ΑΓΩΝΕΣ

Το μυστικό του V6 της Mercedes F1.

F1 trick engine MGU-H

Τα τρικ που σκαρφίζονται οι μηχανικοί στην Formula 1 είναι πολλά. Tο caroto.gr ξεχωρίζει ένα από τα σημαντικότερα που κάνουν τον V6 της Mercedes αποδοτικότερο και πιο ανταγωνιστικό…

Ακόμη και αν ακούγονται ξενέρωτοι, οι φετινοί τούρμπο V6 είναι από τους πιο πολύπλοκούς κατασκευαστικά και πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες που έχουμε δει στην Formula 1. Αυτό οφείλεται στην μεγαλύτερη υβριδοποίηση των κινητήρων με την προσθήκη δύο εξαρτημάτων σε ρόλο γεννήτριας: του MGU-K που ανακτά την χαμένη κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση ενώ παράλληλα δίνει το boost κατά την επιτάχυνση, και του MGU-H που βρίσκεται στο τούρμπο.

F1 trick engine MGU-H Mercedes

F1 trick engine MGU-H FerrariΌπως σας αποκαλύψαμε πρόσφατα σχετικά με το όφελος από την κατανάλωση, στο MGU-H κρύβεται το μεγάλο αβαντάζ του V6 της Mercedes F1. Εδώ ο κανονισμός λέει πως το MGU-H πρέπει να βρίσκεται ομοαξονικά με το τούρμπο. Ενώ οι Red Bull και Ferrari έχουν τοποθετήσει το MGU-H σε σειρά με το τούρμπο, η Mercedes το έχει βάλει παράλληλα, δηλαδή ανάμεσα στον αεριοστρόβιλο και τον στροβιλοσυμπιεστή (δείτε στην πάνω εικόνα, το κουτάκι που καταλήγουν οι πορτοκαλί καλωδιώσεις). Μάλιστα, ο αεριοστρόβιλος που περιστρέφεται από τα καυτά καυσαέρια βρίσκεται από την εξωτερική μεριά και η απόσταση που δημιουργεί το MGU-H επιτρέπει στον στροβιλοσυμπιεστή να μην ζεσταίνεται τόσο, όσο στα μοτέρ της Ferrari και Renault που το τούρμπο είναι «κολλητό», όπως ένα συμβατικό. Φυσικά, υπάρχει θερμομόνωση αλλά δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο η παράλληλη διάταξη της Mercedes.

F1 trick engine MGU-H Renault

Επιπρόσθετα, το μάζεμα του MGU-H στο τούρμπο προσφέρει πιο κόμπακτ κατασκευή για τον V6 της Mercedes που αναπνέει και καλύτερα με πιο δροσερό αέρα, και με μικρότερο intercooler. Με απλά λόγια, δροσερός αέρας σημαίνει καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη ισχύς ενώ από την άλλη το MGU-H λειτουργεί με πιο αποδοτικό τρόπο παράγοντας περισσότερη ενέργεια που μπορεί να τροφοδοτείται κατευθείαν στο MGU-K. Επίσης, το MGU-H, όποτε χρειαστεί και δεν υπάρχουν αρκετά καυσαέρια για να γυρίσουν τον αεριοστρόβιλο, δίνει έξτρα ώθηση για να συμπιεστεί περισσότερος αέρας στους κυλίνδρους. Θα σκέπτεστε πως κάτι τέτοιο παραείναι απλό για να μην το σκέφτηκαν οι Ferrari και Renault. Κάπως, έτσι όμως δεν κυριάρχησε και η Red Bull χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο το φαινόμενο Κοάντα και στη συνέχεια την αεροδυναμική της;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button