ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Golf GTD [test drive]

Volkswagen-Golf_GTD_caroto-test-2014 (1)

Δοκιμάζουμε το ισχυρότερο πετρελαιοκίνητο Golf και διαπιστώνουμε αν και πόσο καλύτερο είναι από το βενζινοκίνητο GTI…

Τόσα χρόνια το Golf GTI γνωρίζαμε, αυτό εμπιστευόμασταν! Έλα όμως που το θρυλικό Golf έχει κι ένα diesel αδελφάκι με παραπλήσιες επιδόσεις και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση! Κι αυτή η… άγνωστη μέχρι πρότινος έκδοση έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο τώρα που όλοι θέλουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης.

Ξεκαθαρίζουμε ότι το Golf GTD έχει ελαφρώς μικρότερη εκρηκτικότητα από το GTI και ελάχιστα υποδεέστερες επιδόσεις. Επίσης, λόγω του τρόπου λειτουργίας των πετρελαιοκινητήρων, το GTD είναι πιο «πολιτισμένο» στον τρόπο λειτουργίας του. Δεν προσφέρεται για κόντρες, αλλά αν σας προκαλέσει κάποιος, πιθανότατα θα το μετανιώσει!

Σχεδιαστικά το Golf GTD ακολουθεί τη διακριτική ιδιαιτερότητα του GTI, με τη διαφορά ότι όπου το τελευταίο έχει κόκκινο χρώμα (μάσκα, ραφές τιμονιού κι επιλογέα ταχυτήτων, ταπετσαρίες), το GTD έχει γκρίζο χρώμα. Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν επίσης ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει ελαστικά μικρότερης διάστασης (17 ιντσών, αντί για 18) από το GTI κι ότι επίσης έχει μία διπλή απόληξη της εξάτμισης, αντί για δύο μονές.

Ο κινητήρας του Golf GTD έχει χωρητικότητα 2,0 lt και η απόδοσή του φθάνει τους 184 PS στις 3.500-5.000 rpm. Αν σας εντυπωσίασαν αυτοί οι αριθμοί, κοιτάξτε τη διαθέσιμη ροπή: 380 Nm από τις 1.750 rpm έως τις 3.250 rpm! Πώς μεταφράζονται αυτά στον δρόμο; Προοδευτική αλλά πολύ έντονη επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του γκαζιού κι επιδόσεις που δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης: 0-100 km/h σε 7,5 sec, τελική ταχύτητα 228 km/h.

Για να είμαστε δίκαιοι, τα εύσημα για τις επιδόσεις του Golf GTD δεν πρέπει να πάνε μόνο στον κινητήρα, αλλά και στο πολύ γρήγορο κι «έξυπνο» κιβώτιο DSG έξι σχέσεων, το οποίο έχει πιο πυκνή κλιμάκωση απ’ αυτό του GTI. Κι ενώ θα περίμενε κανείς αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση, η απάντηση είναι μία: diesel rulez! Με μικτή κατανάλωση 4,5 lt/100 km σε μικτές συνθήκες, το GTD είναι ένα από τα πιο οικονομικά γρήγορα αυτοκίνητα! Κι όχι μόνο στη θεωρία, αλλά και στην πράξη, αφού με το πρόγραμμα «Eco» μπορείς να κινείσαι πάντα σβέλτα και να συγκρατείς την πραγματική κατανάλωση κάτω από τα 6,5 lt/100 km!

Στον δρόμο το GTD είναι αναπάντεχα άνετο (για αυτοκίνητο τέτοιων επιδόσεων) και φυσικά έχει την γνωστή ποιότητα κύλισης της τελευταίας γενιάς Golf. Η συμπαγής αίσθηση που προσφέρει προέρχεται όχι μόνο από το ικανότατο πλαίσιο και την ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση, αλλά κι από τα ηλεκτρονικά συστήματα που συνεργάζονται άψογα με τα μηχανικά μέρη. Τα συστήματα που αξίζει να αναφέρουμε είναι το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, το MSR που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών και το Progressive Steering, το οποίο όταν κινείστε γρήγορα «κονταίνει» την κρεμαγιέρα ώστε να χαράσσετε την πορεία σας με μικρές χειρουργικές κινήσεις!

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά κι όταν το παρακάνετε το ESC θα σας επαναφέρει στον δρόμο της αρετής (ακόμη κι αν δεν το θέλετε). Και φυσικά ξεχάστε τα χειρόφρενα που κάνατε με το παλιό σας Rallye (το GTD έχει ηλεκτρονικό χειρόφρενο).

Εν ολίγοις, αν θέλετε ένα εκρηκτικό GTI υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ΔΕΝ είναι αυτό που ψάχνετε. Αν όμως θέλετε ένα ποιοτικό και πολιτισμένο μοντέλο που μπορεί να σας μεταφέρει με ασφάλεια και ταχύτητα, χωρίς να ρουφάει… πεντάευρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, τότε το Golf GTD είναι για εσάς ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς! Τα €31.400 που κοστίζει είναι μια premium τιμή, η οποία ανταποκρίνεται στα premium χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

VW Golf GTD 3d DSG – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.968 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 380 Nm (38,7 kgm) / 1.750-3.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5 sec
Τελική ταχύτητα 228 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,5 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 758 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 6 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Maxx RT, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4268x1790x1442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1538/1517 mm
Μεταξόνιο 2631 mm
Χώρος αποσκευών 380-1270 lt
Απόβαρο 1395 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 29.100€ (31.400€ η εκδοση DSG, με οφελος αποσυρσης)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button