ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 108 1.0 ETG [test drive]

Peugeot 108 Auto caroto test drive 2015 (9)

Πόσο πιο φιλόξενο και πρακτικό μπορεί να γίνει το 108 με την προσθήκη ενός αυτόματου κιβωτίου; Στην πράξη αρκετά, πίσω όμως από την ευκολία υπάρχει και ένα μικρό τίμημα…

Με το νέο μικρό της Peugeot δεν είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε σε επαφή. Ομολογουμένως ξεχωρίζει για τη φινέτσα του, αποτελώντας παράλληλα ένα από τα ικανότερα και πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Έχοντας ήδη δοκιμάσει τη μεγαλύτερη έκδοση των 1.2 λίτρων ήρθε η ώρα να βάλουμε στο χέρι και τη μικρή και μάλιστα αυτή με το αυτόματο κιβώτιο των 5 σχέσεων, που υπόσχεται ακόμα πιο ξεκούραστες μετακινήσεις.

Ξεκινώντας από το εσωτερικό, η μεγαλύτερη έκπληξη δεν έρχεται από τον επιλογέα αλλά από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Και όμως, παρότι δεν είναι σύνηθες στην κατηγορία, η πρόταση της Peugeot δίνει αυτό το πλεονέκτημα σειριακής αλλαγής ταχυτήτων , το οποίο μάλιστα αποδεικνύεται και πολύ χρήσιμο για την περίσταση.

Αυτό γιατί, στην πράξη, το αυτόματο κιβώτιο που χρησιμοποιείται είναι σχετικά αργό και κρεμάει στις αλλαγές του. Όχι, δεν είναι χειρότερο από άλλα, ανταγωνιστικών προτάσεων, σε αυτήν όμως τη μικρή κατηγορία δεν μπορείς να ζητάς θαύματα. Εφόσον ο ρυθμός οδήγησης είναι ήπιος, χωρίς νευρικές αντιδράσεις και απότομες επιταχύνσεις, η συμπεριφορά του συνόλου είναι στρωτή και ξεκούραστη. Εάν ωστόσο επιλέξει κανείς να κινηθεί πιο σβέλτα θα διαπιστώσει ότι η αυτόματη διαμόρφωση αρκετές φορές μπερδεύει. Και εκεί έρχονται τα paddles, να βγάλουν από τη δύσκολη θέση τον οδηγό.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον κινητήρα, η ζωντάνια που προσφέρει και η πολιτισμένη συμπεριφορά του αφήνουν θετικές εντυπώσεις. Μπορεί να μην ξαφνιάζει με τις επιδόσεις του, είναι όμως ικανός να κινήσει αξιοπρεπώς και χωρίς δισταγμό το 935 κιλών όχημα. Αυτό μάλιστα με μία λογική κατανάλωση, που όμως είναι ελαφρά πιο τσιμπημένη από αυτή της αντίστοιχης έκδοσης με μηχανικό κιβώτιο.

Κατά τα άλλα, το Peugeot 108 παραμένει ένα ικανότατο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης. Με καλούς και πρακτικούς χώρους για το μέγεθός του, προσεγμένο εσωτερικό και μία οδική συμπεριφορά που κλίνει σαφώς προς την άνεση. Αυτόν ακριβώς τον προσανατολισμό έρχεται να ενισχύει και το αυτόματο  (ή καλύτερα το αυτοματοποιημένο μηχανικό) κιβώτιο. Εφόσον δεν ψάχνετε επιδόσεις αλλά αναζητάτε ένα σύγχρονο, όμορφο και πρακτικό μέσο μετακίνησης για τις καθημερινές σας μετακινήσεις, η συγκεκριμένη έκδοση του 108 θα μπορούσε να σας κερδίσει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot 108 1.2 5-door – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 51 kW (69 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 95 Nm (9,7 kgm) / 4.350 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,9 sec
Τελική ταχύτητα 159 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,2 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 603 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 97 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 165/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.475×1.615×1.460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.425/1.420 mm
Μεταξόνιο 2.340 mm
Χώρος αποσκευών 180-780 lt
Απόβαρο 935 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.190€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button