ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus ST [test drive]

Ford Focus ST caroto test drive 2015 (23)

Με χαρά υποδεχτήκαμε ξανά ένα από τα πιο διασκεδαστικά hatch της αγοράς και θυμηθήκαμε πόσο καλοστημένο και οδηγοκεντρικό μπορεί να είναι ένα Focus στα καλύτερά του…

Στο πλαίσιο της ανανέωσης της γκάμας του Focus, έτσι και τα ST περνούν από το προβλεπόμενο facelift και αποκτούν μία πιο επιθετική εμφάνιση, χάρη στα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, τα νεύρα στο καπό, την εμφατική μάσκα, την πίσω πτέρυγα με την «αλά Lambo» κεντρική τραπεζοειδή απόληξη και άλλες λεπτομέρειες που τονίζουν το παρουσιαστικό του Focus με τα 250 άλογα. Μάλιστα, η βαθιά μπλε βαφή με τις 18άρες ζάντες είναι κατά την άποψή μας το χρώμα που ταιριάζει στις σπορ εκδόσεις της εταιρίας με το μπλε οβάλ σήμα.

Στο εσωτερικό συναντάμε αναβαθμισμένο διάκοσμο με μία μεγάλη touch-screen 8 ιντσών που συναντήσαμε στα υπόλοιπα Focus και στο Mondeo. Και αφού προσπεράσουμε τις δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρει η πλατφόρμα SYNC2 και την χαρακτηριστική τριπλέτα οργάνων στο μέσο του ταμπλό (ευτυχώς για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το χειρόφρενο δεν είναι ηλεκτρονικό!), αυτό που απολαμβάνεις είναι η κορυφαία στήριξη που προσφέρουν τα πανέμορφα καθίσματα της Recaro. Ώρα να περάσουμε στο ζουμί της υπόθεσης, τι λέτε;

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 2.0 Ecoboost με όλα τα καλά (twin-scroll τούρμπο, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός) που αποδίδει 250 PS και 340 Nm ροπής. Μιλάμε για ένα εξαιρετικό μοτέρ με ελάχιστη υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού, ακόμη και στις χαμηλές rpm. Ανεβάζει στρωτά και γραμμικά στροφές μέχρι και τον κόφτη, ενώ την διάθεσή σου φτιάχνει ο μπάσος τεχνητός ήχος που προσομοιώνει το γουργουρητό ενός πεντακύλινδρου. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι αρκετά σβέλτος και δεν σκαλώνει στα γρήγορα κουμπώματα, τα φρένα δυνατά, ενώ το βαρύ ηλεκτρομηχανικό τιμόνι πάει γάντι στον χαρακτήρα του Focus ST και έχει γίνει πιο ακριβές γύρω από την ευθεία. Ωστόσο, στους επιτόπιους ελιγμούς το τιμόνι δεν «κόβει» αρκετά -κάτι αναμενόμενο- και δεν διευκολύνει…

Πέρα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις που δίνει ο κατασκευαστής (0-100 σε 6,5 sec, τελική στα 248 km/h), όλα τα λεφτά στο Focus ST είναι ο τρόπος που στρίβει (τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί). Δεν μιλάμε για κανονική γραμμή όπου περνά σαν τρένο… Αρκεί να σημαδέψεις, να μπεις σβέλτα σε μια στροφή και μια μικρή κοφτή τιμονιά είναι αρκετή ώστε το Focus ST να πλασαριστεί γλυκά και με μία ελεγχόμενη υπερστροφή. Μάλιστα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τα ταλαιπωρημένα Goodyear Eagle F1, το εύκολο γλίστρημα έρχεται… σαν φυσικό επακόλουθο, όπως και η «διόρθωση» που κάνει το ETVC (Electronic Torque Vectoring Control, το ESP έχει τα προγράμματα On, Sport Mode και Off) που φρενάρει τον εμπρός εσωτερικό τροχό και να μπαλανσάρει το σασί. Πραγματικά, διασκεδαστικό σαν αυτοκίνητο με σφιχτό, αλλά όχι ξερό σε απόσβεση set-up, ενώ αν θα θέλαμε κάτι στο πνεύμα των καιρών, ίσως η δυνατότητα παραμετροποίησης Eco του μοτέρ, ή Comfort της ανάρτησης (νέος ο συνδυασμός αμορτισέρ/ελατηρίων στον εμπρός άξονα)…

Πάντως, στο γλιστερό και καραφλό οδόστρωμα θέλει μία δόση προσοχής (είπαμε, τα λάστιχα μας ήταν σχεδόν τελειωμένα) καθώς το torque steering στην επιτάχυνση είναι πολύ έντονο. Εδώ χρειάζεται προσοχή στο πάτημα του γκαζιού και όσο χρειάζεται ώστε το τιμόνι να μην τραβά δεξιά-αριστερά. Άλλωστε, πρέπει να είσαι φειδωλός με το γκάζι αν θες ο δείκτης της βενζίνης να μην κατεβαίνει τόσο γρήγορα, μιας και στην πόλη δύσκολα πέφτει κάτω από τα 10 lt/100 km (παρά την άψογη λειτουργία του start/stop). Η αλήθεια είναι πως το μοτέρ καίει όσο το πιέζεις, αφού στην εθνική οδό μπορείς με χαλαρό ρυθμό να ταξιδέψεις με 8-8,5 lt/100 km.

Όσο και αν το προσπαθήσεις, ο πειρασμός είναι μεγάλος όταν ξέρεις πόσο γλυκά απλώνεται η δύναμη κάτω από το δεξί σου πόδι, ενώ το ευρύχωρο πεντάθυρο Focus ST κάθε άλλο παρά «απαγορευτικό» είναι για καθημερινές μετακινήσεις, ακόμη και με τα χαμηλοπρόφιλα 40άρια λάστιχα της δοκιμής μας. Πάντως, περιμένουμε να οδηγήσουμε και το λιγότερο αγγχωτικό πετρελαιοκίνητο Focus ST -εδώ οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις απο την Ισπανία- που καίει και λιγότερο και κοστίζει και λιγότερο (από 32.375€, από 29.806€ με απόσυρση)…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Focus ST – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,5 x 83,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 184 kW (250 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 340 Nm (34,7 kgm) / 2.000-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5 sec
Τελική ταχύτητα 248 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,8 / 6,8 / 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 620 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 159 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.362×1.823×1.471 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560/1.544 mm
Μεταξόνιο 2.648 mm
Χώρος αποσκευών 363-1.262 lt
Απόβαρο 1.437 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 37.655€ (με απόσυρση 34.855€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!