυτοκινήτου, είναι λιτό σχεδιαστικά, με το επίπεδο εξοπλισμού να παραμένει στα βασικά, τουλάχιστον στη συγκεκριμένη έκδοση Style. Εργονομικά υπάρχουν κάποιες μικρές ατέλειες, σε ο,τι αφορά την πρακτικότητα των χώρων για μικροαντικείμενα. Στον αντίποδα όμως διαθέτει ένα κορυφαίο χώρο αποσκευών, 292 λίτρων και ένα ευρύχωρο, για τα δεδομένα της κατηγορίας, σαλόνι.

Το τελευταίο στοιχείο έχει να κάνει με την τιμή του αυτοκινήτου. Αν υπολογίσει κανείς το όφελος απόσυρσης, καθώς και μία προσφορά που τρέχει αυτό το διάστημα, θα κληθεί να καταβάλλει μόλις 12.840 ευρώ για να κάνει το Ibiza 1,2 TDI δικό του. Με αυτά τα χρήματα αγοράζει ένα αξιοπρεπέστατο και προπαντός οικονομικό μεταφορικό μέσο, αφήνοντας όμως κατά μέρος ο,τι έχει να κάνει με επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση.

Seat Ibiza 1.2 TDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 4.200 rpm
Ροπή 180 Nm (18,4 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,9 sec
Τελική ταχύτητα 168 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,60 / 3,3 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 882 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P6, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.061 x 1.693 x 1.445 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.465/1.457 mm
Μεταξόνιο 2.469 mm
Χώρος αποσκευών 292 lt
Απόβαρο 1135 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.800€ (με όφελος απόσυρσης από 12.840€)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!