Mercedes-Benz C180 7G-Tronic [test drive]

Mercedes-Benz C180 CGI 2014 caroto test drive (16)

Δίχως να αποκλίνει από την εξέλιξη των ειδών, η W205 είναι ένα καλύτερο αυτοκίνητο σε κάθε σημείο από το προηγούμενο. Όσο και αν αυτό ακούγεται υπερβολικό…

Ελκυστική η νέα A-Class, γοητευτική η CLA, πληθωρική η GLA, αλλά όπως και να το κάνουμε η πορεία της Mercedes-Benz τις τελευταίες τρεις δεκαετίες (η γενιά W201 κυκλοφόρησε το 1982) συμβαδίζει κυρίως με την C-Class και λιγότερο με τις μεγαλύτερες λιμουζίνες της. Οι λόγοι είναι απλοί: αν ρωτήσετε τους ειδικούς στην Στουτγάρδη θα σας πουν πως αυτό είναι το πιο εμπορικό προϊόν τους, αν ρωτήσετε κάποιον από τους ιδιοκτήτες θα σας πει πως είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή. Τουλάχιστον στις πισωκίνητες πλατφόρμες, με τη νέα C-Class να έχει χτιστεί πάνω σε ένα νέο υβριδικό πλαίσιο, για το οποίο είχαμε γράψει αναλυτικό άρθρο μετά την επίσκεψή μας στην έδρα της Mercedes.

Ένα πλαίσιο που φιλοξενεί αναθεωρημένης σχεδίασης εμπρός ανάρτηση, με γόνατα που βασίζονται σε τέσσερις συνδέσμους και πολλαπλούς στον πίσω άξονα. Το αποτέλεσμα γίνεται αντιληπτό σχεδόν άμεσα, καθώς η νέα C-Class είναι αισθητά πιο ευέλικτη και οικονομική στην κίνησή της από το μοντέλο που αντικαθιστά. Εννοείται πως διατηρεί το αρχοντικό της πάτημα, ενώ η απόσβεση της ανάρτησης φιλτράρει με ένα πιο γλυκό τρόπο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος για υπεράνετες μετακινήσεις. Εκεί, όμως που φαίνεται η διαφορά είναι στις στροφές και η ανάβαση/κατάβαση της Πεντέλης ήταν ότι έπρεπε για να διαπιστώσουμε πόσο πιο δεμένο – για τα «comfort» δεδομένα της Mercedes- είναι το σασί της νέας γενιάς.

Το οποίο σημειώστε πως είναι ελαφρύτερο, με χαμηλότερο κέντρο βάρους, ενώ στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε το προαιρετικό Agility που παραμετροποιεί την ανάρτηση, την χαρτογράφηση του κινητήρα, το γκάζι, την υποβοήθηση της ηλεκτρομηχανικής κρεμαγέρας και την λειτουργία του κιβωτίου. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα (τα Eco, Comfort, Sport, Sport+) καθώς και το εξατομικευμένο Individual. Εμείς προτιμούσαμε το Sport, ενώ για βέλτιστη οικονομία ενδείκνυται το Eco με την μέση κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ. Εδώ, να πούμε πως η νέα C-Class προσφέρεται στάνταρ με το μικρό ρεζερβουάρ των 41 λίτρων (προαιρετικά υπάρχει το νορμάλ μεγαλύτερο των 66 λίτρων έναντι €52,5, προ φόρων), με το όφελος να εντοπίζεται -τουλάχιστον στα χαρτιά-  στα πιο οικονομικά χαρακτηριστικά (εδώ, βέβαια, θα χρειαστεί να επισκέπτεστε πιο συχνά τα πρατήρια υγρών καυσίμων).

Αν και ήδη θα το έχετε καταλάβει, η C180 της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον δοκιμασμένο (είχε προλάβει να μπει και στο προηγούμενο μοντέλο) τούρμπο κινητήρα των 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό και βύθιση των βαλβίδων και ανάφλεξη MSI. Αποδίδει 156 άλογα και 250 Nm ροπής και αν αναλογισθεί κανείς πως η C180 είναι η μικρότερη έκδοση στην γκάμα, τότε συμπεραίνεις [ως το μοτέρ προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις (καλύτερες ακόμη και της απερχόμενες έκδοσης με τον ατμοσφαιρικό 1.800άρη). Στο νέο μοντέλο, θα λέγαμε με ένα πιο γλυκό τρόπο και σίγουρα πιο οικονομικό αν σκεφτείτε πως ακόμη και με το αυτόματο κιβώτιο η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 8,5 λτ./100 χλμ.

images – nmarinopoulos

Το κιβώτιο είναι το γνωστό με τις 7 σχέσεις και δίχως να είναι ότι πιο γρήγορο ξεχωρίζει για την ομαλή και καλή λειτουργία του. Μια και μιλήσαμε για ταχύτητες, στην κεντρική κονσόλα της νέας C-Class δεν θα βρείτε τον κλασικό επιλογέα αφού και αυτός έχει μετακομίσει δεξιά από την κολόνα του τιμονιού. Ένα νέο στοιχείο είναι και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο καταργώντας το παλαιομοδίτικο που πατούσες με το αριστερό πόδι. Από την θέση του οδηγού αντικρίζεις ένα ολοκαίνουργιο ταμπλό που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Στο μέσο δεσπόζει η κλασική πλέον για μερσέντες οθόνη σε στιλ tablet, ενώ απορούμε γιατί να μην είναι αφής (touch screen) για πιο άμεσο χειρισμό.

Ίσως για να δοθεί έμφαση στο πολυλειτουργικό και στιλάτο χειριστήριο με επιφάνεια touch pad (είναι αφής και οι επιλογές γίνονται σύροντας τα δάχτυλα όπως πάνω σε μία οθόνη αφής -μπορείς ακόμη και να «γράψεις» πάνω σε αυτή!- που συμπληρώνεται με ένα πιεζοπεριστροφικό διακόπτη. Από εκεί μπορείς να ρυθμίσεις το ηχοσύστημα, την σύνδεση του τηλεφώνου …μέχρι και διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες, social media κ.λπ. H αλήθεια είναι πως στην αρχή το σύστημα μοιάζει αρκετά μπερδεμένο αλλά με τον καιρό το συνηθίζεις και αντιλαμβάνεσαι πως σου κάνει την διαμονή πιο εύκολη.

Ένα μεγάλο μέρος της high tech επιφάνειας του ταμπλό είναι ντυμένο με μια σκουρόχρωμη λάκα για premium αέρα, τα υψηλής ποιότητας γραφικά στην μεγάλη οθόνη όσο και στην μικρότερη -επίσης έγχρωμη- του πίνακα οργάνων εντυπωσιάζουν, ενώ γενικότερα ο διάκοσμος της νέας C-Class παντρεύει το σύγχρονο τεχνολογικά στοιχείο με μία μινιμάλ άποψη. Εξαιρετικό και το head-up display, ενώ για να περιγράψουμε τον πλούσιο τεχνολογικά εξοπλισμό του αυτοκινήτου, τότε θα έπρεπε να ξεσηκώσουμε το σχετικό …εταιρικό microsite.

Τώρα, στον πρακτικό τομέα η απελευθέρωση της κεντρικής κονσόλας -από τον κλασικό μοχλό ταχυτήτων- δίνει χώρο για δύο μεγάλες ποτηροθήκες και ένα μεγάλο ντουλαπάκι ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Οδηγός και συνοδηγός βολεύονται με άνεση, ενώ οι πίσω απολαμβάνουν από τους μεγαλύτερους χώρους για την κατηγορία της C180 (απόρροια και των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων). Τα 480 λίτρα του πορτμπαγκάζ μπορεί να μην ακούγονται σπουδαία τιμή, αλλά η μελετημένη σχεδίαση βολεύει για να χωρέσουν περισσότερα πράγματα από ότι ίσως να περίμενες. Φυσικά και δεν ξεχάσαμε να αναφερθούμε στην σχεδίαση του αμαξώματος η οποία συντρέχει με το μοτίβο που θεμελίωσε η A-Class με την χαρακτηριστική μάσκα εμπρός, ενώ οι πιο κλασικοί σε άποψη μπορούν να επιλέξουν αυτή με το αστέρι να προεξέχει πάνω από το καπό.

Συμπερασματικά, η νέα C-Class ξέρει πώς να γεμίζει το μάτι, ακόμη και από το πίσω συμπαγές μέρος που παραπέμπει στην μεγαλύτερη S-Class. Πάντως, αυτή τη φορά η C-Class καταφέρνει να βρίσκεται πολύ πιο κοντά στο κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας, όχι μόνο λόγω του υπερπλήρη high tech εξοπλισμού (για πρώτη φορά υπάρχει επιλογή μέχρι και αερανάρτησης), αλλά και γιατί είναι μια overall λιμουζίνα με κλασικό στίγμα «μερσέντες» που δύσκολα θα βρεις κάτι το μεμπτό για να της προσάψεις.

Mercedes-Benz C 180 7G-Tronic – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.200-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 223 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,4 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 482 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4686 x 1810x 1442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1588/1570 mm
Μεταξόνιο 2840 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.425 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.900€ (με απόσυρση 31.470€, οι τιμές αφορούν στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close