ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI ACT DSG6 [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

VW Tiguan TSI ACT caroto test drive 2016 (9)

Οδηγήσαμε το νέο Tiguan μέχρι την Μάνη και διανύσαμε πάνω από 700 χιλιόμετρα για να διαπιστώσουμε πως το «…καλό μπορεί να γίνει καλύτερο»…

Το Tiguan ήταν και παραμένει ένας σημαντικός παίχτης στην κατηγορία των SUV και στη νέα του γενιά επανέρχεται με ένα πιο ώριμο προφίλ και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό. Σχεδιαστικά δεν υπάρχει κάτι το πολύ τολμηρό ακολουθώντας το ελκυστικό μοτίβο που χάραξε το Passat, με την χαρακτηριστική μάσκα να μοιάζει σαν προέκταση των μπροστινών προβολέων. Αν εξαιρέσει κανείς τα πιο κομψά πίσω φωτιστικά σώματα, το πίσω μέρος παραπέμπει ευθέως στο Touran, ενώ οι πιο κοντοί πρόβολοι δίνουν ένα πιο δυναμικό κόμπακτ στιλ στο αμάξωμα με αεροδυναμική στο 0,32 (από cd: 0,37).

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο Tiguan είναι μακρύτερο κατά 6 εκ. (4,486 μέτρα συνολικό μήκος), φαρδύτερο κατά 3 εκ. (1,839 μέτρα πλάτος), ενώ υπολείπεται 5,7 εκ. σε ύψος (1,646 μέτρα). Βάσει των διαστάσεων, αλλά και του μεγαλύτερου κατά 7,7 εκ. μεταξονίου (στα 2,681 μέτρα), το νέο Tiguan είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες που θα απολαύσουν ένα ποιοτικό διάκοσμο. Σημαντικά μεγαλύτερος (+50 λίτρα) είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 420 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 515 όταν η πίσω σειρά καθισμάτων συρθεί προς τα εμπρός (σε εύρος 18 εκ., δηλ. + 2 από πριν).

Γενικότερα, το νέο Tiguan προσφέρει περισσότερες λύσεις που συναντάμε σε ένα MPV (π.χ. για πρώτη φορά υπάρχουν τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει με κίνηση ποδιού κ.α.), ενώ υπάρχουν πρακτικές και βολικές θήκες. Το ταμπλό μας παραπέμπει στο Passat και έχει ως κυρίαρχο στοιχείο την κεντρική οθόνη αφής και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ (Active Info Display κατά την Audi) που είχαμε δει και στο νέο Audi A4. Ο digital πίνακας είναι στάνταρ στην top έκδοση εξοπλισμού, αλλά με κόστος περίπου στα 400 ευρώ μπορεί να συνδυαστεί και με τις υπόλοιπες υπερπλήρεις εκδόσεις. Εννοείται πως υπάρχει πλήρης διασύνδεση και υποστήριξη smartphone, καθώς και όλα τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, όπως αυτόνομη πέδηση, σύστημα HUD κ.α.

photos: nmarinopoulos-vw

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το νέο Tiguan προσφέρεται στις νορμάλ on-road εκδόσεις και στις off-road που έχουν πιο «κοφτούς» προφυλακτήρες για καλύτερες γωνίες διαφυγής και πρόσβασης. Στις τετρακίνητες εκδόσεις -με σύστημα 4Motion (συμπλέκτη Haldex) και έλεγχο από το χειριστήριο Active Control με 4 προγράμματα παραμετροποίησης- η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 200 χλστ., ενώ στις εκδόσεις 4×2 είναι στα 180 χλστ.

Στην διάθεσή μας είχαμε την προσθιοκίνητη έκδοση 1.4 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων για μεγαλύτερη οικονομία. Στα κοντά 600 χλμ. που κάναμε και με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 9 λίτρα/100 χλμ. και το «βαρύ» πόδι εν μέρει να αντισταθμίζει την αστική κατανάλωση. Εδώ να πούμε πως η μετάδοση ήταν με το DSG-6 αποτελώντας ένα απόλυτα ισορροπημένο συνδυασμό, μιας και η γραμμική λειτουργία του μοτέρ παντρεύεται ιδανικά με το ταχύτατο διπλόδισκο κιβώτιο.

Η εξελιγμένη εκδοχή της MQB πλατφόρμας δημιουργεί ένα ταξιδιάρικο σύνολο με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Μάλιστα, το ταξίδι με το Tiguan προσεγγίζει τα επίπεδα μίας λιμουζίνας, αφού είναι ιδιαίτερα ξεκούραστο, σταθερό σαν βέλος, το εξαιρετικό set-up της ανάρτησης «κρύβει» χιλιόμετρα, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν ενοχλούν ακόμη και κοντά στην τελική. Η άνεση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα (το μοντέλο που οδηγήσαμε είχε 17άρες ζάντες), ενώ μόνο στα δύσκολα θα αντιδράσει ξερά. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, θετικό σε ακρίβεια το τιμόνι με μία μικρή ελαφρότητα γύρω από την ευθεία, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές.

times tiguanΣυμπερασματικά, το νέο Tiguan μοιάζει σαν μία πολύ καλή εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, σε κάθε του σημείο. Είναι ελκυστικό σχεδιαστικά, έχει καλούς χώρους και φουλ τεχνολογία, εξαιρετικό set-up και έναν καλό κινητήρα που δεν είναι όμως και ο οικονομικότερος σε κατανάλωση. Πάντως, η τιμή πώλησης κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο ώστε να το τοποθετούν κάτω από τα φτηνότερα Ford Kuga, Nissan Qashqai, Honda HR-V, Renault Kadjar, και ανάμεσα στα ακριβότερα Audi Q3, Honda CR-V, BMW X1.

Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τις τιμές πώλησης και ο εξοπλισμός. Αξίζει να παρατηρήσετε πως η ντίζελ 1.6 TDI (115 PS) που αναμένεται τον Σεπτέμβριο, ουσιαστικά επισκιάζει την βασική 1.4 TSI (125PS).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW Tiguan 1.4 TSI ACT 150PS DSG6 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h (202 με μηχανικό 6άρι)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,4 / 6,1 / 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 644 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 140 g/km (130 με μηχανικό)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.486 x 2.099 x 1.646 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585/1.576 mm
Μεταξόνιο 2.681 mm
Χώρος αποσκευών 420-1.555 lt
Απόβαρο 1.498 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.700€ (από 33.200€ με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button