Σούπερ αποδοτικό μοντέλο από την BMW

BMW-RESEARCH-MODEL-1

H BMW ανακοίνωσε πως το αυτοκίνητο που παρουσίασε σε εκδήλωση στο Μόναχο δεν πρόκειται να περάσει ποτέ στη παραγωγή…

Κατανάλωση με μόλις 0,4 lt/100 km; Ok, ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό και… δεν είναι αληθινό. Μάλλον στην BMW ήθελαν να κλέψουν κάτι από την δόξα του VW XL1, του αυτοκινήτου του ενός λίτρου, με την διαφορά πως αυτό της Volkswagen μπορεί να το αγοράσει κανείς, ενώ εκείνο των 0,4 της BMW είναι απλά ένα πειραματικό όχημα. Στο οποίο έχουν εφαρμοστεί τα πάντα που μπορούν να συμπιέσουν την κατανάλωση, από την ιδιαίτερα ελαφριά κατασκευή, την κορυφαία αεροδυναμική (Cd 0,22) και βέβαια την ηλεκτροκίνηση.

BMW-RESEARCH-MODEL-1Το πειραματικό αυτό μοντέλο της BMW, που εσωτερικά ονομάζεται Efficient Dynamics Forschungsfahrzeug, κινείται από ένα σύστημα πρόωσης ανάλογο με αυτό του i3. Έχει δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα καθώς και έναν δικύλινδρο βενζίνης που λειτουργεί ως range extender, τροφοδοτώντας το σύστημα πρόωσης με ρεύμα όταν αρχίζει να εξαντλείται το ενεργειακό περιεχόμενο των συσσωρευτών.

Ουσιαστικά, είναι αδικία να μιλάμε για κατανάλωση καυσίμου ή για εκπομπές CO2 (που είναι στα 10 g/km) μιας και το αυτοκίνητο λειτουργεί πρακτικά σαν ηλεκτρικό και οι μετρήσεις βγαίνουν με γεμισμένες τις μπαταρίες για τα πρώτα 100 km. Πάντως, ενδιαφέρον έχει πως το πειραματικό BMW μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 180 km/h, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι -σε αντίθεση με το VW XL1 που είναι διθέσιο- αυτό εδώ όχι μόνο είναι τετραθέσιο, αλλά έχει και πορτμπαγκάζ 348 lt (το XL1 στα 120 λτ ), γεγονός που αποδεικνύει πως δεν έχει ξεχαστεί και η πρακτική διάσταση. Όλα αυτά για ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε απλά σαν τεχνολογικό concept…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close