ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus 1.5 TDCi 95 PS [test drive]

Ford Focus Diesel TDCi 95 PS caroto test drive 2015 (8)

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς είναι το φθηνότερο νέο Focus diesel που μπορείτε να αγοράσετε, και όπως θα φαντάζεστε από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία του…

Πριν από λίγες ημέρες είχαμε οδηγήσει την πιο δυνατή έκδοση του Focus 1.5 TDCi με τους 120 PS. Το αυτοκίνητο που σας παρουσιάζουμε τώρα φοράει τον ίδιο κινητήρα, με χαμηλότερη απόδοση (95 PS). Γιατί όμως να επιλέξει κάποιος τη μικρότερη έκδοση που έχει -25 PS και -55 Nm ροπής, εφόσον η κατανάλωσή τους (3,8 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) και οι εκπομπές ρύπων τους (98 g/km) είναι ίδιες; Επειδή το Focus 1.5 TDCi με τους 95 PS είναι €1.250 φθηνότερο (συγκρίνοντας τις βασικές 5θυρες εκδόσεις). Αν το κόστος αυτό, ή όποιο κοντινό σε αυτό προκύπτει στις διάφορες εκδόσεις αμαξώματος κι εξοπλισμού, μπορείτε να το καλύψετε, τότε αξίζει να πάρετε τη μεγαλύτερη έκδοση!

Η αλήθεια είναι πάντως ότι και με το Focus 1.5 TDCi των 95 PS δε νιώσαμε ότι οδηγούσαμε ένα αργό αυτοκίνητο. Οι επιταχύνσεις από στάση (0-100 km/h σε 12,1 sec) λένε τη μισή αλήθεια. Η πραγματική αίσθηση που προσφέρει ο νέος πετρελαιοκινητήρας της Ford υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις ενός «νορμάλ» οδηγού εντός κι εκτός πόλης. Με άλλα λόγια, αν δεν συνηθίζετε να οδηγείτε με την ταυτότητα στο στόμα, δε θα σας λείψουν και πολύ οι 120 PS και τα 270 Nm ροπής της μεγαλύτερης έκδοσης. Και στις δύο περιπτώσεις ο κινητήρας ξεχωρίζει για την προθυμία του από τις χαμηλές στροφές, που συνεπάγεται ότι μπορείς να κινείσαι άνετα και χαλαρά με μία σχέση επάνω στο 6τάχυτο κιβώτιο.

photos: gkaragiorgakis

Εκτός από σβέλτος και οικονομικός, ο κινητήρας της Ford είναι επίσης αρκετά αθόρυβος και δεν έχει έντονους κραδασμούς. Τουλάχιστον αυτά εισπράττουν οι επιβάτες που απολαμβάνουν τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και την καλύτερη ηχομόνωση στην αναβαθμισμένη σε ποιότητα κι εργονομία καμπίνα επιβατών. Το κυριότερο χαρακτηριστικό του νέου Focus είναι η στιβαρή αίσθηση που σου προσφέρει είτε βρίσκεσαι στην ευθεία, είτε σε δρόμο με στροφές. Η άψογα στημένη, για άλλη μια φορά, ανάρτηση και το ικανό πλαίσιο συνδυάζονται με το ακριβές τιμόνι και τον πρόθυμο επιλογέα ταχυτήτων για να σου χαρίσουν πλούσια οδηγική εμπειρία.

Ένα ακόμη στοιχείο που κέρδισε το ενδιαφέρον μας είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών με το νέο σύστημα πολυμέσων Sync 2. Αν και χρειάζεσαι 10-15 λεπτά μέχρι να καταλάβεις τη φιλοσοφία στον τρόπο λειτουργία του, στη συνέχεια αντιλαμβάνεσαι πόσο έξυπνα δομημένο είναι αυτό το λογισμικό. Π.χ. η αρχική του οθόνη είναι χωρισμένη στα τέσσερα, για να σου προσφέρει όλες τις βασικές πληροφορίες που θέλεις να έχεις με μια ματιά (ραδιοφωνικός σταθμός, οδός στην οποία βρίσκεσαι, θερμοκρασία κλιματιστικού κ.ά.).

Κι όταν θελήσεις να δεις περισσότερες πληροφορίες ή να αλλάξεις ρυθμίσεις, απλά πατάς επάνω στο κατάλληλο τεταρτημόριο. Απλά πράγματα, μακριά από τα πολύπλοκα μενού άλλων παρόμοιων συστημάτων. Κι αν σε αυτό συνυπολογίσουμε την πολύ πιο λιτή κεντρική κονσόλα (χωρίς τα δεκάδες κουμπάκια της προηγούμενης γενιάς Focus), καταλαβαίνετε πόσο λιγότερο «αγχωτική» είναι η παραμονή στην καμπίνα επιβατών του νέου μοντέλου.

Ολοκληρώνοντας και δίχως αμφιβολία, το Focus 1.5 TDCi με τους 95 PS είναι ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο που αξίζει κάθε ένα από τα 17.185 ευρώ του (στην έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας)!

Ford Focus 1.5 TDCi 95 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 215 Nm (21,9 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, VNT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,8 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 929 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy HP, 215/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4358x1823x1484 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1559/1549 mm
Μεταξόνιο 2648 mm
Χώρος αποσκευών 363-1148 lt
Απόβαρο 1345 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.185€ (από 16.897€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!