ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda HR-V 1.5 i-VTEC [test drive]

Honda HR-V iVTEC caroto test drive 2016 (13)

Δοκιμάζουμε την βενζινοκίνητη έκδοση του HR-V, ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο με το οποίο η Honda μπαίνει σφήνα στην κατηγορία των κόμπακτ SUV…

H Honda μπορεί να άργησε να μπει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV (το CR-V βρίσκεται ψηλότερα ως αντίπαλος των Toyota RAV-4, Nissan X-Trail κ.α.), ένα πεδίο που κυριαρχεί το Nissan Qashqai, αλλά η αλήθεια είναι πως το HR-V είναι ένα από τα μοντέλα που οικοδόμησαν την κατηγορία. Στην Ευρώπη είχε λανσαριστεί το 1999, ξεχώριζε από το ιδιαίτερο crossover στιλ του, που για την εποχή ήταν αρκετά προχωρημένο, και κάτω από το καπό του είχε έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη βενζινοκινητήρα με κίνηση μπροστά στην βασική του εκδοχή.

Honda HR-V iVTEC caroto test drive 2016 (111)Μετά από, περίπου, δεκαετή απουσία, η Honda επιστρέφει με ένα ολοκαίνουργιο HR-V που διατίθεται με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς (το προηγούμενο είχε και τετρακίνηση) και δύο κινητήρες, τον αξιόλογο ντίζελ 1.6 i-DTEC με τα 120 άλογα και την έκδοση της δοκιμής μας που αποτελεί και την φτηνότερη επιλογή. Πρόκειται για αυτή με το νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα στα 1.500 cc (ο πρώτος με άμεσο ψεκασμό) και μεταβλητό βύθισμα/χρονισμό των βαλβίδων (VTEC ή Variable Timing and Lift Electronic Control + VTC ή Variable Timing Control). To νέο μοτέρ έχει ειδικά σχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής, βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων και ελαφρύ στρόφαλο με ανεξάρτητες βάσεις στήριξης.

Honda HR-V iVTEC caroto test drive 2016 (1111)Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με τον οδηγό να έχει στην διάθεσή του έναν σχετικά κοντό σε μέγεθος επιλογέα που σε ακρίβεια και κούμπωμα θα τον ζήλευε ακόμη και ένα σπορ μοντέλο. Το μοτέρ με τα 130 άλογα έχει δύναμη και ανεβάζει με γραμμικό τρόπο στροφές με τα φόρτε του να είναι από τις μεσαίες και πάνω. Οι ρεπρίζ είναι καλές για ατμοσφαιρικό μοτέρ (ομολογώ πως τα τούρμπο μας έχουν καλομάθει), ενώ τις ευνοεί και η σχετικά πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου. Και ενώ η κατανάλωση τάσσεται στα υπέρ (σε μία διαδρομή έως το Ναύπλιο κυμάνθηκε στα περίπου 7,0-7,5 lt/100 km), ο θόρυβος του μοτέρ (προφανώς λόγω της αντλίας υψηλές πίεσης ελέω άμεσου ψεκασμού) από ένα σημείο αρχίζει να γίνεται ενοχλητικός.

photos: nmitsouras

Αντίθετα, η θέση οδήγησης και γενικότερα τα καθίσματα είναι άνετα και εργονομικά, ενώ το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι μπορεί να μην είναι ξυράφι, αλλά προσφέρει σωστή πληροφόρηση. Το ισορροπημένο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι επίσης κάτι που σε κερδίζει μιας και η ανάρτηση βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα. Με άλλα λόγια, το νέο HR-V δεν είναι ένα πλαδαρό SUV, ενώ παράλληλα φιλτράρει ικανοποιητικά τις κακουχίες του οδοστρώματος ως ένα ευκολοδήγητο σύνολο με καλή περιμετρική ορατότητα.

ARD - Αplitude Reactive DamperΑμορτισέρ με απόκριση πλάτους (ARD ή Αplitude Reactive Damper). Σε δρόμους με μικρές ανωμαλίες όπου το μήκος της διαδρομής του αμορτισέρ είναι μικρό (όπως φαίνεται στην κινούμενη απεικόνιση στην αριστερή πλευρά αυτού του βίντεο), παρέχεται μικρή ισχύ απόσβεσης μόνο από το κύριο έμβολο (1), για την επίτευξη μεγαλύτερης άνεσης κατά την οδήγηση. Σε συνθήκες μεγάλης διαδρομής του αμορτισέρ, όπως στις στροφές (όπως φαίνεται στην κινούμενη απεικόνιση στη δεξιά πλευρά αυτού του βίντεο), το δεύτερο έμβολο (2) τίθεται σε λειτουργία όταν έλθει σε επαφή με το δακτύλιο αναστολής κίνησης, δημιουργώντας μεγαλύτερη ισχύ απόσβεσης για την επίτευξη κορυφαίας συμπεριφοράς και κρατήματος.

Εξωτερικά, το νέο HR-V δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα ενθουσιάσουν με την εμφάνισή τους, αλλά ένα αρμονικό σύνολο εν απουσία σχεδιαστικών ακροτήτων προφανώς και είναι αποδεκτό από την πλειονότητα. Το μήκος κατατάσσει το νέο Honda λίγο πάνω από το Suzuki Vitara και ακόμη πιο κάτω από τα Peugeot 2008 και Renault Captur, ενώ μερικά τρικ, όπως οι πίσω χειρολαβές στο ύψος της κολόνας, προσδίδουν ένα πιο νεανικό τέμπο από το μεγαλύτερο CR-V.

Περνώντας στο εσωτερικό αντικρίζουμε ένα σχετικό μουντό διάκοσμο, από τον οποίο ξεχωρίζουν τα τρισδιάστατα όργανα του πίνακα και μία εύχρηστη οθόνη αφής στην κούφια κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί μέχρι και HDMI υποδοχή. Χαμηλότερα, υπάρχει η περιοχή ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, ενώ υπάρχουν δύο μεγάλες πρακτικές και μεταβλητής γεωμετρίας ποτηροθήκες. Ένα σημείο που ξενίζει αφορά στους τρείς εν σειρά αεραγωγούς, μπροστά από τον συνοδηγό, ενώ το πάνω μέρος του ταμπλό έχει σκληρό πλαστικό. Κατά τα υπόλοιπα, το HR-V είναι ένα εξαιρετικά πρακτικό και ευρύχωρο SUV με μεγάλους και άνετους χώρους. Όχι μόνο για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και εκμετάλλευση χώρου. Πολύ εύκολη είναι η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που σηκώνονται και εντελώς, όπως στο Jazz.

times hr-v 2016Συμπερασματικά, το νέο HR-V είναι ένα μοντέλο που τοποθετείται ανάμεσα στα μικρά crossover και τα κόμπακτ SUV. Διαθέτει όλα τα στοιχεία ενός ολοκληρωμένου συνόλου, με πλήρη υποστήριξη πολυμέσων, άνετο set-up, συστήματα ασφάλειας με αποφυγή σύγκρουσης και ένα μοτέρ που μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ούτε και στην τσέπη (από πλευράς κατανάλωσης). Η τιμή πώλησης ξεκινά από 21.670€ (με απόσυρση, δεν υπάρχει χρέωση για μεταλλικό χρώμα), δίπλα μπορείτε να δείτε και τις τιμές για όλα τα HR-V, ενώ υπάρχει 3ετής εγγύηση με +2 χρόνια επέκταση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda HR-V 1.5 i-VTEC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 89,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 6.600 rpm
Ροπή 155 Nm (15,8 kgm) / 4.600 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 5,6 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 675 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 130 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.294 x 1.772 x 1.605 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.610 mm
Χώρος αποσκευών 453-1.026 lt
Απόβαρο 1.306 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.100€ (21.670€ με απόσυρση, μεταλλικό χρώμα δίχως χρέωση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button