Volkswagen Golf GTI DSG 220 PS [test drive]

Volkswagen-Golf_GTI_2013_caroto_test (2)

Σε μια εποχή που όλα κινούνται γρήγορα, το Golf GTi… κινείται ακόμη πιο γρήγορα!

Φυσικά, διατηρώντας την φιλοσοφία που βασίζεται στις ίδιες αξίες που από το 1976 δίνουν κύρος στο όνομά του. Βλέπετε, το νέο GTi δεν είναι το λιτό κι απέριττο σπορ αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, αλλά μία πλούσια εξοπλισμένη ακριβή βολίδα με τεχνολογία αιχμής. Όμως αυτή η γενιά, η 7η, γυρίζει τον χρόνο πίσω όσον αφορά το βάρος, την κατανάλωση καυσίμου και την απλότητα χρήσης.

Για άλλη μια φορά οι Γερμανοί επέλεξαν τον διακριτικό δρόμο στην σχεδίαση του Golf GTi. Όμως άκουσαν και τις φωνές των πελατών τους που ζητούσαν κάτι πιο… ξεχωριστό και φρόντισαν να προσθέσουν σπορ πινελιές σε διάφορα σημεία. Μερικές απ’ αυτές είναι τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά, οι διαφορετικοί προφυλακτήρες, η κυψελωτή μάσκα, τα διακριτικά «GTi» σε διάφορα σημεία (όχι μόνο στο πίσω μέρος) και η χαρακτηριστική λεπτή κόκκινη γραμμή.

Η κόκκινη γραμμή υπάρχει στο εσωτερικό και μάλιστα είναι φωτιζόμενη και το βράδυ είναι πολύ εντυπωσιακή. Το καρό θέμα στο ύφασμα του σαλονιού στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα ακόμη δείγμα καλαισθησίας. Παράλληλα, οι κόκκινες ραφές στο όμορφο τιμόνι και τα καθίσματα, οι επενδύσεις αλουμινίου και φυσικά η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής ανεβάζουν τη διάθεσή σου στο πρακτικό κι ευρύχωρο εσωτερικό.

Όλα τα παραπάνω όμως είναι το περιτύλιγμα… Γιατί το βασικό προϊόν που αγοράζεις με ένα Golf GTi είναι η οδηγική εμπειρία. Η κινητήρια δύναμη βρίσκεται κάτω από το καπό. Πρόκειται για ένα καινούριο μοτέρ 2,0 lt το οποίο συνοδεύεται από πλούσιο βιογραφικό: ισχύς 220 PS, ροπή 350 Nm, μικτή κατανάλωση μόλις 6,4 lt/100 km (δεν είναι λάθος! Σωστά διαβάσατε!) κι εκπομπές ρύπων κάτω από 150 g/km.

Στην πράξη, αυτά μεταφράζονται σε εκπληκτική επιτάχυνση (0-100 km/h σε 6,5 sec) σε όλο το φάσμα των στροφών και ακαριαία απόκριση σε κάθε χάιδεμα του πεντάλ του γκαζιού. Η αλήθεια είναι ότι δεν καταφέραμε να πετύχουμε την εργοστασιακή μικτή κατανάλωση, όμως γι’ αυτό φταίγαμε εμείς που δεν μπορούσαμε να κρατηθούμε, έχοντας τόση ροπή άμεσα διαθέσιμη με ελάχιστα χιλιοστά βύθισης του δεξιού μας ποδιού… Ακόμη κι έτσι όμως η κατανάλωση της δοκιμής μας σπάνια ανέβαινε πάνω από τα 10 lt/100 km!

Ένα από τα «μυστικά» πίσω από την ασυνήθιστα χαμηλή (για σπορ αυτοκίνητο) κατανάλωση είναι το υπέροχο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Πρόκειται για ένα από τα πιο γρήγορα και «έξυπνα» κιβώτια στην αγορά και οι ελάχιστες αδυναμίες του εξαφανίζονται από τα πλούσια χαρακτηριστικά του κινητήρα. Από το Golf GTi δε λείπουν τα «προφίλ» οδήγησης (Driving Profile Selector) που καθορίζουν τη λειτουργία του γκαζιού, του κιβωτίου, του τιμονιού και του συστήματος ευστάθειας. Εκτός από την standard επιλογή, υπάρχουν ακόμη οι Sport, Eco και Individual.

Το ικανό πλαίσιο του Golf GTi συνδυάζεται με πολύ προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα (XDS, Torque Vectoring, ESC κ.ά.) και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Τα περιθώρια πρόσφυσης υπερβαίνουν κάθε προσδοκία και η συμπεριφορά στο όριο είναι προβλέψιμη και «φιλική» ακόμη και για τους μη γνώστες της σπορ οδήγησης. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε ακρίβεια, όμως θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση… Η ανάρτηση μας εξέπληξε ευχάριστα με την άνεση που προσφέρει (για σπορ αυτοκίνητο).

Έχοντας ζήσει με το Golf GTi για περίπου μία εβδομάδα και διαβάσει για τα χαρακτηριστικά και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό του, πιστεύουμε πως αξίζει τα 33.900 ευρώ που κοστίζει. Τα μεταξωτά… αυτοκίνητα θέλουν και μεταξωτές… τσέπες! Εδώ να υπενθυμίσουμε μερικά άλλα «γρήγορα» τεστ που έχουμε κάνει για τα εξίσου αξιόλογα Ford Focus ST και Opel Astra OPC.

VW Golf GTI DSG (220PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.984 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,5 x 92,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 162 kW (220 PS) / 4.500-6.200 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.500-4.400 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5 sec
Τελική ταχύτητα 244 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,1 / 6,4 / 5,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 532 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 148 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 6 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4268x1799x1442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1538/1517 mm
Μεταξόνιο 2637 mm
Χώρος αποσκευών 380-1270 lt
Απόβαρο 1314 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 33.900€ (31.100€ με οφελος αποσυρσης)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close