ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD CVT [test drive]

Suzuki-SX4-S-Cross-caroto-test-drive-2014 (6)

Μπορεί το μοντέλο της δοκιμής μας να ζει στη… σκιά της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, όμως είναι ένα αυτοκίνητο ενδεικτικό της εξέλιξης της Suzuki.

Το SX4 με την ιδιαίτερη ονομασία S-Cross είναι ένα αυτοκίνητο που παντρεύει την τετρακίνητη κληρονομιά της Suzuki με την τεχνολογική πρόοδο που δείχνει ότι οι Ιάπωνες δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους κουβέντα. Κοιτάξτε τις φωτογραφίες… Αυτό είναι ένα μοντέλο που θυμίζει τα παλιά off-road «σκυλιά» της Suzuki, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει και μοντέρνο design. Το ίδιο «μικτή» είναι και η αισθητική στο εσωτερικό, στο οποίο από τη μία πλευρά υπάρχουν αρκετές μοντέρνες λεπτομέρειες κι από την άλλη κάποια «νοσταλγικά» στοιχεία.

Κινούμενοι κυρίως στους δρόμους της Αθήνας, αλλά κι εκτός πόλης, διαπιστώσαμε αυτό που είχαμε υποψιαστεί: ότι ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 lt με 120 PS είναι οριακός για ένα αυτοκίνητο 1.245 κιλών. Και δεν είναι τόσο η ισχύς που λείπει από το ιαπωνικό μοτέρ, όσο η ροπή στις χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ροπή στο S-Cross 1.6 είναι μόλις 156 Nm κι αποδίδεται ψηλά, στις 4.400 rpm. Οι επιδόσεις είναι απλά επαρκείς (0-100 km/h σε 12,0 sec. Τελική ταχύτητα 175 km/h), όμως εντός πόλης το S-Cross κινείται αξιοπρεπώς. Σ’ αυτό συμβάλει και το κιβώτιο CVT με πέντε  «σχέσεις» (ουσιαστικά, διαβαθμίσεις), που συνεργάζεται σωστά με το μοτέρ και πετυχαίνει πάντα το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, τόσο εντός όσο κι εκτός δρόμου.

images – fraisis

Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip της Suzuki είναι εξελιγμένο και διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Auto (κίνηση εμπρός και επιλεκτική τετρακίνηση), Sport (μέγιστη δυνατή απόδοση που ευνοεί τις επιδόσεις), Snow (διαβάζει τη γωνία του τιμονιού και το πεντάλ του γκαζιού ώστε να προσφέρει σταθερότητα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης) και Lock (κλείδωμα της τετρακίνησης με περισσότερη ροπή πίσω, για να σε… ξελασπώσει). Το σύστημα AllGrip είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό και κατά την άποψή μας αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του S-Cross. Θα πρέπει ωστόσο να γνωρίζετε ότι αυτό δεν είναι ένα καθαρόαιμο 4×4, κάτι που μαρτυρούν και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ (205/50 R17), ο μακρύς πρόβολος και η όχι πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος (15 cm).

Κινούμενοι κυρίως εντός πόλης, η κατανάλωσή μας ήταν συνήθως κάτω από τα 8,0 lt/100 km, που είναι φυσικά πολύ καλή τιμή για το χαρακτήρα αυτού του μοντέλου. Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι μείναμε κι από την άνεση της ανάρτησης, καθώς κι από τα κρατήματα σε δρόμο με στροφές. Σ’ αυτά τα στοιχεία, όπως επίσης και στην ποιότητα κύλισης, οι Ιάπωνες έχουν δουλέψει πολύ κι έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και ο όγκος του χώρου αποσκευών (430 lt) καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Ποιοτικά δεν είχαμε κάποιο παράπονο από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο όπως θα έχετε ακούσει έχει και καλή φήμη για την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία του.

Στη βασική του έκδοση το μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει €24.150 (€22.450 συν €1.700 για το CVT) και περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Αν μη τι άλλο, η τιμή του παραμένει σε ανταγωνιστικά επίπεδα, αλλά όχι και τόσο απέναντι στο νεοφερμένο Nissan Qashqai καθώς και σε αρκετά άλλα SUV με παρόμοια επίπεδα τιμής. Αν, ωστόσο, επιμένετε στην πρόταση της Suzuki και θέλετε να έχετε καλύτερες επιδόσεις, θα πρέπει να εκταμιεύσετε €3.000 παραπάνω για να αποκτήσετε την πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD CVT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.586 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 156 Nm (15,9 kgm) / 4.400 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,1 / 5,9 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 595 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Αυτόματη τετρακίνηση με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη
Κιβώτιο Αυτόματο τύπου CVT με 5 σχέσεις (διαβαθμίσεις)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος με υστερούντες βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση ContiEcoContact 5, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300x1765x1575 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1505 mm
Μεταξόνιο 2600 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Απόβαρο 1245 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.450€ (21.020€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!