ΔΟΚΙΜΕΣ

Abarth 595 Turismo [test drive]

Abarth 595 caroto test drive 2015 (4)

Ακριβό άρωμα σε μικρό μπουκάλι; Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για την ισχυρότερη και πιο σκληροπυρηνική εκδοχή του δημοφιλούς μικρού της Fiat…

Το Abarth 595 είναι σα να βλέπεις την άλλη όψη του φεγγαριού. Κάτι που σε κάνει να ξεχνάς τις ταπεινές ντίζελ και δικύλινδρες εκδόσεις του, έστω και αν το ορίτζιναλ 595 που έχει παρουσιαστεί πριν από περίπου μισό αιώνα είχε μοτέρ με δύο κυλίνδρους. Τότε απέδιδε μόλις 32 άλογα, σήμερα 160 άλογα. Όσα δηλαδή απέδιδε και το προ-facelift «αμπαρθάκι» που είχε τεστάρει ο Γιάννης. Και για να πω την αλήθεια, τώρα καταλαβαίνω γιατί του άρεσε τόσο πολύ…

Είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που όσο μπόι του λείπει, λες και το έχει πάρει σε τσαχπινιά. Εξωτερικά, αποκλείεται να μην το προσέξεις, καθώς έχει όλα τα καλά ενός Abarth με την υπογραφή της ταχύτερης έκδοσης 595. Άλλωστε είναι σχεδόν αδύνατο να μην προσέξεις τις φανταχτερές 18άρες ζάντες, τα διάτρητα δισκόφρενα ή τις τετραπλές απολήξεις στο πίσω μέρος. Ακόμη και αν δεν δεις το Abarth 595, σίγουρα θα το ακούσεις να έρχεται από τον ήχο που βγάζουν οι «μπούκες» του.

Ουσιαστικά, το στοιχείο που αναθερμάνει το ενδιαφέρον μας είναι ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων που διαθέτει μέχρι και ένδειξη για τις πλευρικές επιταχύνσεις (g-meter). Από εκεί και πέρα, την προσοχή τραβούν τα σπορ καθίσματα Sabelt με την όμορφή δερμάτινη επένδυση, ο σφαιρικός επιλογέας ταχυτήτων, το σπορ τιμόνι και λοιπές λεπτομέρειες. Η θέση οδήγησης παραμένει άβολη για τους ψηλόσωμους με τα καθίσματα να προσφέρουν σχετικά καλή πλευρική στήριξη, αλλά γενικότερα να είναι αρκετά «επίπεδα» (flat) σε άνεση.

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο γνωστός 1.400άρης T-Jet της Fiat με τα 160 άλογα (από τα 135 του απλού Abarth) με αγωνιστική αναλογία κιλών στον ίππο. Την διάθεση ανεβάζει και το μπαρόμετρο, στα δεξιά του οδηγού, ενώ υπάρχει και διακόπτης Sport για αμεσότερη απόκριση στο γκάζι και «βαρύτερο» τιμόνι. Το χαμηλωμένο αμάξωμα βελτιώνει το κράτημα, η ανάρτηση με αμορτισέρ Koni ναι μεν δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, αλλά η άνεση απλά δεν υπάρχει στο μενού του 595.

Κάτι που μας αρέσει και ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Γιατί να είναι άνετο ένα μικρό που δεν στερείται καθόλου απόλαυσης. Με λάστιχα Pirelli P Zero Nero, στρίβει όπως έρχεται σαν ένα μονομπλοκ κομμάτι, με τα ηλεκτρονικά να επιβλέπουν κάθε απόκλιση (σοφά δεν απενεργοποιούνται για ένα αυτοκίνητο με τόσο μικρό μεταξόνιο). Μην περιμένετε γλιστρήματα και πλασαρίσματα. Το Abarth 595 είναι μια μικρή βολίδα που ξυπνά brutal αισθήσεις, αν αναλογισθεί κανείς το εντυπωσιακά μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου. Το αν σας ταιριάζει, προφανώς και το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτεί κανείς είναι πόσο μεγάλο είναι το μέγεθος της τσέπης του…

Abarth 595 Turismo – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 118 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,5 / 6,5 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 388 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 155 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero Nero, 205/40 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3657x1627x1485 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1409/1402 mm
Μεταξόνιο 2300 mm
Χώρος αποσκευών 185 lt
Απόβαρο 1035 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.800€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!