ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i10 1.2 [test drive]

Hyundai i10 87 PS 2014 caroto test drive (40)

Τι ζητάς σήμερα από ένα αυτοκίνητο πόλης; Μικρές διαστάσεις σε συνδυασμό με ικανοποιητικούς χώρους, ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά και αποδοτικό κινητήρα…

Αναμφίβολα, όλα τα παραπάνω είναι σημαντικά, όπως και η αξιοπιστία των αυτοκινήτων που κατασκευάζει η Hyundai (εννοείται και των Kia). Όλο και κάπου θα έχετε ακούσει σε συζητήσεις για τέσσερις τροχούς «ποιο σπάει, ποιο δεν χαλάει» και ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται και το κορεατικό της δοκιμής μας. Ένα τίμιο για τα λεφτά του αυτοκίνητο που συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση «από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα» δίχως περιορισμό στα χιλιόμετρα και με οδική βοήθεια.

Και για να προλάβω τους κακεντρεχείς, ο λόγος που αναφέρω όλα τα παραπάνω είναι πως α) είναι σημαντικό ώστε να μην έχεις παραπάνω έννοιες, και β) είχαμε οδηγήσει ήδη το νέο i10 πριν από κάποιους μήνες στην Σαρδηνία. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως δεν θα σταθούμε ξανά σε ορισμένα σημεία ενός βελτιωμένου i10 σχεδόν σε κάθε σημείο. Το οποίο διαθέτει αρκετά φρέσκια εμφάνιση για να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, δίχως να αποκλίνει από το καλούπι του προηγούμενου.

Ευπρόσδεκτη είναι η μείωση του ύψους και η αύξηση του μήκους προς όφελος του χώρου αποσκευών (+27 lt), ο οποίος είναι αρκετά βολικός για ένα μοντέλο με μήκος αμαξώματος στα 3,6 μέτρα. Θα θέλαμε πάντως ένα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης. Οι επιβάτες κάθονται άνετα, με τους πίσω να έχουν ικανοποιητική απόσταση για τα γόνατά τους. Αυτό που τάσσεται στα θετικά είναι η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα των πλαστικών που δίνουν την εντύπωση του ανθεκτικού.

Εργονομικά φάουλ που να χρίζουν αναφοράς δεν θα βρεις, ενώ θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν εκεί που θα ήθελες. Οι διακόπτες είναι στην θέση τους, υπάρχει θύρα USB και υπολογιστής ταξιδίου σε μία μικρή ψηφιακή οθόνη στον πίνακα οργάνων, βολικές ποτηροθήκες και αισθητική που ικανοποιεί τα γούστα της πλειονότητας. Εδώ, θα πρέπει να πούμε πως σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ο σχεδιασμός στο εσωτερικό δεν διαφέρει (δηλ. δεν είναι και τόσο παιχνιδιάρικος) από εκείνον ενός μεγαλύτερου μοντέλου (όπως είναι το εξίσου αξιόλογο i20).

images – nmarinopoulos

Τα θετικά σχόλια για το i10 συνεχίζονται και στον δρόμο όπου το κορεατικό μοντέλο εμφανίζεται αρκετά ώριμο. Έκπληξη αποτελεί η σταθερότητα που επιδεικνύει στις υψηλές ταχύτητες, όπως και η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με το εξαιρετικά ήσυχο μοτέρ (τόσο που στο ρελαντί νομίζεις πως είναι σβηστό). Εδώ έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στην ηχομόνωση, ενώ και η νέα ανάρτηση ταιριάζει γάντι στο κακοτράχαλο ανάγλυφο των δρόμων δίχως να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες.

Ο κινητήρας των 1,2 lt με ισχύ 87 άλογα έχει στρωτή λειτουργία και ζωντάνια ψηλά. Αν και το φόρτε του δεν είναι οι χαμηλές στροφές, τα καταφέρνει καλά ψηλότερα και προσφέρει ρεπρίζ πάνω από το μέσο όρο. Μελετημένη είναι η κλιμάκωση των 5 σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου, δίχως να «κρεμάει» καμία σχέση. Η τελευταία 5η είναι αρκετά μακριά και η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,0-6,5 lt/100 km (τιμή που θεωρείται φυσιολογική και στο μέσο όρο της κατηγορίας), αν και όταν το μοτέρ «πουσάρεται» η τιμή ανεβαίνει κοντά στα 7. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές, τα πεντάλ έχουν καλή αίσθηση, ο επιλογέας άψογος, θα θέλαμε λίγο καλύτερη ακρίβεια στο τιμόνι γύρω από την ευθεία.

Τα τελευταία για τους πιο ψαγμένους, μιας και αυτό που μάλλον μετρά περισσότερο σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του i10 είναι οι παροχές σε επίπεδο εγγύησης/αξιοπιστίας και φυσικά η τιμή πώλησης σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό. Εδώ, η έκδοση της δοκιμής μας προσφέρεται με δελεαστική τιμήπώλησης και δίχως ελλείψεις στον εξοπλισμό μιας (ουσιαστικά μιλάμε για την Comfort που ξεκινά από 9.990€ καθώς η Access των 9.490€ (τιμές με προσφορά + απόσυρση) δεν έχει ηλεκτρικά παράθυρα) και περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλιματισμό κ.α., ενώ τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (102,60€) ακούγονται λογικό ποσό για ένα από τα καλύτερα μίνι της αγοράς.

Hyundai i10 1.2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.248 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 78,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 64 kW (87 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 120 Nm (12,2 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3 sec
Τελική ταχύτητα 171 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 4,9 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact, 175/65 R14
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3665x1660x1500 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1467/1480 mm
Μεταξόνιο 2385 mm
Χώρος αποσκευών 252-1046 lt
Απόβαρο 1016 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 9.490€ (τιμή με απόσυρση + έκπτωση εταιρίας)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!