ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 Cactus 1.2 [test drive]

Citroen C4 Cactus 82PS caroto test drive 2015 (7)

Ε, λοιπόν, αυτή είναι μία από τις πιο ευχάριστες «εκπλήξεις» που οδηγήσαμε φέτος. Όχι μόνο λόγω της εμφάνισής του, με τα πλαϊνά προστατευτικά με κυψέλες αέρα, αλλά κυρίως επειδή άλλα περιμένεις από αυτό, διαφορετική εντύπωση σου δίνει στη συνέχεια και άλλο συμπέρασμα βγάζεις στο τέλος!

Ας ξεκινήσουμε με αυτά που περιμένεις πριν το γνωρίσεις. Το Citroen C4 Cactus εχει αρκετά μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις από ένα «κανονικό» C4, αλλά το μεταξόνιό του είναι σχεδόν ίσο, που σημαίνει ότι οι εσωτερικές του διαστάσεις είναι εφάμιλλες με αυτές ενός C4. Κάτω από το καπό του έχει τοποθετηθεί ένας μικρός 3-κυλινδρος κινητήρας 1,2 PureTech (εδώ η δοκιμή με την ντίζελ έκδοση), ο οποίος έχει μεν υψηλή απόδοση για τα κυβικά του (82 PS και δεν έχει καν turbo), όμως είναι μικρός για ένα μικρομεσαίο μοντέλο (τουλάχιστον έτσι φαίνεται στη θεωρία)…

Αρχικά, η πρώτη μας επαφή -αλλά μόνον η πρώτη- με το Cactus μας άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις. Από τη μία πλευρά έχεις το φουτουριστικό υπερ-μίνιμαλ design που σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο από το μέλλον, τους καλούς χώρους, την καλή θέση οδήγησης, τη σωστή εργονομία και την εξαιρετική και πολύ απλή στην χρήση οθόνη αφής που έχει αντικαταστήσει όλη την κεντρική κονσόλα! Από την άλλη πλευρά, αντιλαμβάνεσαι ότι τα υλικά κατασκευής δεν είναι κορυφαία και ότι λείπουν κάποια πράγματα που σε άλλα αυτοκίνητα τα θεωρείς δεδομένα. Εντάξει, οι υφασμάτινες χειρολαβές μπορεί να είναι στιλιστική άποψη, αλλά γιατί δεν έχει στροφόμετρο; Τα πίσω παράθυρα γιατί ανοίγουν μόνο ελάχιστα προς τα έξω (όπως σε κάποια μικρά τρίθυρα μοντέλα) και δεν ανεβοκατεβαίνουν; Και γιατί η πλάτη του πίσω καθίσματος ανακλίνεται μονοκόμματα; Η απάντηση της Citroen σε όλα αυτά είναι πως έχει γίνει εξοικονόμηση βάρους σε όσα σημεία ήταν αυτό δυνατό, αλλά είναι προφανές ότι έχει γίνει και προσπάθεια μείωσης του κόστους.

photos: nmarinopoulos

Κι ενώ η πρώτη εντύπωσή μας με το C4 Cactus μας άφησε ανάμεικτα συναισθήματα, οδηγώντας το διαπιστώσαμε ότι τελικά είναι πολύ πιο «ψαγμένο» απ’ όσο αρχικά πιστεύαμε! Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώσαμε ότι ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν έχει τις δονήσεις και τον ήχο των περισσότερων τρικύλινδρων… Ή μάλλον, για να είμαστε πιο ακριβείς, οι κραδασμοί και οι μηχανικοί ήχοι δεν φτάνουν στην καμπίνα επιβατών, επειδή οι Γάλλοι έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα αυτό. Η αίσθηση που σου δίνει στον δρόμο το Cactus είναι κάπως «ελαφριά» (με την καλή έννοια). Αυτό οφείλεται στην αρκετά άνετη ανάρτηση, στο κάπως ελαφρύ, αλλά ακριβές, τιμόνι και (ναι, είναι αλήθεια!) στην απόδοση του κινητήρα! Ο τελευταίος είναι πολύ πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές και εντός πόλης δε σου δίνει την αίσθηση ότι του λείπει δύναμη. Σε αυτό φυσικά συμβάλει το αρκετά χαμηλό, για το μέγεθος του αυτοκινήτου, βάρος των 1.095 κιλών.

Στον αυτοκινητόδρομο βέβαια δυσκολεύεται λίγο, αλλά ακόμη κι εκεί σε εκπλήσσει ευχάριστα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ακόμη και στις υψηλές στροφές, με πλήρες φορτίο, το γαλλικό μοτέρ αποδεικνύει ότι έχει «ψυχή». Οι επιδόσεις του από στάση είναι μέτριες (0-100 km/h σε 12,9 sec), όμως στις ρεπρίζ τα καταφέρνει καλύτερα, με τη βοήθεια και του καλά κλιμακωμένου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η κατανάλωση κυμαίνεται με φυσιολογικούς ρυθμούς κάτω από τα 7 lt/100 km και στο ταξίδι πέφτει χαμηλότερα κι από τα 5,5 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αν το κιβώτιο είχε και έκτη σχέση, η κατανάλωση θα έπεφτε κι άλλο.

Με υψηλές ταχύτητες το C4 Cactus κινείται με σταθερότητα και οι επιβαίνοντες απολαμβάνουν ποιοτικό κι αθόρυβο ταξίδι. Αν το πας σε δρόμο με στροφές θα διαπιστώσεις ότι στρίβει καλύτερα απ’ όσο περιμένεις, αλλά βέβαια αυτό είναι μακριά από τον πραγματικό του χαρακτήρα. Αν και η σχεδίασή του παραπέμπει σε όχημα crossover, δεν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο που να δικαιολογεί την ένταξή του σε αυτήν την κατηγορία.

Το Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech είναι ένα απρόσμενα καλό αυτοκίνητο. Μπορεί να έχει τις… ιδιοτροπίες του, όπως η απουσία στροφομέτρου που μας ενόχλησε περισσότερο, αλλά στο τέλος της ημέρας πρόκειται για ένα μοντέλο που κάνει με το παραπάνω όσα υπόσχεται. Με λογικό κόστος (15.100 ευρώ), οικονομία καυσίμου από τον καλό κινητήρα, χαμηλότερο κατά 20% κόστος χρήσης (σύμφωνα με την Citroen) και επαρκή εξοπλισμό, το Citroen C4 Cactus προσφέρει εκτός των άλλων και καλό value for money…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 60 kW (82 PS) /5.750 rpm
Ροπή 118 Nm (12,0 kgm) / 2.750 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,9 sec
Τελική ταχύτητα 169 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,6 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 107 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.157×1.729×1.1480 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.477 mm
Μεταξόνιο 2.595 mm
Χώρος αποσκευών 358-1.170 lt
Απόβαρο 1.095 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 15.100€ (απο 12.940€ με αποσυρση + εκπτωση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!