ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×2 [test drive]

Honda CR-V i-DTEC 2013 caroto test (34)

Οδηγούμε το νέο CR-V στην έκδοση με έναν από τους αποδοτικότερους ντίζελ της αγοράς και μας δείχνει πως ακόμη και χωρίς τετρακίνηση τα καταφέρνει περίφημα…

Ένα μεγάλο μέρος της Honda είναι συνυφασμένο με το CR-V και τα 13 χρόνια κυκλοφορίας του με τις πωλήσεις του να έχουν ξεπεράσει σε παγκόσμια κλίμακα τα πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα. Το ενδιαφέρον είναι πως το ιαπωνικό SUV ποτέ δεν είχε χάσει το ενδιαφέρον του καθώς προσαρμοζόταν ανά περίοδο. Ή καλύτερα ανά γενιά καθώς από την με την τετράγωνη αισθητική και τους μεγάλους χώρους μεσολάβησε η με πιο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που πέρασε και στην γενιά με τον πιο ασφάλτινο χαρακτήρα.

Για να φτάσουμε στην νέα και 4η γενιά όπου η προσέγγιση γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρη μιας και για πρώτη φορά το CR-V διαθέτει προσθιοκίνητη έκδοση όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των SUV (σ.σ. μέχρι και η BMW X5 υποτάσσεται στο νέο δικίνητο δόγμα). «Κανένα πρόβλημα» θα σκέπτονται αρκετοί αφού ούτως ή άλλως η τετρακίνηση αποτελούσε επιπλέον βάρος, τόσο για την τσέπη τους, όσο και για την κατανάλωση.

Αλλά ούτως ή άλλως το νέο σύστημα τετρακίνησης (με ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη αντί του υδραυλικού) δεν συνδυάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC παρά μόνο με τις μεγαλύτερες εκδόσεις που -αν και προσφέρονται κατόπιν παραγγελίας- προφανώς είναι άκαιρες λόγω της τιμής τους (από 39.000€ η 2.0 i-VTEC και από 44.000€ η 2.2 i-DTEC).

Φτάνοντας στο σημείο αυτό, εδώ θα πρέπει να σας πούμε εμείς «κανένα πρόβλημα». Και αυτό διότι το νέο CR-V εξοπλίζεται με ένα καταπληκτικό πετρελαιοκινητήρα που τον είχαμε γνωρίσει για πρώτη φορά από το Civic. Αρχικά, διατηρούσαμε κάποιες επιφυλάξεις αλλά τελικά το μοτέρ με τα 30 κιλά ροπής και την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου δεν δυσανασχετεί μπροστά στην κίνηση του περίπου ενάμιση τόνου του αμαξώματος.

Μάλιστα, τα καταφέρνει κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά διατηρώντας το μεγάλο του ατού που είναι η κατανάλωση καυσίμου η οποία μπορεί δίχως δυσκολία να συγκρατηθεί στα περίπου 6 lt/100 km (στάνταρ το σύστημα παύσης ρελαντί, δηλ. το start/stop). To τιμόνι έχει καλή και σχετικά ελαφριά αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες που βελτιώνεται στις υψηλότερες, ο επιλογέας είναι ακριβέστατος και βολικός, η θέση οδήγησης στο σωστό ύψος, η ποιότητα κύλισης είναι καλή όπως και η ηχομόνωση.

Το set-up του νέου CR-V προσεγγίζει περισσότερο τον ασφάλτινο δικίνητο χαρακτήρα και για αυτό η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λίγο πιο σφιχτή. Σε συνδυασμό με την μικρότερη αλλά καλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (στα 170 mm), το νέο CR-V είναι ένα καλοστημένο crossover που χαίρεσαι να το οδηγείς καθημερινά δίχως να σε αγχώνει ο δείκτης καυσίμου.

Σχεδιαστικά, το αμάξωμα είναι ελκυστικό δίχως να του λείπει κάτι μεταμοντέρνο όπως τα LED ημέρας και το δυναμικό στοιχείο που ορθώς δεν απομακρύνεται και πολύ από το μοτίβο του απερχόμενου μοντέλου. Στο εσωτερικό συνεχίζονται τα θετικά σχόλια μιας και το ταμπλό είναι καλοκατασκευασμένο, εύτακτο σε ότι αφορά στους διακόπτες και με αρκετά εφέ όπως ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων. Ωστόσο, το μεγάλο πλεονέκτημα που θα εκτιμήσει κάθε οικογενειάρχης είναι οι άφθονοι και έξυπνοι χώροι καθώς οι πίσω κάθονται ανετότατα ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 589 lt. Δίχως να απουσιάζουν διάφορες έξυπνες λύσεις όπως η τριπλή θήκη στην κεντρική κονσόλα με πολλές υποδοχές (σύνδεση/φόρτιση) για ηλεκτρικές συσκευές.

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να πούμε πως το νέο CR-V μας άρεσε. Είναι ένα ευχάριστο οδηγικά crossover με στήσιμο που κρύβει τον όγκο του αυτοκινήτου, εξοπλίζεται με έναν εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα που σέβεται το πορτοφόλι μας, είναι καλοκατασκευασμένο με πλήρη εξοπλισμό τεχνολογίας και ασφάλειας από την βασική έκδοση και έχει χώρους που καλύπτουν κάθε απαιτητικό οικογενειάρχη. Ωστόσο, ακόμη και δίχως την τετρακίνηση δεν θα το έλεγες φτηνό με τιμή πώλησης που ξεκινά από 27.170 ευρώ

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×2 120 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,5 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 966 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Υστερούντες βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental CrossContact, 225/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4570x1820x1655 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1570/1580 mm
Μεταξόνιο 2630 mm
Χώρος αποσκευών 589-1669 lt
Απόβαρο 1466 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.600€ (27.170€ με όφελος απόσυρσης)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!