ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πως ήταν τα κλειδιά στο παρελθόν;

Porsche-911-Key-Generation-991-Porsche

Μαζί με τα αυτοκίνητα δεν εξελίσσονται μόνο οι κινητήρες, τα συστήματα τους και ότι άλλο υπάρχει, αλλά και αυτό που συνήθως περνά απαρατήρητο…

Opel-Laubfrosch-1920Αυτό δεν είναι άλλο από το κλειδί του αυτοκινήτου που στην πρωτόλεια μορφή του αποτελείτο από ένα κομμάτι μέταλλο. Μάλιστα, στα παλιά τα χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρχε διαφορετικό κλειδί για τις πόρτες, τον κινητήρα και το πορτμπαγκάζ, ενώ η μίζα (για αυτόματη εκκίνηση δίχως μανιβέλα) επινοήθηκε το 1912 από την Chrysler. Από την ίδια εταιρία λανσαρίστηκε το 1949 το πρώτο κλειδί που με το ίδιο μπορούσε κανείς να ανοίξει τις πόρτες και τον κινητήρα (εδώ θα δείτε ένα άρθρο για την ευρηματικότητα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας).

Mercedes-SprinterΣτη συνέχεια άρχισε να παίρνει ένα πιο στιλάτο σχήμα και για λόγους αισθητικής είχε και πλαστικό περίβλημα ή το λογότυπο της μάρκας. Αργότερα άρχισε να μεγαλώνει σε όγκο με την ενσωμάτωση του τσιπ για το immobilizer, ενώ για να γίνει πιο πρακτικό και να μην σκαλώνει στην τσέπη απέκτησε και αναδιπλούμενη flip-flop κίνηση. Ενδιαφέρον είναι πως ένα από τα πρώτα προσιτά οικονομικά αυτοκίνητα με κεντρικό κλείδωμα ήταν το Renault Fuego του 1982, ενώ το πρώτο με σύστημα keyless το εισήγαγε η Mercedes-Benz το 1999.

BMW-7-Series-2016-1600-61Στο μέλλον τα κλειδιά θα ενσωματώσουν και νέες λειτουργίες με αποκορύφωμα αυτό που είδαμε στη νέα BMW 7, ενώ κάποια στιγμή ίσως και να αντικατασταθούν από τα smartphones. Έως τότε, εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα άρθρο για τις ενδεικτικές τιμές αντικατάστασης που έχει ένα κλειδί (σε περίπτωση που το χάσετε) και πως μπορεί ένας επίδοξος κλέφτης να εκμεταλλευθεί την ασύρματη επικοινωνία ενός keyless και να κλέψει το αυτοκίνητο…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close