ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Yaris 1.4D vs Volkswagen Polo 1.4 TDI [test drive]

Toyota Yaris D-4D vs VW Polo TDI caroto test drive 2015 (24)

Μικρά και ταλαντούχα, με χιλιάδες υποστηρικτές και θαυμαστές, τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας είναι αυτό που λέμε «συνάντηση κορυφής» στην κατηγορία…

Με δεδομένο τις αυξημένες διαστάσεις των σούπερ μίνι και τη χαμηλότερη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, τα Yaris και Polo μπορούν υπό προϋποθέσεις να παίξουν και το ρόλο βασικού αυτοκινήτου για μικρές οικογένειες. Όπως μπορείτε να δείτε από τις φωτογραφίες, για τη συγκριτική μας δοκιμή είχαμε το 5θυρο Yaris και το 3θυρο Polo (εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε διαθέσιμο το πεντάθυρο). Πέρα από κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στην πρακτικότητα και την τιμή, τα δύο αυτά μοντέλα είναι απευθείας ανταγωνιστές, ιδιαίτερα επειδή έχουν κινητήρα diesel ίδιας χωρητικότητας και ίσης απόδοσης (σ.σ. για αυτό στον πίνακα των χαρακτηριστικών αναφέρουμε την πιο εμπορική πεντάθυρη έκδοση του Polo).

Σχεδιαστικά το Yaris μετά την τελευταία του ανανέωση απέβαλε τη συντηρητική εικόνα που είχε κληρονομήσει από τις προηγούμενες γενιές κι έγινε πιο μοντέρνο. Το Polo για άλλη μια φορά παρουσιάζεται «σταθερή αξία», με λεπτομέρειες που το συνδέουν άμεσα με το μεγαλύτερο Golf. Γενικά το Polo είναι λίγο πιο υποτονικό και δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να πει ότι δεν του αρέσει ο σχεδιασμός του. Αντίθετα, το Yaris έχει αρκετά τολμηρές σχεδιαστικές πινελιές που σε κάποιους αρέσουν και σε άλλους όχι (εμάς πάντως μας αρέσει)!

Μπορεί το εσωτερικό και των δύο μοντέλων να είναι διαφορετικό σε σχεδιασμό, αλλά μοιράζονται τις ίδιες αξίες: ποιότητα, σωστή εργονομία, επαρκείς χώροι για επιβάτες, αποσκευές και μικρά αντικείμενα. Η θέση οδήγησης του Yaris είναι αρκετά ψηλή και αρχικά σε ξενίζει, όμως όταν τη συνηθίζεις διαπιστώνεις ότι έχει πλεονεκτήματα όπως η καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Στη μέση της κεντρικής κονσόλας και των δύο αυτοκινήτων δεσπόζει μια ευδιάκριτη οθόνη αφής. Στην περίπτωση του Yaris οι Ιάπωνες έχουν δημιουργήσει κινούμενα γραφικά και ασυνήθιστα πεδία επιλογής (όχι πάντα κουτάκια) αμφισβητούμενης αισθητικής. Παρόλα αυτά, καταφέρνει να είναι ένα σύστημα που το μαθαίνεις πανεύκολα και μπορείς να το χειριστείς με άνεση. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για το λειτουργικό στο σύστημα infotainment του Polo. Οι Γερμανοί έχουν επιλέξει περισσότερο δοκιμασμένες λύσεις, χωρίς πολλά χρώματα και εφέ και τελικά το σύστημα «κάνει τη δουλειά» όπως ακριβώς πρέπει.

photos: mkatopodis

Ένα κοινό στοιχεία των δύο μοντέλων είναι πως ο κινητήρας τους αποτελεί το πιο σημαντικό τους στοιχείο. Στην περίπτωση του Yaris έχουμε ένα εξαιρετικό 4κύλινδρο μοτέρ 1.4 D-4D με ισχύ 90 PS και μέγιστη ροπή 205 Nm. Κάτω από το καπό του Polo τοποθετείται ένα γνώριμο σύνολο, το 1.4 TDI που αποδίδει επίσης 90 PS κι έχει λίγο μεγαλύτερη ροπή (230 Nm). Με δεδομένο ότι και τα δύο μοντέλα έχουν περίπου το ίδιο βάρος (1150 κιλά) θα περίμενε κανείς να είναι το Polo ελαφρώς ταχύτερο. Στην πράξη οι επιδόσεις τους είναι περίπου ίδιες (0-100 km/h σε 10,8 sec για το Yaris και 10,9 sec για το Polo) και η αίσθηση που εισπράττεις είναι ότι το ιαπωνικό μοντέλο είναι ταχύτερο. Που οφείλονται αυτά; Στο γεγονός ότι το Yaris συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο με αρκετά κοντές τις πρώτες σχέσεις (το Polo έχει 5άρι κιβώτιο με πιο μακριές σχέσεις), αλλά και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας των δύο μοτέρ. Ο κινητήρας του Polo είναι πιο προοδευτικός, ενώ αυτός του Yaris πιο σπιρτόζος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Παράλληλα, ο ιαπωνικός 8βάλβδιδος κινητήρας δεν έχει σχεδόν καθόλου κραδασμούς και κροτάλισμα, ενώ ο γερμανικός ακούγεται πολύ στο ρελαντί καθώς είναι 3κύλινδρος. Οφείλουμε ωστόσο να ξεκαθαρίσουμε ότι στον δρόμο και με κλειστά παράθυρα η εξαιρετική ηχομόνωση του Polo δεν αφήνει ενοχλητικούς θορύβους να φτάσουν στην καμπίνα επιβατών. Επιπρόσθετα, ο κινητήρας του Polo είναι και απίστευτα οικονομικός! Η μικτή εργοστασιακή κατανάλωση των μόλις 3,4 lt/100 km είναι τιμή εντυπωσιακά χαμηλή, όπως βέβαια και οι εκπομπές ρύπων (μόλις 88 g/km)! Και το Yaris είναι πολύ οικονομικό (μικτή κατανάλωση 3,8 lt/100 km. Εκπομπές ρύπων 99 g/km) όμως όχι όσο το Polo.

Υπάρχει ωστόσο ένα χαρακτηριστικό στο Polo που μας προβλημάτισε πολύ. Ο κινητήρας αυτός σβήνει όταν κινείσαι και οι στροφές πέσουν κάτω από τις 1500 rpm! Ενδεικτικά, σε μια διαδρομή πέντε χιλιομέτρων που διανύουμε καθημερινά μας έσβηνε 3-4 φορές παρά τη θέλησή μας (δεν μετράμε τη λογική λειτουργία του start/stop που σβήνει τον κινητήρα όταν σταματάς στο φανάρι)! Μία απ’ αυτές τις φορές μάλιστα μας έσβησε με αρκετά μεγάλη ταχύτητα, κατηφορίζοντας την οδό Φορμίωνος, με αποτέλεσμα να νομίζουμε πως επρόκειτο για μηχανική βλάβη και να σταματήσουμε στην άκρη του δρόμου. Αν μη τι άλλο, αυτές οι καταστάσεις μπορούν να φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη ή και επικίνδυνη θέση! Φωνάζουμε από πέρυσι όλοι οι Έλληνες δημοσιογράφοι ότι υπάρχει πρόβλημα, αλλά ακόμη οι Γερμανοί δεν έχουν αλλάξει την χαρτογράφηση του κινητήρα ώστε να δοθεί λύση…

Οδηγώντας τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας εντός πόλης αλλά και σε ταξίδι, διαπιστώσαμε ότι ο χαρακτήρας τους είναι λίγο διαφορετικός. Το Yaris είναι πιο άμεσο και σπιρτόζικο στον τρόπο που οδηγείται, ενώ το Polo σου δίνει κορυφαία για την κατηγορία αίσθηση ποιότητας και άνεση. Εάν πιεστούν και τα δύο μοντέλα συμπεριφέρονται προοδευτικά (το Polo λίγο παραπάνω) και στρίβουν με ασφάλεια αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Με τιμή κοντά στα 15.500-16.000 ευρώ, τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας δεν είναι ιδιαίτερα φθηνά, όμως τόσο τα χαρακτηριστικά τους όσο και η τεχνολογία και ο επαρκής εξοπλισμός τους δικαιολογούν αυτό το κόστος. Μεταξύ των δύο η επιλογής μας είναι ξεκάθαρα το Yaris, λόγω κυρίως του προβλήματος με τον κινητήρα του Polo, όπως αναφέραμε πιο πάνω. Εάν δεν υπήρχε αυτό το πρόβλημα, τα δύο μοντέλα θα ήταν ισάξια και θα γράφαμε απλώς ότι το Yaris κερδίζει με διαφορά στήθους χάρη στο «ζωντανό» και πρόθυμο μοτέρ του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLSKWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Toyota Yaris 1.4 D-4D 5d
VW Polo 1.4 TDI BMT 5d
Κυβισμός 1.364 cc 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 81,5 mm 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 3.800 rpm 66 kW (90 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.800-2.800 rpm 230 Nm (23,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,6 lt/100 km 5,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 3,8 / 3,6 lt/100 km 4,0 / 3,4 / 3,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 750 km 849 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km 88 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 2,
195/50 R16
Dunlop SP Sport Maxx,
215/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.950 x 1.695 x 1.510 mm 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.470/1.460 mm 1.463/1.456 mm
Μεταξόνιο 2.510 mm 2.470 mm
Χώρος αποσκευών 286 lt 280 lt
Απόβαρο 1.155 kg 1.151 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 15.300€
(14.340€ με απόσυρση)
από 15.995€
(από 14.744€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button