ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Cee’d 1.0 T-GDI vs Seat Leon 1.0 TSI [test drive]

Kia Ceed vs Seat Leon caroto test drive 2016 (10)

Θα αγοράζατε ποτέ ένα μικρομεσαίο hatch με 1.000άρη κινητήρα; Την απάντηση δίνουν δύο από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς…

Οι Κορεάτες μαθαίνουν και πολύ γρήγορα μάλιστα. Έτσι, ακολουθούν και αυτοί το δόγμα του downsizing μπαίνοντας στο… τρικύλινδρο παιχνίδι με ένα αξιόλογο turbo μοτέρ στα 1.000 κ.εκ. που δεν έχει να ζηλέψει σε κάτι τον ανταγωνισμό. Για την περίσταση και το ανανεωμένο cee’d που είχαμε οδηγήσει προ μηνών Στην Σλοβακία, προτιμήσαμε να το αντιπαραθέσουμε με τον πρωτεργάτη στο downsizing που δεν είναι άλλο από το VW Group. Όπου έχουμε έναν επίσης σχετικά νέο 3-κύλινδρο TSI με περίπου ίδια συνταγή (με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση), κάτι που ισχύει και για το έτερο του συγκριτικού μας, του Seat Leon (εδώ μπορείτε να βρείτε ένα εξίσου ενδιαφέρον συγκριτικό με τα Toyota Auris 1.2T vs VW Golf 1.0 TSI).

Η απόδοση  κυμαίνεται στο μέσο όρο με 120 άλογα για το KIA και 115 για το Seat Leon που εμφανίζει μια πιο τραχιά και θορυβώδη λειτουργία από εκείνη του Cee’d. Και στις δύο περιπτώσεις οι ρεπρίζ είναι ικανοποιητικές και μόνο στις υψηλές ταχύτητες θα αντιληφθείς τα λίγα κυβικά. Παρόλο που η ροπή υπολείπεται κατά 29 Nm και με την μέγιστη τιμή της να αποδίδεται αρκετά ψηλά, το μοτέρ του KIA είναι ψυχωμένο από χαμηλά, αλλά τα επιπλέον κιλάκια του (σ.σ. η κλιμάκωση των κιβωτίων είναι περίπου η ίδια) δεν το αναδεικνύουν ως πιο σβέλτο από το SEAT. Επίσης, ο TSI είναι και πιο οικονομικός στην κατανάλωση με μία μέση τιμή στα 7-7,5 λτ./100 χλμ. όταν το cee’d μας έδειξε μία μέτρηση στα 8,0-8,5 λτ./100 χλμ. (πάντα με το A/C ενεργοποιημένο φουλ). Αξιοσημείωτο είναι πως η λειτουργία του start/stop είναι και στα δύο μοντέλα θετική με του Leon να ανταποκρίνεται κάπως καλύτερα.

photos: nmarinopoulos

Και τα δύο αυτοκίνητα προτάσσουν ένα σπορτίβικο προφίλ που είναι πιο έντονο στην περίπτωση του cee’d με το εμφατικό «πακέτο» της έκδοσης GT Line (ξεχωρίζει από τα ice-cube μπροστινά LED). Το οποίο πακέτο συνδυάζεται με το πιο σφιχτό set-up της ανάρτησης (που έχουν τα facelift cee’d) δημιουργώντας ένα πιο σπορ σύνολο δίχως να επισκιάζεται ο τομέας της άνεσης. Το Leon είναι λίγο πιο μαλακό σε ρύθμιση ανάρτησης με λίγο πιο family προσέγγιση, αλλά παραμένει εξίσου ενδιαφέρον οδηγικά με εξαιρετική θέση οδήγησης, άμεσο τιμόνι (στο KΙΑ υπάρχουν τρία «σεταρίσματα» για την υποβοήθηση) και ακριβέστερο επιλογέα ταχυτήτων.  Μπορεί να μην στρίβει σαν «τρένο» όπως το cee’d (με τυπικές υποστροφικές τάσεις), αλλά είναι επίσης ασφαλέστατο και μία πιο ανάλαφρη αίσθηση στην κίνησή του (εδώ φαίνεται και το μικρότερο απόβαρο). Στο ταξίδι και τα δύο αυτοκίνητα είναι άνετα, ευθύβολα και ήσυχα με το cee’d να παρουσιάζει μία ελαφρώς πιο «premium» εικόνα, από το πιο ώριμο Leon.

Σχεδιαστικά το Cee’d καταφέρνει να γεμίζει περισσότερο το μάτι με την πιο νεανική και δυναμική εμφάνισή του, από ότι το λιγότερο ευφάνταστο οπτικά Leon που βρίσκεται στην δύση της πορείας του (το νέο μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί σε περίπου ένα χρόνο). Εις τα ενδότερα το ταμπλό του κορεατικού μοντέλου είναι ναι μεν πιο μουντό, αλλά καταφέρνει να δείχνει πιο ποιοτικό και σύγχρονο με την μεγαλύτερη οθόνη αφής. Ωστόσο, το τιμόνι του έχει υπερβολικά πολλούς διακόπτες, ενώ παρότι μικρότερη και πιο απλή, η touch-screen του Leon αποδεικνύεται εξίσου βολική. Με το μάτι του οικογενειάρχη, το Leon φαίνεται ως μία πιο συμφέρουσα πρόταση αφού προσφέρει ένα πιο πρακτικό πορτμπαγκάζ, λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος και του χαμηλότερου ύψους φόρτωσης, συν το γεγονός πως ο TSI είναι κατιτίς οικονομικότερος.

Τώρα, με δεδομένο πως οι τιμές πώλησης είναι περίπου ίδιες (αν εξαιρέσουμε το προαιρετικό πακέτο GT-Line που κοστίζει 19.650€), οι… οικονομοτεχνικές λεπτομέρειες θα πρέπει να αναζητηθούν στην λίστα του εξοπλισμού με το KIA να προσφέρει και 7 χρόνια εγγύησης. Ολοκληρώνοντας, θα έλεγα πως πρόκειται για δύο ολοκληρωμένες προτάσεις που έρχονται να καλύψουν δύο διαφορετικές κατηγορίες οδηγών: cee’d (από 16.990€) για όσους προτιμούν κάτι πιο νεανικό και σπορτίβικο, Leon (από 16.950€) για τους πιο οικογενειάρχες και οικονομολόγους. Μείνετε δικτυωμένοι στο caroto.gr, επόμενη δοκιμή το Opel Astra στα 1.000 κ.εκ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Kia Cee’d 1.0 T-GDI Seat Leon 1.0 TSI
Κυβισμός 998 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm 85 kW (115 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 171 Nm (17,4 kgm) / 4.000 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1 sec 9,6 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,2 / 4,9 / 4,2 lt/100 km 5,3 / 4,3 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 662 km 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime2,
225/45 R17
Dunlop Sport BluResponse,
205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.310 x 1.780 x 1.470 mm 4.263 x 1.816 x 1.459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.571 mm 1.544/1.514 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.318 lt 380-1.210 lt
Απόβαρο 1.279 kg 1.202 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 16.990€ (19.650€ το GT Line)

από 16.950€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!