BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Η Γερμανία θα τα ξεφορτωθεί, ποιος άραγε θα τα φορτωθεί; [blog]

Germany trying to ban older diesels in polluted cities

Οι γερμανικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να θεσπίσουν μέτρα για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε μερικές πόλεις…

Το μέτρο αυτό αναμένεται να ισχύσει σε περίπου 1-2 χρόνια, θα αφορά στις μεγαλύτερες πόλεις της Γερμανίας και κυρίως σε όσες έχουν έντονο πρόβλημα με την ρύπανση της ατμόσφαιρας.  Έτσι, αν ένα ντίζελ αυτοκίνητο δεν είναι προδιαγραφής Euro 6 (που από το 2016 προβλέπει όριο 0,080 για τα NOx), τότε δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί σε ορισμένες πόλεις (προφανώς στο ευρύτερη κέντρο τους), ενώ αξίζει να κάνουμε και μία αναφορά στο δικό μας δακτύλιο που πρακτικά υπάρχει μηδενικός έλεγχος (δεν μιλώ για τα μονά/ζυγά, αλλά για την εκπομπή CO2 όπου για να διαπιστωθεί το «ελεύθερο» θα πρέπει να αναγνωσθεί η άδεια κυκλοφορίας).

Όπως αναφέρει το Bloomberg, τα οχήματα ντίζελ ναι μεν συμβάλλει στην μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου (λόγω μικρότερης κατανάλωσης και εκπομπής CO2), αλλά από την άλλη η μεγαλύτερη εκπομπή NOX (ειδικά στα παλιότερα οχήματα με τα «εξουδετερωμένα» καταλυτικά συστήματα) έχουν επιφέρει περίπου 10.000 θανάτους στην Γερμανία (βάσει στοιχείων της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Επιτροπής). Από την άλλη, η εικόνα των πετρελαιοκίνητων έχει επισκιασθεί λόγω του περιβόητου σκανδάλου Dieselgate και την «μαϊμουδιά» που έκανε ο όμιλος Volkswagen με την παραποίηση της εκπομπής ρύπων στους TDI κινητήρες.

Σύμφωνα με τα ενδεικτικά στοιχεία του γερμανικού συνδέσμου VDA, το 50% από τα 3 εκ. αυτοκίνητα που πωλούνται στην Γερμανία είναι ντίζελ, περίπου το 74% των ετήσιων πωλήσεων της BMW είναι ντίζελ και το 67% της Audi. Ωστόσο, μόλις τα 33% όσων οχημάτων κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους είναι προδιαγραφής Euro 6, αν και ο VDA εκτιμά πως στα επόμενα 5 χρόνια τα μισά από τα 14 εκ. πετρελαιοκίνητα που κυκλοφορούν εκεί θα αντικατασταθούν από νεότερης τεχνολογίας.

Ευτυχώς, στην χώρα μας η πετρελαιοκίνηση είναι κάτι σχετικά καινούργιο και τα περισσότερα ντίζελ είναι Euro 6. Ωστόσο, έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ντίζελ και το πρόβλημα είναι έντονο με τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα και τα παραποιημένα στοιχεία. Και αν ισχύσει το νέο μέτρο στην Γερμανία, όλη αυτή η «σαβούρα» θα μεταφερθεί στην χώρα μας, όπως επισήμανε πρόσφατα σε συνέντευξη Τύπου ο ΣΕΑΑ. Από την άλλη, με τα χρόνια τα ντίζελ που πωλούνται στην Ελλάδα θα παλιώνουν και οι καταλυτικοί μετατροπείς θα είναι όλο και λιγότερο αποτελεσματικοί επιβαρύνοντας π.χ. το φωτοχημικό νέφος των δύο μεγαλύτερων πόλεων. Και μην μου πείτε πως υπάρχουν τα ΚΤΕΟ γιατί όλοι μας ξέρουμε πόσο αυστηροί είναι οι έλεγχοι που γίνονται…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button