NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Το «βρώμικο μυστικό» του Λονδίνου.

diesel emissions ekpompes rypon (1)

Τα επίπεδα οξειδίων του αζώτου στην ατμόσφαιρα της βρετανικής πρωτεύουσας ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο και οι αρμόδιοι ρίχνουν την ευθύνη στην πετρελαιοκίνηση…

diesel emissions ekpompes rypon (4)Ένα θέμα που επανέρχεται στο προσκήνιο και αφορά στους κινητήρες ντίζελ έχει να κάνει με την εκπομπή ρύπων και συγκεκριμένα των οξειδίων του αζώτου (ΝΟx). Αφορμή ένα σχετικό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg που αναφέρει πως η ευρωπαϊκή πόλη με την υψηλότερη συγκέντρωση NOx στον αέρα είναι το Λονδίνο με την Στουτγάρδη να ακολουθεί. Μάλιστα, τα επίπεδα NOx ξεπερνούν ακόμη και εκείνα του Πεκίνου όπου εκεί το βασικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην αιθαλομίχλη, τα μικροσωματίδια και λοιπούς ρύπους.

Ως γνωστόν οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν σημαντικά λιγότερο CO2 στην ατμόσφαιρα συμβάλλοντας στον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου, αλλά τα NOx παραμένουν ένα μεγάλο ζήτημα. Τα σύγχρονα μοντέλα τεχνολογίας Euro 6 (νόρμα που θα ισχύει από 10.2014) εξοπλίζονται με νέα και πιο αποτελεσματικά καταλυτικά μέσα για αυτό ακριβώς το λόγο. Ωστόσο, δεν παύουν να κυκλοφορούν χιλιάδες πετρελαιοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας με ένα σημαντικό ποσοστό κακοσυντηρημένων επαγγελματικών και φορτηγών.

diesel emissions ekpompes rypon (2)Το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο στο κέντρο αρκετών πόλεων (όπως στο Λονδίνο αλλά και στην Αθήνα την οποία αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα) όπου τα ντίζελ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα χάρη στην χαμηλή τους εκπομπή CO2. Για να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, στο Παρίσι μπήκε δακτύλιος, ενώ το ίδιο πρόβλημα υπάρχει στην Ρώμη, στην Μαδρίτη, στις Βρυξέλλες, στο Βερολίνο κ.α.

«Τα οξείδια του αζώτου είναι ένα πρόβλημα που υπάρχει σε όλες τις μεγάλες πόλεις με έντονο κυκλοφοριακό» λέει ο Alberto Gonzalez Oriz, διευθυντής στο τμήμα ποιότητας της ατμόσφαιρας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (EEA ή European Environment Agency). Στο σχετικό άρθρο αναφέρεται πως η «ντιζελοποίηση» του Λονδίνου (και λοιπών πόλεων), ουσιαστικά πυροδοτήθηκε με την συμφωνία των κατασκευαστών αυτοκινήτων και της Ε.Ε. το 1998 για την μείωση της εκπομπής CO2.

euro emmissions analyticΈτσι, από το 2000 τα ντίζελ αυξήθηκαν ραγδαία (σήμερα περισσότερα από τα μισά είναι πετρελαιοκίνητα όταν πριν από 15 χρόνια η αναλογία ήταν κάτω κάτω από το 20%), ενώ από την εξάτμισή τους έβγαινε τριπλάσια ποσότητα NOx σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα. Στη συνέχεια οι νέες προδιαγραφές Euro σχετικά με τα όρια εκπομπής των NOx βρίσκονται πιο κοντά σε αυτά των βενζινοκινητήρων (φυσικά, οι τελευταίοι εκπέμπουν και άλλων τύπων υδρογονάνθρακες). Μπορεί να ακούγεται άδικο αλλά από την στιγμή που η πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι πετρελαιοκίνητα, το βάρος της ευθύνης προφανώς και πέφτει σε αυτά…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button