NEA

Οι πίστες δοκιμών σε όλο τον κόσμο.

contidrom_16_en

Προτού ένα νέο μοντέλο κυκλοφορήσει στους δρόμους οι αυτοκινητοβιομηχανίες το δοκιμάζουν εξαντλητικά υπό αντίξοες συνθήκες…

Περίπου 10 εκατομμύρια χιλιόμετρα διανύει κάθε πρωτότυπο μοντέλο μέχρι να προετοιμαστεί η έκδοση που θα περάσει στην παραγωγή. Οι δοκιμαστές σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πραγματοποιούν καθημερινά διάφορα τεστ καταγράφοντας τις παρατηρήσεις τους. Παρακάτω κάνουμε μία γρήγορη αναφορά στις πιο μεγάλες πίστες δοκιμών ενώ ακολουθεί ένα πλήρες άλμπουμ όπως της αποτυπώνει το Google Earth.

Η Daimler θα εγκαινιάσει το 2017 το νέο της κέντρο δοκιμών στο  Immendingen ενώ κοντά στο Μόναχο υπάρχει μία στενόμακρη πίστα δοκιμών της BMW. Στο Miramas στη νότια Γαλλία υπάρχει μία μεγαλύτερη πίστα 473 εκταρίων με συνολικό μήκος 52 χλμ. Περιλαμβάνει μία οβάλ και μία απομίμηση του Nurburgring. Στην Βαυαρία και στο Schwaig βρίσκεται μία πίστα 280 εκταρίων της Audi με οβάλ πίστα και τρείς διαφορετικές με πολλές στροφές. Το Balocco κοντά στο Μιλάνο προσφέρεται για κάθε είδους δοκιμή και εκεί δοκιμάζονται τα ιταλικά –και όχι μόνο- αυτοκίνητα.

Πίστες δοκιμών δεν έχουν μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και οι προμηθευτές , όπως η Bosch που πραγματοποιεί διάφορα τεστ (συστήματα ασφαλείας, στο βρεγμένο κ.α.) στο Boxberg. Στην Yucca της Αριζόνα και σε έκταση1.500 εκταρίων υπάρχουν οι εγκαταστάσεις της Chrysler ενώ μία ακόμη πίστα δοκιμών υπάρχει και στo Chelsea του Michigan. Στην Αριζόνα στο σημείο Wittmann έχει μία πίστα 600 εκταρίων η Ford περιλαμβάνοντας και off road δοκιμές. Φυσικά, απαρατήρητο δεν περνά το μεγάλο κέντρο δοκιμών της Ford στο Dearborn στο Michigan ούτε στο Lommel του Βελγίου της Ford Europe με την μεγάλη οβάλ.

Στο Ανόβερο υπάρχει το Contidrom της Continental όπου γίνονται διάφορες δοκιμές ελαστικών ενώ εκεί υπάρχει και ο πιο σύγχρονος προσομοιωτής για τεστ σε στεγασμένες εγκαταστάσεις. Στο Dudenhofen έχει η Opel της δική της πίστα ενώ στο Ehra-Lessien η VW μια από τις πιο παλιές με συνολικό μήκος 96 χλμ. ενώ εκεί έχει σημειώσει το ρεκόρ της η Bugatti Veyron με την υψηλότερη τελική στον κόσμο. Στο ξακουστό Maranello και στην πίστα Fiorano με μήκος 3 χλμ. γίνονται δοκιμές αλλά και κόντες με το χρονόμετρο με τον Michael Schumacher να κατέχει το ρεκόρ γύρου με 55,999 δλ. με την F2004.

Η GM έχει πίστες σε διάφορα σημεία, μέχρι και στο Cupuan του Μεξικού για εκτός δρόμου οχήματα ενώ στο Ohio στην πίστα Marysville πραγματοποεί η Honda τα τεστ υψηλής ταχύτητας. Στην έρημο Mojave στην Καλιφόρνια δοκιμάζονται τα Hyundai καθώς και στην πίστα Hwaseong στην Κορέα. Την πίστα Idiada στην Βαρκελώνη την επισκέπτονται διάφορες εταιρίες ενώ σε ένα πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Gaydon στην Βρετανία η Jaguar κάνει τις δικές της δοκιμές μαζί με την Aston Martin.

Σε ένα καταπράσινο μέρος στο Tokachi της Ιαπωνίας δοκιμάζονται τα Mitsubishi. Μία από τις διασημότερες πίστες είναι η Nardo στη νότια Ιταλία η οποία από το 2012 ανήκει στην Porsche. Αυτή είναι η πίστα που μπορεί να δώσει την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στον κόσμο και φημολογείται πως το Koenigsegg One:1 εκεί θα προσπαθήσει να πάρει το στέμμα της Bugatti…

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button