Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC [test drive]

Honda Civic Tourer i-DTEC caroto test 2014 (15)

Όνομα και πράμα αποδεικνύεται η Tourer έκδοση του Civic που εντυπωσιάζει με την πρακτικότητα και το ευρύχωρο εσωτερικό του…

To Tourer είναι αυτό που υποψιάζεστε, η στέισον εκδοχή του Civic που στην συγκεκριμένη περίπτωση δείχνει αρκετά ενδιαφέρουσα από πλευράς σχεδίασης. Με το εμπρός μέρος να παραμένει λογικά πανομοιότυπο με εκείνου του πεντάθυρου Civic, η προσοχή μεταφέρεται στο πίσω μέρος το οποίο αν και ιδιαίτερα αποσπά κολακευτικά σχόλια με την επέκταση των πίσω στενόμακρων κρυστάλλων έως την πίσω πόρτα να δημιουργεί ένα καλαίσθητο «αγκάλιασμα».

Στο μάτι δείχνει μεγαλύτερο από ότι το Civic, γιατί έτσι είναι. Συγκεκριμένα, είναι μακρύτερο κατά 23,5 εκατοστά και ελαφρώς φαρδύτερο με το ύψος να παραμένει στα ίδια επίπεδα (στάνταρ οι ράγες οροφής). Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν άνετοι ενώ εκεί που πραγματικά το Tourer δεν έχει ανταγωνισμό είναι στο χώρο αποσκευών που προσφέρει 624 λίτρα μαζί με τον υποδαπέδιο χώρο. Την πρακτικότητα εκτοξεύει το σύστημα Magic Seats και την εύκολη διαρρύθμιση και αναδίπλωσή τους ενώ από την λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό δεν απουσιάζει κανένα ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας και άνεσης.

To Tourer αποτελεί το τρίτο μοντέλο της Honda που υποδέχεται τον εξαιρετικό 1.6 i-DTEC. Μπορεί να επαναλαμβανόμαστε αλλά πρόκειται για έναν από τους καλύτερος πετρελαιοκινητήρες που τα καταφέρνει περίφημα, όπως και στο πεντάθυρο Civic αλλά και στο μεγαλύτερο CR-V. Αποδίδει 120 άλογα και 300 Nm ροπής και εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την γραμμική και στρωτή λειτουργία του δίχως να είναι θορυβώδης (πάντα για τα δεδομένα των ντίζελ). Οι ρεπρίζ ικανοποιούν τον οικογενειάρχη ακόμη και με φουλ φορτίο και το κυριότερο είναι πως σέβονται το πορτοφόλι του μιας και η κατανάλωση θέλει κόπο για να ξεπεράσει τα 6 λτ./100 χλμ. Μάλιστα, με ελαφρύ πόδι κυμαίνεται στα περίπου 5 λτ./χλμ.

images – gkaragiorgakis

Στον δρόμο η στέισον εκδοχή του Civic διατηρεί όλα τα καλά της πεντάθυρης έκδοσης με πολύ καλό σε ακρίβεια τιμόνι και ένα 6άρι επιλογέα που …χαίρεσαι να τον μετακινείς. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης τάσσεται στα υπέρ του ιαπωνικού μοντέλου ενώ βολικότατα είναι η θέση οδήγησης απ΄ όπου αντικρίζεις το γνωστό high tech ταμπλό. Εδώ να πούμε πως η ανάρτηση ισορροπεί ιδανικά μεταξύ κρατήματος και άνεσης ενώ η έκδοση Comfort με 99 γραμμ. CO2/χλμ. απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας (η Sport λόγω των ελαστικών 225/45 R17 έχει εκπομπή 103).

Μία ακόμη διαφορά της Sport αφορά στην ανάρτηση ADS (Adaptive Damper System) με ενεργά πίσω αμορτισέρ. Συγκεκριμένα, οι αποσβεστήρες (τα αμορτισέρ), εφοδιάζονται με μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, η οποία ελέγχει τη ροή του λαδιού που καθορίζει τη δύναμη της απόσβεσης. Για να επιτυγχάνεται μία σταθερή, άνετη οδήγηση, η μονάδα ελέγχου ECU υπολογίζει την κίνηση του αμαξώματος χρησιμοποιώντας τα σήματα των ενσωματωμένων αισθητήρων 3 αξόνων (διαμήκης, εγκάρσιος και κάθετος). Επιπλέον, η μονάδα ελέγχου ECU χρησιμοποιεί τις πληροφορίες από το σύστημα CAN bus του οχήματος και στη συνέχεια ελέγχει τη δύναμη απόσβεσης στον πίσω άξονα, μεταβάλλοντάς την μεταξύ μαλακής και σκληρής, χρησιμοποιώντας περισσότερο ή λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα στον αποσβεστήρα. Εδώ να πούμε πως και το Civic Tourer εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη ενώ κατασκευάζεται στην Βρετανία, στο εργοστάσιο στο Swindon που ιδρύθηκε το 1985.

Ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση, τα ντίζελ στην χώρα μας αποτελούν πλέον την δημοφιλέστερη επιλογή. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να πει κανείς και για τα στέισον αμαξώματα τα οποία μπορεί να έχουν κερδίσει έδαφος αλλά όχι τόσο όσο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Πάντως, το Civic Tourer, παρόλο που τοποθετείται απέναντι στις αντίστοιχες εκδόσεις των Ford Focus, Opel Astra, VW Golf κ.α., έχει σχεδιαστικά να πει κάτι παραπάνω με την δυναμική του γραμμή. Όσο από πλευράς χώρων, εκεί δεν παίζεται ξεπερνώντας την κάπως πικάντικη τιμή, αν η πρακτικότητα και η κατανάλωση αποτελούν βασικές προτεραιότητες…

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,6 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 925 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4535x1770x1480 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm
Μεταξόνιο 2595 mm
Χώρος αποσκευών 624-1116 lt
Απόβαρο 1337 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.200€ (22.770€ με όφελος απόσυρσης)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close