ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta 1.0 Powershift 100 PS [test drive]

Ford-Fiesta-Ecoboost-Auto-01

Μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο; Το, εφοδιασμένο με Powershift, Fiesta κλείνει το μάτι σε όσους αναζητούν την ευκολία στην οδήγηση, χωρίς όμως εκπτώσεις στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου…

Ξεκινώντας από το γεγονός ότι μιλάμε για ένα από τα πιο fun to drive μοντέλα της κατηγορίας Β, το άκουσμα και μόνο της προσθήκης ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προκαλεί εύλογα το ενδιαφέρον. Πριν όμως περάσουμε στο ψητό, ας δούμε πρώτα μερικά άλλα στοιχεία της προσωπικότητας του supermini της Ford.

Η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με τον βραβευμένο, EcoBoost κινητήρα της εταιρίας, στη διαμόρφωση των 100 ίππων, την οποία είχαμε αναλύσει σε παλαιότερη δοκιμή. Ο άμεσος ψεκασμός και το light turbo του εν λόγω συνόλου, σε συνδυασμό με τις άλλες τεχνολογίες που ενσωματώνει, δίνουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Τίποτα δεν μαρτυρά ότι πρόκειται για ένα χιλιάρι, τρικύλινδρο σύνολο, αφού διαθέτει άφθονη ροπή από χαμηλά, γραμμικότητα και έναν πολιτισμένο χαρακτήρα, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς.

Οι 100 ίπποι της ισχύος του, με τα 170 Nm ροπής, προσδίνουν τελική 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. Οι τιμές αυτές, οφείλονται σε ένα βαθμό στο Powershift κιβώτιο των έξι σχέσεων, καθώς τα αντίστοιχα νούμερα για το συμβατικό Fiesta με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων είναι 180 χλμ./ώρα και 11,2 δλ. Βλέπουμε λοιπόν μία μικρή βελτίωση στην επιτάχυνση, που εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη κλιμάκωση των ταχυτήτων, εν μέρει και στην ταχύτητα που πραγματοποιούνται οι αλλαγές.

images – fraisis

Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από την εμπειρία του Powershift είναι ότι πρόκειται για ένα γρήγορο και ομαλό στη λειτουργία του κιβώτιο, τόσο στην απλή, όσο και στη Sport διαμόρφωσή του. Συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα και ενισχύει το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έχει όμως και δύο σημεία υπό συζήτηση. Το πρώτο έχει να κάνει με την κατανάλωση που, λόγω τριβών, είναι ελαφρά αυξημένη. Το δεύτερο με την επιλογή της Ford να μην εγκαταστήσει paddles πίσω από το τιμόνι…

Αυτά πραγματικά λείπουν, όπως λείπει η σειριακή αλλαγή σχέσεων με τη μετακίνηση του επιλογέα εμπρός-πίσω. Ο μόνος τρόπος να αλλάξει κανείς ταχύτητες μόνος του είναι μέσω ενός διακόπτη στην αριστερή πλευρά του επιλογέα, πράγμα που σε καμία περίπτωση δεν εκτονώνει την ενέργεια του οδηγού όταν κινείται γρήγορα. Η δουλειά γίνεται μεν, αλλά με την ίδια ευχαρίστηση που σου προσφέρει το να αλλάζεις σταθμούς στο ραδιόφωνο…

Αυτά είναι ίσως και τα μόνα μελανά σημεία του αυτοκινήτου. Κατά τα άλλα, οι αναρτήσεις είναι σχετικά σφιχτές και εξασφαλίζουν μία ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, περνώντας αρκετή πληροφόρηση και αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα δείχνουν αποδοτικά και δεν “κουράζονται” εύκολα, ενώ το στιβαρό πλαίσιο δεν αφήνει περιθώρια ανησυχίας, ασχέτως των ρυθμών κίνησης.

Πέρα όμως από ένα ικανότατο, οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, το Fiesta δεν παύει να είναι και έτοιμο να ικανοποιήσει κάθε άλλη ανάγκη. Το πεντάθυρο αμάξωμα του δίνει τη δυνατότητα σε 4 ενήλικες να μετακινηθούν χωρίς κανένα πρόβλημα, με έναν πέμπτο να χωράει, με υποχωρήσεις όμως ως προς την άνεση. Πολύ καλός είναι και ο χώρος των αποσκευών, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Το ταμπλό είναι χρηστικό, με ποιοτικά υλικά και μοντέρνο σχεδιασμό. Αντίστοιχα, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα στα μέτρα του οδηγού και προσφέρει καλή πλευρική στήριξη.

Φτάνοντας στο δια ταύτα, το Powershift κιβώτιο, ναι, προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένο οδηγικό φόρτο, ειδικά σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Στον αντίποδα όμως θα πρέπει κανείς να υπολογίσει το επιπλέον κόστος κτήσης των 2.055 ευρώ (σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο), τα τέλη κυκλοφορίας (αφού από τα 99 ανεβαίνουμε πλέον στα 114 γρ. CO2) και την ελαφρά αυξημένη κατανάλωση. Ως εκ τούτου θα πρέπει κανείς να ζυγίσει τις ανάγκες του και να αποφασίσει ανάλογα.

Ford Fiesta 1.0 Powershift – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (100 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.400-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 4,9 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 531 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo, 195/50 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.969×1.722×1.495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.495/1.495 mm
Μεταξόνιο 2.489 mm
Χώρος αποσκευών 276-960 lt
Απόβαρο 1.112 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.223€ (με όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!