ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC60 D4 Auto [test drive]

Volvo XC60 D4 caroto test drive 2015 (28)

H πρόταση της Volvo στα premium μεσαία SUV παραμένει μία από τις καλύτερες, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με τον εξαιρετικό δίλιτρο ντίζελ και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο…

Η κατηγορία των SUV αποτελεί εδώ και καιρό από τις βασικότερες πηγές εσόδων για τους κατασκευαστές, ειδικά για εταιρίες με premium πρόσημο. Όπως είναι η Volvo, που ταράζει τα νερά στα μεγάλα σαλόνια με το ολοκαίνουργιο XC90 (οσονούπω η σχετική δοκιμή). Λίγο πιο… χαμηλά υπάρχει το προσιτό και κομψό XC60, το οποίο συνεχίζει ανανεωμένο με τις αλλαγές να εντοπίζονται στα σημεία (προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα κ.α.). Οι διαστάσεις παραμένουν ως ήταν, αφήνοντας ανεπηρέαστο το ανέκαθεν ελκυστικό σχεδιαστικά XC60, με το ελκυστικό στιλ που αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια.

Η αίσθηση της πολυτέλειας είναι διάχυτη στην κορυφαία έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας, με το πακέτο R-Design να συνδυάζει το όμορφο ταμπά δερμάτινο σαλόνι με το high-tech ταμπλό, από το οποίο ξεχωρίζουν o φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη οθόνη, το νέο σύστημα πολυμέσων με υποστήριξη πλήρους διασύνδεσης και την διαμπερή κονσόλα με τον κρυφό χώρο αποθήκευσης. Γενικότερα, η αίσθηση που σου αφήνει το εσωτερικό είναι εκείνη του ποιοτικού, του προσεγμένου σε κάθε λεπτομέρεια, με μία έντονα lounge διάθεση. Η οποία συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο από συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

photos: nmarinopoulos

Άλλωστε, η Volvo ήταν από τις πρώτες εταιρίες που εισήγαγαν τα συστήματα αναγνώρισης πεζών και προειδοποίησης σύγκρουσης με το City Safety (αυτόνομο φρενάρισμα), το LDW (σύστημα αλλαγής λωρίδας), το LKA (Lane keeping aid), το DAC (σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού), το γνωστό μας BLIS (σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων) κ.α. Από πλευράς χώρων, το XC60 προσφέρει την άνεση μιας λιμουζίνας με άνετους χώρους για έως πέντε άτομα, ενώ τα 495 lt του χώρου αποσκευών χωρούν αρκετές αποσκευές για το ταξίδι, μία πραγματικά απολαυστική διαδικασία σε ένα εξαιρετικά ήσυχο αυτοκίνητο με κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Κάτω από το καπό συναντάμε τον… συνήθη ύποπτο, τον δίλιτρο αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας Drive E που είχαμε δοκιμάσει και στο Volvo S60 D4. Έτσι και εδώ υπάρχει σύστημα υπερτροφοδότησης με δύο στροβιλοσυμπιεστές σε σειρά και την απόδοση να φτάνει τα 181 PS. Ο ψεκασμός είναι τελευταίας γενιάς common rail που η Volvo αποκαλεί i-ART με την ροπή των 400 Nm να απλώνεται από τις 1.750 έως τις 2.500 rpm. Στο μοντέλο της δοκιμής μας η ροπή περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου (σχετική ανάλυση για το κιβώτιο μπορείτε να διαβάσετε στην δοκιμή του S60 D4 Auto).

Στον δρόμο το XC60 κάνει ότι μπορείτε να υποθέσετε. Οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές προσφέροντας πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει, ενώ ταυτόχρονα το μοτέρ αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 7,5-8 lt/100 km (μην ξεχνάτε πως μιλάμε για έκδοση με αυτόματο κιβώτιο). Συμπερασματικά, το XC60 είναι μία εξαιρετική επιλογή, για όποιον φυσικά διαθέτει το ανάλογο μπάτζετ και θέλει να ξεφύγει από την τετριμμένη επιλογή μίας λιμουζίνας. Και γιατί να μην το κάνει μιας και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει όλες τις ανέσεις, καλές επιδόσεις και κατανάλωση, κομψό στιλ, πλούσιο τεχνολογικά εξοπλισμό και φυσικά αυτό που αρέσει σε πολλούς: θέα αφ’ υψηλού!

Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα VOLVO

Volvo XC60 D4 Auto FWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 140 kW (181 PS) / 4.250 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec (8,5 με μηχανικό κιβώτιο)
Τελική ταχύτητα 210 km/h (210 με μηχανικό κιβώτιο)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,7 lt/100 km (4,5 με μηχανικό κιβώτιο)
Ρεζερβουάρ 70 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 897 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km (117 με μηχανικό κιβώτιο)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero Rosso, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4644 x 1891 x 1713 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1632/1586 mm
Μεταξόνιο 2774 mm
Χώρος αποσκευών 495-1.455 lt
Απόβαρο 1.854kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 42.670€ (από 40.100€ με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο, τιμές με αποσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button