NEA

NanoFlowcell Quantino και Quant F Concept

NanoFlowcell-Quant_F_Concept

Μία από τις ενδιαφέρουσες παρουσίες της φετινής έκθεσης της Γενεύης ήταν αυτή της NanoFlowcell, με δύο νέα, ηλεκτρικά πρωτότυπα, που φέρουν τεχνολογίες αιχμής.

Πριν πάμε όμως σε αυτά, ας μείνουμε λίγο στην εταιρία, αφού οι περισσότεροι πιθανά ακούνε για πρώτη φορά αυτό το όνομα. Η NanoFlowcell AG ιδρύθηκε το 2013 στο Λιχτενστάιν και αποτελεί ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης επάνω σε προηγμένες τεχνολογίες κίνησης. Για την ακρίβεια ασχολείται με το ομώνυμο NanoFlowcell, μία τεχνολογία που αντικαθιστά τόσο τα υγρά καύσιμα, όσο και τους συσσωρευτές των ηλεκτρικών οχημάτων με ένα ηλεκτρολυτικό υγρό, δύο μερών. Δύο χαρακτηριστικά δείγματα γραφής αυτής της τεχνολογίας αποτελούν τα Quantino Concept και Quant F Concept, που αποκαλύφθηκαν στη Γενεύη.

Ξεκινώντας από το Quantino Concept, είναι ένα σπορ εμφανισιακά αυτοκίνητο 2+2 θέσεων, με διαστάσεις supermini (3,9 μέτρα). Χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες των 25 kW, αποδίδει ισχύ 136 ίππων, η οποία είναι αρκετή για να του χαρίσει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Όσο για την αυτονομία, είναι εξίσου εντυπωσιακή, καθώς αγγίζει τα 1.000 χλμ. Διαθέτοντας δύο ρεζερβουάρ των 175 λίτρων, το Quantino μπορεί να μεταφέρει συνολικά 350 λίτρα ιονικού υγρού, ανιόντων και κατιόντων. Η διαδικασία της πλήρωσης είναι αρκετά απλή και θυμίζει αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου, με μόνη διαφορά ότι τα δύο υγρά εισέρχονται ταυτόχρονα στα ανάλογα ρεζερβουάρ.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς, οι μέχρι τώρα οι δοκιμές της συγκεκριμένης τεχνολογίας έχουν δείξει πολύ ενθαρρυντικά σημάδια και φαίνεται ότι το μέλλον της είναι ακόμα πιο λαμπρό. Μέχρι τώρα τα ηλεκτρικά συστήματα χαμηλού Voltage χρησιμοποιούνταν σε οχήματα πολύ χαμηλής ισχύος, cart, ηλεκτρικά scooters κ.λπ. Με την τεχνολογία NanoFlowcell πλέον μπορούν να τροφοδοτούν και ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες, άνω των 20 kW, εξασφαλίζοντας αρκετά πλεονεκτήματα σε θέματα ασφάλειας και απόδοσης.

Με τη σειρά του, το Quant F Concept είναι ένα τετραθέσιο e-sports sedan, βασισμένο σε ένα monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα. Αυτό αποτελεί εξέλιξη του πρώτου σχεδίου της εταιρίας, του Quant Ε, που έθεσε τις βάσεις για τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Έχοντας ένα αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων και ένα πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης κίνησης, το εν λόγω όχημα μπορεί να επιτυγχάνει ταχύτητες 300 χλμ./ώρα, σε πλήρως ηλεκτρική διαμόρφωση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η ισχύς του αγγίζει τους 1.090 ίππους (801,69 kW), για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με την τάση λειτουργίας να ανέρχεται στα 735V. Το νούμερο αυτό φαντάζει εξωπραγματικό, είναι όμως τέτοιο ώστε να τονίσει τις δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Αργότερα, σε μία έκδοση πιο κοντά στην παραγωγή, η τάση του θα πέσει περίπου στα 400 V. Χάρη στην τεχνολογία NanoFlowcell, προσφέρει συνεχώς ένταση άνω των 50 Amperes, με peak τα 2.000 Amperes!

Η εμβέλεια του Quant F Concept αγγίζει τα 800 χλμ. αξιοθαύμαστη για ένα τόσο δυνατό όχημα, μήκους 5,25 μέτρων. Για την επίτευξη αυτής χρησιμοποιούνται δύο πιο μεγάλα ρεζερβουάρ ιονικού υγρού χωρητικότητας 250 λίτρων έκαστο. Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες φροντίζουν να δίνουν κίνηση σε όλους τους τροχούς, όχι μόνιμα αλλά με βάση τις εκάστοτε συνθήκες. Και το Quant F Concept οδεύει προς την παραγωγή, οπότε μείνετε συντονισμένοι γιατί σύντομα θα ξανακούσετε για τη NanoFlowcell και τις καινοτόμες τεχνολογίες της.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button