Volkswagen Cross Up! 1.0 [test drive]

Volkswagen-Cross_Up_2014_caroto_test_drive (1)

Το μικρό VW Up! αγρίεψε στην έκδοση Cross με τις light δυνατότητες κίνησης σε χωματόδρομο. Μη σας ξεγελάει η ενδιαφέρουσα εμφάνιση, δεν είναι τετρακίνητο, ούτε μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου.

Μετά τα Cross Polo, Cross Golf και Cross Touran, άλλο ένα επιβατικό μοντέλο της VW παίρνει το «κοστούμι» Cross. Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας, οι Γερμανοί πήραν το 5θυρο Up!, του άλλαξαν τους προφυλακτήρες και τις ζάντες αλουμινίου (16 ιντσών) και του πρόσθεσαν προβολείς ομίχλης, αλουμινένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, μαύρα προστατευτικά πλαστικά στους θόλους των τροχών, ράγες οροφής κι εξωτερικούς καθρέφτες σε μεταλλικό χρώμα. Επίσης, αύξησαν την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm και τοποθέτησαν στο εσωτερικό καθίσματα διαφορετικής σχεδίασης, δερμάτινο τιμόνι κι επενδύσεις σε trendy χρώματα.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι ποδιές και τα προστατευτικά πλαστικά εξασφαλίζουν ελαφρώς καλύτερη διέλευση σε χωματόδρομους, όμως μέχρι εκεί. Αν προσπαθήσετε να κινηθείτε σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές θα διαπιστώσετε ότι… τα ράσα δεν κάνουν τον παπά! Στον δρόμο πάντως το Cross Up! είναι ιδιαίτερα στιβαρό για την κατηγορία του κι αυτό το διαφοροποιεί από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Η ποιότητα κύλισης σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο και η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική άνεση.

Ο 3κύλινδρος κινητήρας του 1,0 lt με τους 75 PS κινεί αξιοπρεπώς το ελαφρύ (996 kg) Cross Up!, ιδιαίτερα όταν βρίσκεται στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν (0-100 km/h σε 14,4 sec. Τελική ταχύτητα 160 km/h) και για να κινηθείς λίγο σβέλτα πρέπει να πιέσεις αρκετά τον κινητήρα. Γι’ αυτό δεν ευθύνεται μόνο το μοτέρ, αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, το οποίο έχει μακριά κλιμάκωση. Από την άλλη πλευρά, η υπάρχουσα κλιμάκωση χαρίζει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (4,7 lt/100 km σε μικτές συνθήκες). Είναι σαφές ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Cross Up! εκτιμά την οικονομία καυσίμου περισσότερο από τις επιδόσεις.

Οι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές είναι ίδιοι με αυτούς των άλλων Up! και είναι καλοί για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ απ’ όσο θα έπρεπε (οι κυρίες θα το εκτιμήσουν μάλλον αυτό οδηγώντας εντός πόλης) και ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πάντα θετικός και γρήγορος. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με το εύκολο στην χρήση σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων, το οποίο κοστίζει €340. Αν και λίγο αργό στην απόκριση, το συγκεκριμένο σύστημα είναι ο ιδανικός σύντροφος σε ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να κινείται κυρίως εντός πόλης.

Η τιμή του Cross Up! είναι €13.470 κι εκτός από τα έξτρα της έκδοσης Cross περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (τα πίσω δεν ανοίγουν) κ.ά. Δεν είναι το πιο προσιτό μοντέλο της κατηγορίας του, όμως δεν είναι κι ακριβό γι’ αυτά που προσφέρει…

Δοκιμάζουμε τα Volkswagen up! ASG & Eco 5d
Volkswagen Cross Up! 1.0 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 6.200 rpm
Ροπή 95 Nm (9,7 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,4 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,7 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 515 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 2, 185/50 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3563x1649x1516 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1428/1424 mm
Μεταξόνιο 2420 mm
Χώρος αποσκευών 251-951 lt
Απόβαρο 996 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.470€ (από 12.510€ με αποσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close