ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic 1.6 i-DTEV vs Opel Astra 1.6 CDTI [test drive]

Honda Civic iDTEC vs Opel Astra CDTi caroto test drive

Δύο μικρομεσαία που πρόσφατα ανανεώθηκαν κοντράρονται με κύριο κριτήριο τους αποδοτικούς τους πετρελαιοκινητήρες…

Πριν από 10 περίπου χρόνια, όταν εργαζόμασταν σε περιοδικά αυτοκινήτου, το συγκριτικό Civic-Astra ήταν απ’ αυτά που αποκαλούμε «classics». Και φυσικά όλοι οι συντάκτες τότε προσπαθούσαμε να βρούμε μια δικαιολογία για να αποφύγουμε να αναλάβουμε μία τόσο… βαρετή συγκριτική δοκιμή! Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει δραστικά από τότε και το «el classico» Civic-Astra αποτελεί πλέον μια συγκλονιστική αναμέτρηση με τεράστιο ενδιαφέρον.

Ας ξεκινήσουμε από την σχεδίαση: το ανανεωμένο Civic αποτελεί την πιο ώριμη πρόταση από την ημέρα που οι Ιάπωνες επέλεξαν αυτό το ρηξικέλευθο κι αντισυμβατικό (όταν παρουσιάστηκε) σχήμα. Από την άλλη πλευρά, το Astra έχει ξεφύγει οριστικά από την αισθητική «κλασσικούρας» και η όψη του είναι πιο μοντέρνα από ποτέ! Την ίδια φιλοσοφία διατηρούν τα δύο μοντέλα και στο εσωτερικό, όπου το Civic σε κερδίζει με την πιο μοντέρνα minimal αισθητική του, αλλά και με την ποικιλία στην υφή των υλικών.

Ωστόσο, το ιαπωνικό μοντέλο μπορεί να έχει καλύτερη -από πλευράς ρυθμίσεων- θέση οδήγησης αλλά θα τη θέλαμε πιο χαμηλή, ενώ το μικρότερο εσωτερικό ύψος αποκλείει οδηγούς ψηλότερους από 1,90 m. Παρά την άριστη εκμετάλλευση κάθε εκατοστού στο Civic, το Astra προσφέρει συνολικά μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες κι αποσκευές. Αυτό δεν οφείλεται τόσο στις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις (338 mm περισσότερο μήκος) όσο κυρίως στο μεγαλύτερο κατά 215 mm μεταξόνιο.

Συγκρίνοντας τους δύο κινητήρες πετρελαίου, υπάρχει μία παγίδα στην οποία ενδεχομένως να πέσει κάποιος εάν μείνει μόνο στην επιφάνεια: τα μοτέρ έχουν την ίδια χωρητικότητα (1,6 lt) όμως το γερμανικό έχει μεγαλύτερη ισχύ (136 PS έναντι 120 PS) και μεγαλύτερη ροπή (320 Nm και 300 Nm). Κι ενώ θα περίμενε κάποιος το Astra να είναι αισθητά πιο γρήγορο, στην πράξη οι επιδόσεις τους είναι περίπου ίδιες (μόλις 0,2 sec ταχύτερο το Astra στα 0-100 km/h). Που οφείλεται αυτό; Σε αρκετούς παράγοντες, με τους σημαντικότερους να είναι το χαμηλότερο κατά 118 κιλά βάρος και το πιο αεροδυναμικό σχήμα του Civic. Οι Ιάπωνες τα τελευταία χρόνια έχουν εστιάσει στις «κρυφές» βελτιώσεις και σε περιπτώσεις όπως αυτή της δοκιμής μας δικαιώνονται, ενώ ο i-DTEC είναι και πιο ήσυχος στην λειτουργία του.

photos – gkaragiorgakis (Honda), nmarinopoulos (Opel)

Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούμε παρά να δώσουμε συγχαρητήρια στους ανθρώπους της Opel που δημιούργησαν αυτό το εξαιρετικό CDTI μοτέρ. Μπορεί στην περίπτωση του Astra να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο (περίπου κατά 0,7 lt/100 km, σύμφωνα με τη δική μας μέτρηση) και να έχει λίγο μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων (κατά 10 g/km), όμως στις χαμηλές στροφές είναι πιο πρόθυμο (ίσως επειδή είναι και πιο δυνατό). Το μοτέρ του Civic λειτουργεί εξίσου καλά σε όλο το φάσμα των στροφών και επιπρόσθετα συνδυάζεται με το κουμπί «Eco» χάρη στο οποίο οι εκπομπές ρύπων πέφτουν κάτω από το όριο των 100 g/km που χαρίζει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας τα δύο αυτοκίνητα αντιλαμβάνεται κανείς πόσο διαφορετικό προσανατολισμό έχουν. Το Civic είναι πιο σπορ. Έχει πιο σφιχτή ανάρτηση, ελαστικά χαμηλότερου προφίλ, το τιμόνι και το πλαίσιό του είναι άψογα ρυθμισμένα και συνολικά σου δίνει «δεμένη» αίσθηση. Το Astra είναι πιο άνετο και… οικογενειακό και δε θα σε κουράσει στα πολύωρα ταξίδια, εκτός από τα σκληρά καθίσματα. Όταν το πιέσεις είναι απόλυτα ασφαλές και πιο ουδέτερο από το Civic, όμως δε θα σου ανοίξει την όρεξη για να απολαύσεις σπορ οδήγηση.

Και τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας διατίθενται με πλήρη εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. Το Civic είναι ακριβότερο κατά €1.280 από το Astra, όμως θεωρούμε ότι αυτή η διαφορά για ένα αυτοκίνητο άνω των €20.000 δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής. Εν τέλει… Ποιο είναι το καλύτερο; Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει διαβάζοντας αυτήν τη συγκριτική δοκιμή, ο χαρακτήρας των δύο μοντέλων είναι διαφορετικός κι αυτό συνεπάγεται ένα ξεκάθαρο αποτέλεσμα: αν είστε οικογενειάρχης, το Astra είναι για εσάς η ιδανική επιλογή. Αν είστε μόνος ή νεαρό ζευγάρι με την προοπτική ενός παιδιού στο άμεσο μέλλον, το Civic είναι το αυτοκίνητο που θα πρέπει να επιλέξετε.

Κι επειδή γνωρίζουμε ότι στις συγκριτικές δοκιμές οι αναγνώστες δεν μένουν ικανοποιημένοι με την ισοπαλία 🙂 θα σας εκμυστηρευτούμε τη δική μας (υποκειμενική) προτίμηση! Οι δύο αντίπαλοι φτάνουν μαζί στην τελική γραμμή και το photo finish αναδεικνύει νικητή με διαφορά στήθους το… Honda Civic! Το ιαπωνικό μοντέλο σε κάποια σημεία κερδίζει, σε κάποια χάνει, όμως στην καρδιά μας κατακτά λίγο μεγαλύτερο μερίδιο επειδή προσφέρει λίγο πιο… πιπεράτη σπορ αίσθηση! Και τις ελάχιστες πλέον φορές που θα θέλεις να ευχαριστηθείς οδήγηση, το Civic θα σου χαρίσει λίγο μεγαλύτερο χαμόγελο στο πρόσωπο από το συνολικά εξίσου καλό Opel Astra…

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda Civic 1.6 i-DTEC Opel Astra 1.6 CDTI
Κυβισμός 1.597 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm 79,7 x 80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120PS) / 4.000 rpm 100 kW (136 PS) /
3.500-4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail,
υπερτροφοδότηση VTG
Common rail,
υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 207 km/h 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,6 / 3,3 lt/100 km 4,6 / 3,9 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt 56 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 910 km 965 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 94 g/km 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Premacy HP,
225/45 R17
Continental ContiEcoContact,
225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300 x 1770 x 1470 mm 4638 x 1825 x 1377 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm 1545/1594 mm
Μεταξόνιο 2595 mm 2810 mm
Χώρος αποσκευών 401-1378 lt 445 lt
Απόβαρο 1.310 kg 1.428 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 22.600€
(21.170€ με απόσυρση)
από 21.320€
(19.890€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button