NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Στο μικροσκόπιο η Porsche 959!

Porsche-959-cutaway (8)

Η Porsche 959 ήταν ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα στην εποχή της και αυτή που ουσιαστικά πέρασε την τετρακίνηση στις 911…

Porsche-959-cutaway (13)Κατασκευάστηκε από το 1985 έως το 1993 και επειδή αρχικά προοριζόταν μόνο για το Group B, η μεταγενέστερη έκδοση παραγωγής για τον δρόμο (βάσει κανονισμού της FIA κάθε αγωνιστικό έπρεπε να παράγεται σε τουλάχιστον 200 μονάδες για να πάρει την ομολογκασιόν) είχε αρκετά σοφιστικέ σχεδίαση. Για παράδειγμα, η ανεξάρτητη ανάρτηση στους τέσσερις τροχούς είχε διπλά αμορτισέρ, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα από την Bilstein και με υδραυλικό σύστημα αυξομείωσης (σε εύρος 3 εκ.) της απόστασης από το έδαφος (ακριβώς αυτό έκανε το ένα από τα δύο αμορτισέρ).

Porsche-959-cutaway (10)Η 959 είχε προκαλέσει αίσθηση καθώς ήταν ένα από τα πιο ευκολοδήγητα και γρήγορα sportscar της εποχής. Χάρη στον bi-turbo -6-κύλινδρο boxer (με αερόψυκτο μπλοκ) των 2.847 κ.εκ. και με ισχύ που έφτανε τους 450 ίππους μπορούσε να πιάσει το 0-100 σε 3,2 δλ. και την τελική των 317 χλμ/ώρα, ενώ η αεροδυναμική έπεφτε από το 0,38 της 911 στο 0,31. Για την εποχή ήταν ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με απόβαρο στα 1.450 κιλά, χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου, τα συνθετικά πάνελ αμαξώματος και διάφορα εξαρτήματα από ελαφριά κράματα και υλικά (όπως το κέβλαρ, το νόμεξ κ.α.).

SMS==> Porsche 911, ένα αυτοκίνητο που δεν θα έπρεπε να υπάρχει!

Porsche-959-cutaway (14)Η τετρακίνηση PSK (Porsche-Steuer Kupplung) με υγρό πολύδισκο συμπλέκτη στο εμπρός διαφορικό περνούσε έως και ισόποσα την ροπή στους δύο άξονες (σε νορμάλ συνθήκες το 80% ήταν στον πίσω άξονα). Φήμες, θέλουν το την τετρακίνηση ATTESA-ETS του Nissan Skyline GT-R R32 να είναι εμπνευσμένη από εκείνη της 959, με την τελευταία να είναι ένα από τα πρώτα σπορ μοντέλα με τετρακίνηση που πέρασε στις επόμενες turbo 911.

Porsche-959-cutaway (12)Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια το σειραϊκό σύστημα υπερτροφοδότησης (δύο στροβιλοσυμπιεστές, ο δεύτερος μεγαλύτερος αναλάμβανε μετά τις 4.300 σ.α.λ.) που αργότερα πέρασε ως layout στα Mazda RX-7 και Toyota Supra IV (σήμερα χρησιμοποιείται από πολλούς κατασκευαστές στην λογική του ενός μικρότερου και ενός μεγαλύτερου συμπιεστή). Οι ζάντες από μαγνήσιο επέτρεψαν την κοίλη σχεδίαση και την τοποθέτηση της βαλβίδας στο κέντρο (πίσω από το καπάκι) καθώς και με ένα σύστημα ελέγχου της πίεσης για να διασφαλίζεται το σωστό πάτημα και πρόσφυση του ελαστικού.

Porsche-959-cutaway (1)Η 959 είχε κατακτήσει το Dakar του 1986 και ως αγωνιστικό στο Group B καταργήθηκε μαζί με την εν λόγω κλάση (λόγω της θηριώδους δύναμης άνω των 800 ίππων και των τρομακτικών ατυχημάτων όπως του Henri Toivonen). Ως αυτοκίνητο παράχθηκε σε 300 μονάδες και αρχικός στόχος ήταν να κατασκευαστεί η απόλυτη 911. Για αυτό και κάθε 959 που υπάρχει έχει συλλεκτική αξία…

Εδώ, ο David Kimble είναι ένας από τους πιο διάσημους δημιουργούς στην σχεδίαση όμορφων απεικονίσεων σαν ακτινογραφία και σε αυτόν πιστώνεται -ανάμεσα στις πολλές- και η υπέροχη της Porsche 959 που βλέπετε.

SMS==> Οι καλύτερες διαφημίσεις της Porsche!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!