ΔΟΚΙΜΕΣ

Subaru Forester 2.0 D [test drive]

Subaru Forester Diesel caroto test drive 2014 (11)

Όπως και να το κάνουμε όταν μιλάμε για SUV υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες να μην περάσει από το νου οποιουδήποτε το Forester…

Από το 1995 όταν και παρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Σταθερές αξίες όμως για την Subaru παραμένουν η «συμμετρική» τετρακίνηση και οι κινητήρες boxer. Μάλιστα, η 4η γενιά του Forester και η πιο ώριμη βρίσκει στον δρόμο της και τη νέα αντιπροσώπευση της Subaru στην χώρα μας από την εταιρία «Πλειάδες Α.Ε.» του ομίλου Agripan. Επί του μοντέλου της δοκιμής μας οι ψαγμένοι θα γνωρίζουν ήδη την ύπαρξη του Forester που κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Το μοντέλο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον σωστό δίλιτρο ντίζελ και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με την «συμμετρική» τετρακίνηση να στέλνει την ροπή στους πίσω τροχούς μέσω κεντρικού διαφορικού που συνδυάζεται με συνεκτικό συμπλέκτη (δίχως «κοντές» σχέσεις). Στην περίπτωση της έκδοσης με αυτόματο κιβώτιο, ο τύπος της τετρακίνησης αλλάζει, όπως στην περίπτωση του Subaru XV 1.6 CVT. Όπως θα καταλάβατε, το Forester διατηρεί την «σφιχτή» και αυθεντική αν θέλετε SUV συνταγή πλην των κοντών σχέσεων.

Αυτή την φορά, όμως, υπάρχει και ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 147 PS και των μπόλικων 350 Nm που γεμίζουν τις σχέσεις με ροπή από τις χαμηλές στροφές. Από τις μεσαίες και πάνω, ο ρυθμός συνεχίζει αγόγγυστα και με τον θόρυβο να αυξάνεται έντονα. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να βρίσκεται ο δείκτης του στροφόμετρου πάνω από τις 2.200-2.500 rpm, καθώς το μοτέρ δεν αρέσκεται στην πίεση με την κατανάλωση να ξεφεύγει πάνω από τα 8,5 lt/100 km. Βέβαια, εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα SUV με βάρος πάνω από 1,6 τόνους και φουλ μόνιμη τετρακίνηση.

photos – nmarinopoulos

Το σχετικά ψηλόβαρο αμάξωμα με την συγκρατημένη σχεδίαση στέκεται εξαιρετικά στην άσφαλτο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εξίσου εξαιρετικά επίπεδα άνεσης στους χωματόδρομους. Και αυτό διότι η ανάρτηση είναι μαλακή όσο πρέπει και σφιχτή όσο οφείλει. Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι ικανοποιητικό σε πληροφόρηση και ακρίβεια αλλά το βαρύ πεντάλ του συμπλέκτη και ο μέτριος στα κουμπώματά του επιλογέας ταχυτήτων (ίσως και να φταίνε τα 32.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα του μοντέλου της δοκιμής μας) δεν είναι και ότι ευχάριστο στην κίνηση στην πόλη.

Όσον αφορά τα χωροταξικά, από ένα SUV με μήκος 4,6 μέτρα αν μη τι άλλο προσφέρει καλούς και άνετους χώρους για τους επιβάτες του και τις αποσκευές του με χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και πορτμπαγκάζ που φτάνει στα 505 lt. Όσον αφορά στην αισθητική, θα λέγαμε πως συναντάμε μία κλασική γιαπωνέζικε άποψη την οποία διακοσμούν ανάκατες ψηφιακές οθόνες με γραφικά διαφορετικού στιλ. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, η ρύθμιση του κλιματισμού εύκολη αλλά από εκεί και πέρα θα πρέπει να συνηθίσεις την ιδιαίτερα λογική του μενού (π.χ. του υπολογιστή ταξιδίου, της ρύθμισης του Bluetooth).

Πάντως, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετές, βολικότατες οι βαθιές ποτηροθήκες, ενώ γενικότερα οι χώροι φτάνουν και περισσεύουν για μία οικογένεια. Προφανώς, ένα αρκετά μεγάλο SUV όπως το Forester απευθύνεται σε οικογενειάρχες που τους βολεύουν οι καλές εκτός δρόμου δυνατότητες. Και αυτό το λέμε, διότι τα από 34.550€ δεν είναι λίγα για ένα αυτοκίνητο όπως το Subaru Forester -ακόμη και αν για την υψηλή τιμή πώλησής του ευθύνεται το γεγονός πως εισάγεται από την Ιαπωνία, όπου και κατασκευάζεται. Εννοείται πως το πακέτο άνεσης και ασφάλειας δεν παρουσιάζει ελλείψεις, για ένα SUV που προφανώς παραμένει πιστό στην κλασική συνταγή.

Subaru Forester 2.0 D – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 86,0 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά και επίπεδη διάταξη (boxer)
Θέση κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 108 kW (147 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.600-2.400 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Μέση τυποποιημένη μικτή 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 731 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 150 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Διπλούς εγκάρσιους βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama Geolandar, 225/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4595x1795x1735 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1545/1550 mm
Μεταξόνιο 2640 mm
Χώρος αποσκευών 505-1.564 lt
Απόβαρο 1.615 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 34.500€ (31.700€ με οφελος αποσυρσης)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!