ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Opel Easytronic 3.0, η νέα γενιά του «ρομποτικού» κιβωτίου

Opel-296586

Η Opel διαθέτει το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Easytronic 3.0 στα Adam και Corsa, καθώς και στο νέο Astra, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016.

Τα αυτόματα κιβώτια είναι σίγουρα μια πολύ μεγάλη ευκολία, όμως από την άλλη το κόστος τους είναι αρκετά μεγάλο και γίνεται ακόμα μεγαλύτερο αναλογικά όταν μιλάμε για μικρά και κατά κανόνα οικονομικά προσιτά μοντέλα.

Opel-Easytronic-3-0-294093Στην περίπτωση αυτή μια πολύ καλή, προσιτή και αποδοτική λύση είναι τα λεγόμενα αυτοματοποιημένα κιβώτια, τα οποία βασίζονται σε χειροκίνητα και διαθέτουν αυτοματοποιημένο σύστημα αλλαγών σχέσεων. Αν και δεν μπορούν να φτάσουν τα κορυφαία επίπεδα άνεσης των πλήρως αυτόματων, εν τούτοις προσφέρουν αισθητά μεγαλύτερη άνεση από τα χειροκίνητα του είδους λόγω των αυτόματων αλλαγών σχέσεων, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση.

Η τελευταία γενιά αυτοματοποιημένων κιβωτίων όπως το Easytronic 3.0 της Opel, είναι ιδιαίτερα προηγμένη, προσφέροντας αφενός βελτιωμένες αλλαγές και ευκολία στην οδήγηση, αφετέρου βελτιστοποιημένες λειτουργίες όπως «creep» και «launch». Συγκριτικά με προηγούμενα κιβώτια του είδους, το Easytronic 3.0 ξεχωρίζει με τις ομαλότερες αλλαγές σχέσεων και την αμεσότητα της απόκρισης. Εκτός από το αυτόματο πρόγραμμα, το Easytronic 3.0 διαθέτει και πρόγραμμα αλλαγών από τον οδηγό, μέσω απλής κίνησης του επιλογέα.

Opel-Astra-297477Η κλιμάκωση των 5 σχέσεων μειώνει τις  στροφές του κινητήρα βελτιώνοντας το επίπεδο θορύβου κυρίως στις μεγάλες ταχύτητες. Το «creep» mode για ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα είναι παρόμοιο με αυτό ενός αυτόματου κιβωτίου, ενώ η ειδική λειτουργία start- stop επιτρέπει άμεση εκκίνηση και επιτάχυνση.

Για  βέλτιστη οικονομία καυσίμου, το Easytronic 3.0 επιλέγει αυτόματα την πιο αποδοτική σχέση και συνδυάζεται με την τεχνολογία Start- Stop που μειώνει την κατανάλωση ακόμα περισσότερο, κυρίως σε αστικές περιοχές. Σε συνδυασμό με το Easytronic 3.0, το νέο Astra 1.0 ecoFLEX είναι ένα από τα πιο αποδοτικά βενζινοκίνητα οχήματα της κατηγορίας του, καταναλώνοντας μόλις 4,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα (96 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο) στο μικτό κύκλο NEDC.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button