NEA

Με ηλεκτρικό τούρμπο το επόμενο VW Golf

Volkswagen-Golf_2013_15663 (2)

Η επόμενη γενιά Golf θα έχει αρκετές νέες τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένης και της υπερτροφοδότησης από ηλεκτρικά κινούμενο στροβιλοσυμπιεστή…

Μπροστά στους αυστηρότερους κανονισμούς περί ρύπων (περισσότερο για το CO2, για να ακριβολογούμε) το επόμενο VW Golf που θα λανσαριστεί σε περίπου πέντε χρόνια θα έχει διάφορες καινοτομίες. Μέχρι τότε έχουμε καιρό, θα πείτε, αλλά το νέο Golf είναι μια καλή ευκαιρία για να μας δώσει μία γεύση από τις μελλοντικές τεχνολογίες που θα έρθουν.

Audi electric turbo (2) Η σημαντικότερη από αυτές ίσως να αφορά στο ηλεκτρικό τούρμπο. Η «ατμόσφαιρα» όσο πάει και θα λιγοστεύει καθώς τα περιθώρια για τους κατασκευαστές στενεύουν. Αναπόφευκτα, οι ειδικοί προσανατολίζονται στην υβριδοποίηση των μοτέρ τους βελτιώνοντας την απόκριση στις χαμηλές rpm. Κάτι που θα είναι πολύ σημαντικό για τους μικρούς σε χωρητικότητα τούρμπο ντίζελ, αλλά και για τους βενζινοκινητήρες (φήμες κυκλοφορούν ήδη για 1.0 TSI με ηλεκτρικό τούρμπο). Εδώ η παρουσίαση των πρωτότυπων V6 TDI της Audi.

Volvo Flywheel KERS (1)Μία άλλη τεχνολογία που θα δούμε είναι η ανάκτηση κινητικής ενέργειας με σφόνδυλο (Flywheel Kinetic Energy Recovery System). Αν δεν προλάβει η Volvo τους Γερμανούς, τo νέο Golf θα διαθέτει ένα μηχανικό σφόνδυλο στον πίσω άξονα που θα παρέχει επιπλέον ισχύ (περίπου στα 40 άλογα λέει το βρετανικό Autocar). Στον εμπρός θα υπάρχουν οι νέας γενιάς TSI και TDI κινητήρες. Μία εναλλακτική του σφόνδυλου μας δίνει το Hybrid Air της PSA για το οποίο δεν έχουμε να πούμε κάτι από πρώτο χέρι (τουλάχιστον, έως τώρα).

Αν τελικά τα καταφέρουν οι ειδικοί του ομίλου Volkswagen, την επανάσταση θα φέρουν οι πρώτοι κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης. Ήδη ο Ulrich Hackenberg, ο τεχνικός διευθυντής της Audi, έχει ανακοινώσει πως εξελίσσουν VCR κινητήρες δίχως να αποκαλύψει οποιοδήποτε άλλο στοιχείο.

vw-spread-02Ανάμεσα στις λοιπές τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των ρύπων που θα δούμε με τον καιρό είναι η βελτίωση της κίνησης σε χαλαρές συνθήκες (coasting/cruising) και κυρίως στις υψηλές ταχύτητες. Ήδη σε μερικές εκδόσεις με DSG κιβώτιο η μετάδοση αποδεσμεύεται πλήρως ώστε να μην επιβαρύνει τον κινητήρα, ένα χαρακτηριστικό που θα ισχύει στο μέλλον και σε μικρότερες ταχύτητες. Στην πιο εξελιγμένη του μορφή το σύστημα θα συνδυάζει π.χ. στις κατηφόρες ή κατά την προσέγγιση σε κόκκινη σηματοδότη την αποδέσμευση και απενεργοποίηση του κινητήρα (για να μειωθούν οι μηχανικές τριβές καθώς ούτως ή άλλως ο ψεκασμός διακόπτεται κάθε φορά που ο οδηγός τραβά το πόδι του από το γκάζι και έχει «κουμπωμένη» σχέση).

vw-spread-03Κατά τα υπόλοιπα το νέο Golf θα υιοθετεί αεροδυναμικά χαρακτηριστικά από το ειδικό XL1, θα βασίζεται σε εξέλιξη της πλατφόρμας MQB, η βασική έκδοση θα βρίσκεται κάτω από τα 1.100 kg κ.α. Φυσικά, θα υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση, ίσως και σε ντίζελ.

Όλα αυτά ώστε το νέο Golf να συμβάλλει στην μείωση του μέσου όρου CO2 της VW κατά 22-27% ώστε η εταιρία να συμβαδίζει με τις νέες νόρμες της Ε.Ε. Φυσικά, όλα τα παραπάνω μας δεν προϊδεάζουν μόνο για το νέο Golf αλλά και γενικότερα για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!