Με 500 άλογα το νέο Ford Mustang GT350

Το νέο Mustang μπορεί να απέκτησε μέχρι και τούρμπο τετρακύλινδρο κινητήρα αλλά οι V8 εκδοχές του είναι αυτές που θα κλέβουν πάντα την παράσταση…

2016 Ford Shelby GT350 Mustang (77)Στην σύγχρονη εκδοχή του (το πρώτο είχε παρουσιαστεί το 1965) το Shelby Mustang GT350 εξοπλίζεται με τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ford. Για του λόγου το αληθές, ο V8 με χωρητικότητα 5.200 cc αποδίδει περισσότερα από 500 άλογα και η ροπή φτάνει τα 542 Nm. Έχει σχεδίαση στροφαλοφόρου flat-plane* με την ισχύ να περνά στον πίσω άξονα με το μπλοκέ διαφορικό, μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Η ανάρτηση συνδυάζεται με ενεργά αμορτισέρ, ενώ τα φρένα της Brembo έχουν 6πίστονες δαγκάνες μπροστά (με δίσκους 392 mm) και 4πίστονες πίσω (380 mm).

Σχεδιαστικά το Ford Shelby Mustang ξεχωρίζει από το πιο χαρακτηριστικό του στοιχείο, τις ρίγες που διατρέχουν το χαμηλωμένο αμάξωμα με τους νέους προφυλακτήρες, τον πιο έντονο διαχύτη, τα φουσκωμένα εμπρός φτερά. Ανάλογες περιποιήσεις έχει δεχθεί και το εσωτερικό. Για την Ευρώπη παραμένει άγνωστο αν θα εισαχθεί αλλά για να έχετε μία εικόνα του τι συμβαίνει στις ΗΠΑ, το Shelby θα είναι λίγο ακριβότερο από το Mustang GT Coupe το οποίο στοιχίζει περίπου 26.000 ευρώ!

flat plane - cross plane V8 engine* Όταν αναφέρεται κάποιος σε V διάταξης κινητήρες και σε μοίρες κάνει λόγο για την περιεχόμενη γωνία ανάμεσα στα δύο σκέλη κυλίνδρων (η οποία στους V8 είναι η ιδανική στις 90 μοίρες). Ωστόσο, υπάρχει και μια σημαντική παράμετρος όσον αφορά στον στροφαλοφόρο και τις θέσεις των κομβίων που αρθρώνονται οι διωστήρες πάνω σε αυτόν. Έτσι, όταν τα κομβία σχηματίζουν ορθή γωνία (90 μοίρες) μιλάμε για έναν διαγώνιο V8 (cross-plane) ενώ όταν τα κομβία βρίσκονται απέναντι το ένα με το άλλο (σχηματίζοντας γωνία 180 μοιρών) τότε έχουμε ένα επίπεδο V8 (flat-plane). Οι περισσότεροι V8 είναι διαγώνιοι και χαρακτηρίζονται από τον πιο γεμάτο ήχο τους και το βαρύτερο στροφαλοφόρο με κάπως αργό αλλά ροπάτο στροφάρισμα χαμηλά. Η Ferrari είναι ένας από τους ελάχιστους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν επίπεδους flat-plane V8 με κύριο χαρακτηριστικό τον ξερό ήχο που βγάζουν και την μεγάλη ροπή στις υψηλές στροφές.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close