Mercedes-Benz GLC 220d [test drive]

Mercedes-Benz GLC 220d caroto test drive 2016 (4)

Βενζίνη η Ντίζελ; Με δεδομένο ότι η GLC παίζει στη δική της κατηγορία, το μόνο σοβαρό ερώτημα είναι με ποιον κινητήρα θα την επιλέγαμε…

Η πρώτη γεύση ήρθε πριν από μερικές εβδομάδες, με την αρχική δοκιμή της GLC 250, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ. Τώρα ήρθε η σειρά της 220d, να περάσει από τα χέρια μας, ώστε να αποκτήσουμε μία ολοκληρωμένη εμπειρία και παράλληλα να μπορούμε να απαντήσουμε στο αρχικό ερώτημα… Με το χέρι, λοιπόν, στην καρδιά, θα πούμε ότι και τα δύο είναι εξαιρετικά, αλλά μάλλον θα καταλήγαμε στο πετρέλαιο…

Το γιατί, δεν θέλει και ρώτημα. Έχει να κάνει με την ποιότητα του συνόλου που κρύβεται κάτω από το καπό. Πρόκειται για ένα σύγχρονο, τετρακύλινδρο κινητήρα, χωρητικότητας 2,2 λίτρων, με 170 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπής, που αποδίδονται από τις 1.400 έως τις 2.800 σ.α.λ. Αυτό δείχνει να ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία και στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσφέροντας άφθονη δύναμη από πολύ χαμηλά, γραμμική συμπεριφορά και παράλληλα μία μεταξένια λειτουργία και χαμηλή ηχητική υπογραφή. Με λίγα λόγια, ένα από τα κορυφαία σύνολα της κατηγορίας.

Ο συνδυασμός του, δε, με το νέο, εννιάρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC της εταιρίας, αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία. Χάρη στο τελευταίο, οι αλλαγές πραγματοποιούνται ιδιαίτερα ομαλά και χωρίς καθυστέρηση. Στη σειριακή διαμόρφωση ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις και μέσω των paddles, πίσω από το τιμόνι. Όσο για την κλιμάκωση, η ύπαρξη τόσων πολλών σχέσεων επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται με 100 χλμ./ώρα και μόλις 1.300 σ.α.λ. με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση!

photos: nmarinopoulos

Η βελούδινη συμπεριφορά του κινητήρα συνδυάζεται αρμονικά και με το στήσιμο των αναρτήσεων, που πραγματικά εξασφαλίζουν μία πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης. Διατηρώντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα, απορροφούν επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και προσφέρουν πραγματικά απροβλημάτιστες μετακινήσεις, είτε μιλάμε για διαδρομές τύπου γραφείο-σπίτι, είτε για πολύωρες αποστάσεις, σε κάθε οδικό δίκτυο.

Από άποψης επιδόσεων, ο κινητήρας προσφέρει άφθονη ισχύ παντού, επιτρέποντας σε όποιον το επιλέξει να κινηθεί με ρυθμούς αρκετά άνω του μέσου όρου. Το αυξημένο βάρος των 1,8 τόνων του αυτοκινήτου δείχνει να κρύβεται επιμελώς, τόσο στις επιταχύνσεις, όσο και στις ξαφνικές αλλαγές πορείας, στις στροφές αλλά και στα φρένα. Δεν θα ισχυριστούμε ότι η GLC 220d προσφέρει κάποια έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά, είναι όμως αρκετά ουδέτερη και δεν θα αγχώσει σε καμία περίπτωση αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι της.

Κερασάκι εδώ το σύστημα Dynamic Select, που προσφέρει 5 οδηγικά προφίλ και επεμβαίνει σε αναρτήσεις, σύστημα διεύθυνσης, κινητήρα κ.λπ. ώστε να αλλάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τα γούστα του οδηγού. Και μιλώντας για τον οδηγό, όσο απαιτητικός και να είναι, δύσκολα θα βρει κάτι να παρατηρήσει αναφορικά με τη θέση οδήγησης, όπως αντίστοιχα και με την προσφερόμενη εργονομία. Τα πάντα στο εσωτερικό της GLC δείχνουν σχεδιασμένα με γνώμονα την άνεση και την πρακτικότητα. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλής ποιότητας, η συναρμογή τους είναι πολύ προσεγμένη, ενώ και το γενικότερο τεχνολογικό και ηλεκτρονικό υπόβαθρο είναι ανάλογο των περιστάσεων.

Τι λείπει λοιπόν; Πρακτικά τίποτα. Τα περίπου 1.180 ευρώ που ζητάει επιπλέον, σε σχέση με την GLC 250 δεν είναι πολλά, στην κατηγορία των συν 50.000 που παίζει. Βέβαια, αν ασχοληθείτε και με τα έξτρα της εταιρίας, η τιμή αυτή αναμένεται να ανέβει αρκετά, κάνοντας όμως ακόμα καλύτερη την -έτσι και αλλιώς- κορυφαία πρόταση για την κατηγορία. Και αν το κόστος χρήσης είναι αυτό που βάζετε πάνω από όλα, τότε προφανώς αυτή είναι η σωστή GLC για εσάς…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.143 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 99,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 3.000-4.200 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 1.400-2.800 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 5,0 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 929 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo2, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.656 x 1.890 x 1.644 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.621/1.617 mm
Μεταξόνιο 2.873 mm
Χώρος αποσκευών 550-1.600 lt
Απόβαρο 1.845 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 56.410€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close