ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz C 220 BlueTEC [test drive]

Mercedes-Benz C220 CDI caroto test drive 2014 (1)

Ισορροπώντας ανάμεσα στο μοντέρνο χαρακτήρα των μικρών και στην αυστηρότητα της πολυτέλειας των μεγαλύτερων σειρών της Mercedes, η νέα C-Class έρχεται να γεφυρώσει τους δύο κόσμους.

Το συγκεκριμένο μοντέλο πάντα ανήκε στο Top 3 της μεσαίας κατηγορίας. Ο «αέρας» όμως που έχει η τελευταία γενιά, την κάνει πραγματικά να ξεχωρίζει. Ακόμα και απέναντι στον «εσωτερικό ανταγωνισμό», τη CLA, που παίζει μπάλα στις ίδιες διαστάσεις, αλλά είναι δομημένη σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα και απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό. Ας μην ξεφεύγουμε όμως.

Έχοντας στα χέρια μας την C220 BlueTEC (διαβάστε εδώ για την έκδοση C180 7G-Tronic), μία diesel έκδοση με κινητήρα 170 ίππων, θα λέγαμε ότι μπορεί να ικανοποιήσει σχεδόν κάθε απαίτηση. Ξεκινώντας από το εσωτερικό, είναι αρκετά άνετο για να φιλοξενήσει έως και πέντε ενήλικες, χωρίς να κουράζει, ακόμα και μετά από πολύωρες μετακινήσεις. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι εξαιρετικά, ενώ και ο συνδυασμός τους, σε αντιστοιχία με τον εσωτερικό σχεδιασμό, εξασφαλίζει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα είναι όμορφα οργανωμένα και εργονομικά, αν και ορισμένοι διακόπτες θέλουν ένα μικρό διάστημα προσαρμογής. Αντίστοιχα ισχύουν και για το ολοκληρωμένο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, που προσφέρει πάρα πολλές ρυθμίσεις και επιλογές, τόσο στο ηχοσύστημα και στο σύστημα πλοήγησης όσο και σε διάφορα άλλα υποσυστήματα του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός, καθισμένος σε ένα πολύ αναπαυτικό κάθισμα, έχει μπροστά του ένα μοντέρνο τιμόνι, με χειριστήρια για όλες τις βασικές λειτουργίες. Αντίστοιχα, από τη βάση της κεντρικής κονσόλας έχει τη δυνατότητα να αλλάξει, μέσω του σχετικού επιλογέα, το προφίλ λειτουργίας του αυτοκινήτου. Τέσσερις κύριες διαφορετικές διαμορφώσεις, Eco, Comfort, Sport και Sport plus βρίσκονται διαθέσιμες, έτοιμες να ικανοποιήσουν τα κέφια του. Ανάλογα με το πρόγραμμα δίνεται έμφαση στην οικονομία, στην άνεση ή στην σπορτίφ οδική συμπεριφορά, με τις διαφορές να γίνονται μεν αισθητές, χωρίς όμως να αλλάζουν σοκαριστικά το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

photos: nmarinopoulos

Αυτός, σε κάθε περίπτωση, δείχνει μια προτίμηση προς την άνεση. Και το συγκεκριμένο δεν πρέπει να μεταφράζεται σε “αδιάφορη οδική συμπεριφορά” αλλά πρωτίστως σε ποιότητα κύλισης. Η C220 μπορεί να καταπίνει χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία και (ακόμα και σους δικούς μας δρόμους…) να βγάζει τον οδηγό αλώβητο, μετά από πολύωρες μετακινήσεις. Η ουδετερότητα και η προοδευτικότητα είναι έννοιες συνυφασμένες με αυτή.

Ταξιδεύοντας στην εθνική οδό, χάρη στην καλή αεροδυναμική και στο εφτάρι κιβώτιο 7 G-TRONIC PLUS, μπορεί κανείς να κινείται ήσυχα και ομαλά, με ταχύτητες που θα πρέπει να δει το κοντέρ για να πιστέψει. Και σε άλλα κομμάτια όμως του οδικού δικτύου μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, χωρίς ωστόσο να γεμίζει αδρεναλίνη από το feedback που θα του προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης. Όσο για τα φρένα, δεν θα βρει να προσάψει κανείς κάτι μεμπτό.

Καταλυτικό ρόλο, στην προκειμένη περίπτωση, παίζει και ο κινητήρας. Το 2,1 λίτρων σύνολο, στη συγκεκριμένη εκδοχή, αποδίδει 170 ίππους και 400 Nm ροπής, τιμές που από μόνες τους μπορούν να κλείσουν στόματα. Η υστέρηση είναι λέξη ανύπαρκτη, αφού το σύνολο της ροπής αποδίδεται από τις 1.400 έως και τις 2.800 σ.α.λ. Η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική, χωρίς ιδιαίτερο κρέμασμα στο άνω μέρος των στροφών και με χαμηλή ηχητική υπογραφή. Αντίστοιχα και η κατανάλωση διατηρείται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, με μία ρεαλιστική μέση τιμή στα 7 λίτρα/ 100 χλμ. που πέφτει όμως αρκετά στον ανοικτό δρόμο.

Με τα πολλά, η C-Class θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για την κορυφή της μεσαίας κατηγορίας, με τη C220 BlueTEC να αποτελεί μία καθόλα ολοκληρωμένη και “ζυγισμένη” έκδοση στους τομείς επιδόσεων και οικονομίας. Με μόνο αρνητικό τον μέτριας πρακτικότητας χώρο αποσκευών, όσοι πιστοί, που έχουν την ανάλογη οικονομική επιφάνεια, αξίζει να της ρίξουν μία ματιά.

Mercedes-Benz C 220 BlueTEC 7G-Tronic – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.143 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 99,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 3.000-4.200 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 1.400-2.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4 sec
Τελική ταχύτητα 233 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,3 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 554 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4686 x 1810x 1442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1588/1570 mm
Μεταξόνιο 2840 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.495 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 44.400€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button