BLOGΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Καυτές φήμες, σενάρια και υποθέσεις [blog]

 fire in car

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα του Μαυρίκου με την Porsche Cayenne ειπώθηκαν πολλά… και γράφτηκαν άλλα περισσότερα!

Οι φήμες…

Ως είθισται, σε ανάλογες περιπτώσεις υπήρξαν πολλές φήμες, διάφορες υποθέσεις γύρω από το τι προκάλεσε την ανάφλεξη, ενώ δεν απουσιάζουν και τα «συνωμοτικά» σενάρια, από αυτά που αρέσκεται να διαβάζει ο πολύς κοσμάκης. Εδώ, στο caroto.gr, δεν συνηθίζουμε να ασχολούμαστε με τέτοιου τύπου ρεπορτάζ και για αυτό σταθήκαμε κυρίως στο τι πρέπει να κάνει κανείς όταν το αυτοκίνητό του πάρει φωτιά και στο τι προκαλεί την ανάφλεξη σε ένα αυτοκίνητο.

Σε σχέση με το σύνολο των ατυχημάτων, η ανάφλεξη σε ένα αυτοκίνητο είναι κάτι το εξαιρετικά σπάνιο, ενώ όταν συσχετίζεται με ένα πρόσωπο επικαιρότητας η είδηση -ως είδηση- ανακυκλώνεται συνεχώς από τα μέσα ενημέρωσης. Δυστυχώς, όπως γίνεται τις περισσότερες φορές, ένα θέμα αναμασιέται επειδή πουλάει (everything it bleeds, it leads, μου είχε πει κάποτε ένας Βρετανός συνάδελφος) και ελάχιστοι μπαίνουν στον κόπο να αναρωτηθούν: πόσο εύκολα μπορεί να πάρει φωτιά ένα αυτοκίνητο; Και αν πάρει δεν υπάρχουν νωρίτερα προειδοποιητικά σημάδια (π.χ. μυρωδιά καμένου, καπνός) ώστε ο οδηγός να αντιληφθεί πως κάτι δεν πάει καλά;

Τα σενάρια….

Σε αρκετές μεγάλες ενημερωτικές σελίδες διάβασα πως η έκθεση του εμπειρογνωμόνων καταλήγει πως τελικά η φωτιά προκλήθηκε από διαρροή λαδιού και καυσίμων (όλα μαζί;) περίπου μισό λεπτό αφότου το τζιπ ακινητοποιήθηκε στην Αττική Οδό.  Νωρίτερα η Porsche -και όπως αναπαράχθηκε από πολλά μέσα και την τηλεόραση- προσέκρουσε στο τσιμεντένιο στηθαίο λόγω προβλήματος στην κρεμαγέρα το αυτοκίνητου. Μάλιστα, λόγω της πρόσκρουσης έφυγε το λάστιχο και η ζάντα που συρόταν στην άσφαλτο δημιούργησε σπινθήρες, οι οποίοι ανέφλεξαν τα υγρά που είχαν διαρρεύσει… Και κάπου εκεί αρχίζει το πάρτι με τα δημοσιεύματα κάθε άσχετου και σχετικού…

Εννοείται πως τα σενάρια θα ήταν πιο… ευφάνταστα αν π.χ. η Porsche λειτουργούσε εναλλακτικά με υγραέριο. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν διάβασα κάπου να ισχύει… Πάντως, αυτοκίνητα και μάλιστα πανάκριβα έχουμε δει να πιάνουν φωτιά. Όπως για παράδειγμα μερικές σούπερ Lamborghini ή ακόμη και τα ηλεκτρικά της Tesla. Εδώ όμως διαβάζουμε και ακραία σενάρια όπως το ότι φταίει η κακή συντήρηση ή αυτή που δεν έγινε σε επίσημα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση πως το εν λόγω περιστατικό…

Οι υποθέσεις…

Από ηλεκτρικές συσκευές μέχρι και αυτοκίνητα, η after sales αγορά έχει να επιδείξει αξιόπιστες, όπως και μη αξιόπιστες λύσεις. Κάτι που ισχύει παντού… Εδώ όμως τον πρώτο λόγο έχει ο καταναλωτής που επιλέγει, εμπιστεύεται και εν συνεχεία αξιολογεί το συνεργείο που επισκέπτεται. Προσοχή! Εδώ μιλάμε για ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ και επαγγελματίες και όχι για «παράγκες» με ένα ανυψωτικό και κάνα «γερανάκι». Κατά καιρούς υπάρχουν συμπτώματα με ζαβολιές και παρατυπίες (εδώ ένα παραστατικό με τα ανταλλακτικά και το κόστος της επισκευής χρειάζεται), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σε όλα τα εξουσιοδοτημένα σημεία επισκευής και συντήρησης τα πάντα είναι τέλεια και πως δεν υπάρχουν από πελάτες παράπονα.

Όπως και το ότι δεν ισχύει πως κάθε σωστός επαγγελματίας ανεξάρτητος επισκευαστής και συντηρητής, που διαθέτει όλον τον εξοπλισμό (διαγνωστικά, γνήσια ανταλλακτικά κ.α.), δεν ξέρει καλά την δουλειά του επειδή μόνο και μόνο έχει -αν έχει- φτηνότερο τιμοκατάλογο. Από την άλλη, η πιάτσα είναι μικρή και όταν κάποιος δεν κάνει σωστά την δουλειά του ή χρησιμοποιεί «μαϊμού» προϊόντα δεν είναι τόσο εύκολο να κρυφτεί και να μην μαθευτεί. Άλλωστε, αυτό δεν ισχύει για κάθε επαγγελματία; Είτε μιλάμε για εξουσιοδοτημένο συνεργείο, είτε για την ελεύθερη αγορά…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!