BLOGΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Που πήγαν τα κυβικά; [blog]

Mercedes-Benz-GLC_2016_1600x1200_wallpaper_78

Κάποτε, έψαχνες πληροφορίες για το μοντέλο που σε ενδιαφέρει και τα κυβικά ήταν το πρώτο στοιχείο που σου έδιναν όλες οι εταιρείες. Τώρα, κάποιοι τα εξαφάνισαν επειδή τους βολεύει, οι υπόλοιποι όμως γιατί;

Ως αγοραστής αυτοκινήτων, έχω μάθει να κοιτάζω πρώτα την τιμή και μετά τα τέλη κυκλοφορίας, δηλαδή τα κυβικά. Από το 2010 που τα κυβικά έπαψαν ν’ αποτελούν κριτήριο για τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας, κάποιες εταιρείες τα εξαφάνισαν από τις ιστοσελίδες τους. Γιατί;

Πέρα από την άμεση σχέση τους με το ύψος των τελών κυκλοφορίας, η χωρητικότητα ενός κινητήρα προσδιορίζει το ετήσιο τεκμήριο και, τα τελευταία χρόνια, την έκτακτη εισφορά. Άρα, μεταξύ δύο αυτοκινήτων, το ένα στα 1.800 κ.εκ. και το άλλο στα 2.500 κ.εκ., ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να γνωρίζει τη χωρητικότητα του κινητήρα του κάθε αυτοκινήτου. Μόνο από αυτή τη λεπτομέρεια, η διαφορά στην ετήσια επιβάρυνση μεταξύ των δύο αυτών μοντέλων μπορεί να ξεπερνά τα 1.000 ευρώ. Ένα ποσό ιδιαίτερα σεβαστό στις μέρες μας.

Mercedes-Benz-GLE450_AMG_4Matic_2016_1600x1200_wallpaper_0bΚαταλαβαίνω λοιπόν εάν μία εταιρεία που εμπορεύεται ένα πολύ δημοφιλές σπορ σουπερμίνι με κινητήρα 2.000 κ.εκ. επιθυμεί να «κρύψει» από τους υποφήφιους αγοραστές ότι κερδίζουν για τα επόμενα 10 χρόνια από την αγορά του το «μπόνους» της έκτακτης εισφοράς (επιβάρυνση περίπου 3.500 ευρώ με τα τωρινά δεδομένα). Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί έχει εξαφανίσει από την ιστοσελίδα της τα κυβικά εκατοστά μια άλλη εταιρεία, της οποίας τα μοντέλα με κωδικούς 250 και 300 έχουν κινητήρες δύο λίτρων και όχι 2,5 ή 3,0 λίτρων όπως καταλαβαίνει ο υποψήφιος αγοραστής.

Ειδικά από τη στιγμή που ολοένα και περισσότερες εταιρείες έχουν εντάξει κάποιο ή κάποια υβριδικά μοντέλα στη γκάμα τους, τα νούμερα στο πορτ-μπαγκάζ έχουν πάψει ν’ αποτελούν ένδειξη της χωρητικότητας του κινητήρα. Πρέπει όμως να είσαι «ειδικός» σε κάθε μάρκα για να γνωρίζεις ότι η 328i έχει 2λιτρο κινητήρα, η GLC 250 επίσης 2λιτρο κινητήρα και το CT 200h κινητήρα 1.800 κ.εκ. Πιστεύω ότι με ιδιαίτερη ευκολία θα μπορούσα ν’ αναφέρω επιπλέον 20-30 μοντέλα των οποίων η κωδική ονομασία είναι «παραπλανητική» για τους αγοραστές.

Ίσως να συμφωνούν μαζί μου και οι παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών (προσβλητικό αυτό για εμένα). Ίσως γι’ αυτό έχουν βαλθεί να μας τρελάνουν με τις πολλαπλές δηλώσεις τους σχετικά με τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που αυξάνονται κάθε πρωί και παραμένουν σταθερά στις βραδυνές ειδήσεις. Για να επαναφέρουν οι εταιρείες τα κυβικά εκατοστά στις ιστοσελίδες τους το κάνουν βρε κουτά. Τι νομίζατε, ότι προσπαθούν να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σας;

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!