Βενζίνη η diesel; Μετά τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Vitara έρχεται η σειρά της έκδοσης με το βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων, να θέσει το βασικό δίλημμα.
Για το Vitara -ως όχημα- έχουμε ήδη αποφανθεί, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει στα χέρια μας. Στην προκειμένη όμως περίπτωση, που τίθεται το δίλημμα βενζίνη η πετρέλαιο, ένας νέος κύκλος συζητήσεων μπορεί να προκύψει. Και για να μην τρώμε χρόνο, περνάμε κατευθείαν στο ψητό. Η ειδοποιός διαφορά του αυτοκινήτου της δοκιμής, σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο Vitara κρύβεται κάτω από το καπό. Και στα νούμερα, νικάει κατά κράτος το diesel… Οι δύο διαθέσιμες εκδόσεις εφοδιάζονται με κινητήρες 1.6 λίτρων, αντίστοιχης ιπποδύναμης 120 ίππων. Μόνο που στην πρώτη περίπτωση η ροπή φτάνει στα 156 Nm (έναντι 320 του diesel) ενώ η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων αγγίζουν τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. και 130 γρ. CO2/ χλμ. (έναντι 4,2 λίτρων/100 χλμ. και 111 γρ. CO2/ χλμ. του κινητήρα DDiS).
Εάν λοιπόν παίζαμε κάποιο παιχνίδι με κάρτες, θα είχαμε ήδη νικητή. Στον πραγματικό κόσμο, ωστόσο, τα πράγματα είναι ελαφρώς διαφορετικά. Σε αντίθεση με το σχετικά τραχύ και θορυβώδη χαρακτήρα του 1.6 DDiS, ο 1.6 VVT αποτελεί ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο και ευχάριστο σύνολο. Χωρίς κραδασμούς και με πολύ χαμηλή ηχητική υπογραφή, η λειτουργία του εξασφαλίζει ένα σοβαρό πλεονέκτημα. Η απόδοση του είναι γραμμική, με ένα-δύο ανεπαίσθητα σκαλοπάτια ισχύος κάπου στις 1.500 και στις 4.200 σ.α.λ. Όσο για την κατανάλωση, παραμένει σε λογικά επίπεδα.
Αναφορικά με τις επιδόσεις, δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές. Δεν πρόκειται να ενθουσιάσουν κάποιον που αρέσκεται να οδηγεί γρήγορα, είναι όμως παραπάνω από ικανοποιητικές για καθημερινή χρήση. Επιλέγοντας μάλιστα το πρόγραμμα Sport βελτιώνεται αρκετά η εμπειρία του οδηγού, όπως και η αμεσότητα στην απόκριση του δεξιού πεντάλ, που θυμίζει παλιά, καλά σύνολα με ντίζα για την πεταλούδα του γκαζιού…
photos: nmarinopoulos
Στο δρόμο το βενζινοκίνητο Vitara διατηρεί τον ασφάλτινο προσανατολισμό του, με σαφή κλίση προς την άνεση. Οι σχετικά αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων ενέχουν μεν κάποιες κλίσεις στις στροφές (που δεν φτάνουν σε σημείο να τρομάξουν τον οδηγό) από την άλλη όμως διαχειρίζονται αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, είναι αδιάφορο σε αίσθηση αλλά ακριβές στις εντολές του οδηγού.
Περνώντας στο εσωτερικό, ο έξυπνος χωροταξικός σχεδιασμός βοηθάει στην άνετη μετακίνηση έως και 5 ατόμων, με 375 λίτρα αποσκευών. Η αισθητική του ταμπλό ίσως και να σηκώνει μία μικρή κουβέντα. Η εργονομία του όμως και η πρακτικότητα που προσφέρει είναι υπεράνω κριτικής. Το ίδιο και το επίπεδο εξοπλισμού, που στην προκειμένη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής περιελάμβανε πέρα από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 7 ιντσών με το σύστημα πλοήγησης, ραντάρ αποφυγής σύγκρουσης, εμπρός /πίσω αισθητήρες στάθμευσης, θερμαινόμενα καθίσματα, σύστημα εκκίνησης με μπουτόν και διάφορα άλλα καλούδια.
Επιστρέφοντας λοιπόν στο αρχικό δίλλημα, βενζίνη η diesel, μία τελευταία παράμετρος για να απαντηθεί το ερώτημα έχει να κάνει με το κόστος κτήσης. Οικονομικότερο κατά σχεδόν 2.700 ευρώ από την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση, το τετρακίνητο Vitara 1.6 VVT ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ. Και σε αυτά τα χρήματα θα λέγαμε ότι αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή, ακόμα και για κόσμο που πιθανά θα έστρεφε το ενδιαφέρον του στη μικρομεσαία κατηγορία.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI
Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.586 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 78,0 x 83,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 156 Nm (15,9 kgm) / 4.400 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,5 / 5,6 / 5,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 47 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 643 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 130 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.175×1.775×1.610 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.535/1.505 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.500 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 375-1.120 lt | |||
Απόβαρο | 1.160 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.590€ (19.660€ με απόσυρση, από 15.560€ το 4×2) |