Η πρόσφατη ανανέωση του VW Polo είχε ένα βασικό στόχο: να φέρει το γερμανικό σούπερ μίνι πιο κοντά στο καταξιωμένο Golf. Φυσικά οι άνθρωποι της Volkswagen προσπαθούν χρόνια να το πετύχουν αυτό, όμως τώρα τα κατέφεραν καλύτερα από κάθε άλλη φορά!
Το αναβαθμισμένο Polo δείχνει μεγαλύτερο κι ας μην είναι (έχει μόλις 2 mm αυξημένο μήκος). Οι αλλαγές στο εμπρός μέρος και τους προφυλακτήρες ωστόσο το έκαναν να μοιάζει πιο επιβλητικό και φυσικά να θυμίζει περισσότερο το Golf. Τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας LED εμπρός προσθέτουν ακόμη περισσότερους πόντους στην αισθητική αναβάθμισή του.
Παρόμοιου τύπου αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό, του οποίου το τριάκτινο τιμόνι και η κεντρική κονσόλα θυμίζουν έντονα αυτά του Golf. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο ταμπλό είναι η μεγάλη οθόνη αφής με το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων, το οποίο είναι πιο εύχρηστο κι εύκολο στο χειρισμό. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα των υλικών, ενώ οι χώροι εξακολουθούν να είναι καλοί, αλλά όχι κορυφαίοι για την κατηγορία του.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε ο αλουμινένιος 1.2 TSI στη μικρότερη έκδοση των 90 PS (εδώ το τεστ για το Polo 1.4 TDI). Μπορεί στη θεωρία αυτό το μοτέρ να μην είναι τόσο ελκυστικό (γιατί να μην πάρεις την έκδοση με τους περισσότερους ίππους, με κάποιο έξτρα κόστος φυσικά); Όμως μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το Polo των 90 ίππων θεωρούμε ότι δεν χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω εάν οι περισσότερες μετακινήσεις σου είναι εντός πόλης.
photos: gkaragiorgakis
Αν και η κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου είναι αρκετά αραιή, η ροπή των 160 Nm από τις 1400 rpm βοηθά στην επίτευξη άκρως ικανοποιητικών επιδόσεων (0-100 km/h σε 10,8 sec. Τελική ταχύτητα 184 km/h). Οδηγώντας το συγκεκριμένο μοντέλο έχεις πάντα την αίσθηση ότι είναι «φιμωμένο» (ιδίως αν έχεις οδηγήσει ταχύτερες εκδόσεις), όμως σε καμία περίπτωση δεν το λες αργό.
Η σχετικά χαμηλή κατανάλωση (μόλις 6,7 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) είναι ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του Polo, ιδίως αν σκεφτείς πως με το ίδιο μοτέρ μπορείς να ικανοποιήσεις (με μέτρο βέβαια) τις οδηγικές σου ανησυχίες. Το νέο τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι πολύ καλύτερο και χαρίζει σωστή αίσθηση στον δρόμο. Η ανάρτηση δεν έχει υποστεί αλλαγές κι αυτό είναι καλό, καθώς ήταν από πριν εξαιρετικά ρυθμισμένη. Αν πάντως πρέπει να ξεχωρίσουμε ένα στοιχείο ως το πιο δυνατό του συγκεκριμένου μοντέλου, αυτό είναι σίγουρα η ποιότητα κύλισης που απλά βρίσκεται… σε άλλο επίπεδο!
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης, η οποία κοστίζει 13.770 ευρώ, είναι πλήρης κι αν είστε διατεθειμένοι να βάλετε πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη υπάρχουν πολλά στοιχεία προηγμένου τεχνολογικά εξοπλισμού στα οποία μπορείτε να «επενδύσετε». Σε κάθε περίπτωση, το ανανεωμένο VW Polo 1.2 TSI είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του και πλέον μπορεί να… κοκορεύεται ότι έχει τα βασικά στοιχεία που δημιουργούν τον θρύλο του Golf!
Για τις ανάγκες της φωτογράφησης έχει χρησιμοποιηθεί η αυτόματη έκδοση DSG
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.197 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 75,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 66 kW (90 PS) / 4.800 rpm | |||
Ροπή | 160 Nm (16,3 kgm) / 1.400-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,8 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 184 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,0 / 4,7 / 4,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 672 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 109 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Nexen Nblue HD, 185/60 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3972x1682x1453 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1463/1456 mm | |||
Μεταξόνιο | 2470 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 280-952 lt | |||
Απόβαρο | 1100 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.770€ (12.810€ με απόσυρση) |