Υπάρχουν πολλά γρήγορα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά. Λίγα όμως μπορούν να σου χαρίσουν τις εμπειρίες που σου προσφέρει τόσο απλόχερα η Giulietta Quadrifoglio Verde (QV)!
Η ένδοξη ιστορία του τετράφυλλου τριφυλλιού βρίσκει στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έναν άξιο συνεχιστή της παράδοσης, προσαρμοσμένη φυσικά στις σύγχρονες απαιτήσεις ασφάλειας κι ελέγχου μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η εντυπωσιακή σχεδίαση της Giulietta πλαισιώνεται από έξτρα στοιχεία που δημιουργούν πιο «επιθετική» (αλλά πάντα κομψή) εικόνα. Απομίμηση ανθακονημάτων εμπρός και στους καθρέφτες, διπλές απολήξεις της εξάτμισης, μεγάλο air diffuser, εντυπωσιακές ζάντες 18 ιντσών και κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες Brembo (εμπρός) σε προδιαθέτουν για αυτό που θα επακολουθήσει.
Παράλληλα, το γκρίζο ματ χρώμα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν περνά απαρατήρητο.
Αλλά και στο εσωτερικό της Giulietta οι Ιταλοί έχουν κάνει για άλλη μια φορά πολύ προσεγμένη δουλειά στην επιλογή υλικών υψηλής ποιότητας και διαφορετικής υφής. Καθίσματα με δέρμα και αλκαντάρα, αλουμινένια πεντάλ κι επιλογέας ταχυτήτων με ανάγλυφο «QV» κ.ά. σου προσφέρουν την σπορ πολυτελή αίσθηση που περιμένεις από μια σύγχρονη Alfa Romeo. Στα θετικά συγκαταλέγονται επίσης ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής 6,5 ιντσών με το νέο σημαντικά βελτιωμένο σύστημα Uconnect.
Όμως όλα αυτά είναι απλά «περιφερειακά» πλεονεκτήματα. Ας δούμε τώρα τα βασικά… Ο νέος τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1742 cc, μέγιστη απόδοση 240 PS και μέγιστη ροπή 340 Nm. Χαρίζει επιδόσεις επιπέδου… Quadrifoglio Verde (0-100 km/h σε 6,0 sec. Τελική ταχύτητα 244 km/h) κι έχει ήχο που σε… πωρώνει κάθε φορά που πατάς δυνατά το πεντάλ του γκαζιού!
photos: nmarinopoulos
Θα θέλαμε πολύ να γράψουμε ότι αυτός ο εξαιρετικός και πλούσιος σε όλο το φάσμα των στροφών κινητήρας έχει άξιο σύμμαχο ένα εξίσου καλό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτή η περίπτωση. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT δεν είναι κακό, όμως αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων. Αργεί να πάρει «αποφάσεις», καθυστερεί στις αλλαγές και γενικά σου δίνει την αίσθηση ότι δεν είναι τόσο έξυπνο και ζωντανό όσο θα ήθελες. Στη χειροκίνητη λειτουργία, με paddles πίσω από το τιμόνι, η κατάσταση βελτιώνεται, αλλά και πάλι θα σε… κρεμάσει ανεβάζοντας ταχύτητα όταν οι στροφές φτάσουν στον κόφτη. Το σύστημα διαχείρισης DNA καταφέρνει για άλλη μια φορά να αφήνει το στίγμα του, αλλάζοντας στην πράξη τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τροποποιώντας τις ρυθμίσεις σε κινητήρα, τιμόνι, φρένα και ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, μεταμορφώνει την Giulietta από τρυφερή γατούλα έως τίγρη, ανάλογα με τις ορέξεις σου.
Κινούμενοι κυρίως εντός Αττικής, απολαμβάναμε κάθε διαδρομή χάρη στο εξαιρετικό σε αίσθηση και πολύ γρήγορο τιμόνι, την άψογη θέση οδήγησης και κυρίως τις καλές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Η τελευταία συμβάλει στην επίτευξη πολύ καλή οδικής συμπεριφοράς, χωρίς να στερεί απόλυτα την άνεση. Όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, η Giulietta QV αποδεικνύει τη δουλειά που έχουν κάνει οι Ιταλοί «κάτω από την επιφάνεια». Μπορείς να στρίψεις ουδέτερα ή και ελαφρώς παιχνιδιάρικα και το σύστημα ευστάθειας θα σου επιτρέψει να χαμογελάσεις λίγο πριν σε επαναφέρει αρκετά διακριτικά στην τάξη. Σε κάθε περίπτωση, έχεις τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου και ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ότι οδηγείς (συγνώμη για τα κεφαλαία γράμματα, αλλά θέλουμε να το φωνάξουμε αυτό)!
Η Giulietta δεν είναι το πιο ευρύχωρο, ούτε το πιο πρακτικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του και η κατανάλωση του κινητήρα είναι κάπως υψηλή, αλλά για όποιον/α την επιλέξει αυτά είναι λεπτομέρειες… Σημασία έχει ότι αγοράζεις μια αυθεντική Alfa Romeo που σου υπενθυμίζει καθημερινά ότι έχει ιταλικό ταπεραμέντο. Και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ρίξουμε στο τραπέζι το θέμα της τιμής. Τα 35.500 ευρώ που κοστίζει η Alfa Romeo Giulietta 1.7 TBi QV TCT είναι ένα… δυσκολοχόνευτο ποσό. Αν ρωτάτε την άποψή μας, θα σας πούμε ότι τα αξίζει, αλλά καταλαβαίνουμε ότι για τους περισσότερους είναι ακριβή. Σε κάτι τέτοια αυτοκίνητα ταιριάζει η φράση «ό,τι πληρώνεις παίρνεις»…
Alfa Romeo 1.7 TBi QV TCT 240 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.742 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 83,0 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 177 kW (240 PS) / 5.7500 rpm | |||
Ροπή | 340 Nm (34,7 kgm) / 2.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 6,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 244 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 11,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 9,8 / 7,0 / 5,3 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 522 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 162 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Dunlop SP Sport Maxx, 225/40 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4351 x 1798 x 1465 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1554/1554 mm | |||
Μεταξόνιο | 2634 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 350 lt | |||
Απόβαρο | 1395 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.500€ (με όφελος απόσυρσης από 33.400€) |