ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus ST Diesel [test drive]

Ford Focus ST Diesel caroto test drive 2016 (52)

Focus ST με κινητήρα diesel; Και όμως, για όσους θέλουν επιδόσεις αλλά μετράνε και την κατανάλωση, η λύση είναι εδώ και δεν κάνει εκπτώσεις στην προσφερόμενη αίσθηση!

Εάν πριν από 10 χρόνια ανέφερε κανείς το ενδεχόμενο της παραγωγής “GTI” με κινητήρα diesel, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα τον κοιτούσαν με συμπάθεια… Και όμως, από τότε η τεχνολογία στους πετρελαιοκινητήρες έχει κάνει σοβαρά βήματα προόδου, σε όλα τα επίπεδα. Από τους αγώνες αντοχής -βλέπε Le Mans- μέχρι και τα σύγχρονα hot hatch που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, το Focus ST, που κυκλοφορεί και σε έκδοση diesel (εδώ η δοκιμή του βενζινοκίνητου με τα 250 άλογα) , με λιγότερα μεν άλογα (185 έναντι 250) αλλά με άφθονη ροπή και με έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, θα πούμε ότι οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει πολύ σοβαρή δουλειά. Ο δίλιτρος TDCi δείχνει πρακτικά να έχει φτάσει στα όριά του. Τόσο από άποψης τιμών ισχύος και ροπής, όσο και στο θέμα της συμπεριφοράς, όπου στις χαμηλές/ μεσαίες στροφές και στον παραγόμενο ήχο, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα. Κρίνοντας βέβαια αυστηρά, θα πούμε ότι δεν έχει την έκρηξη της βενζίνης, ούτε και τη δύναμη που βγάζει αυτή, στις στροφές κοντά στον κόφτη.

Δεν πειράζει, όμως. Η ρεαλιστική αυτονομία των 800+ χιλιομέτρων και το γεγονός ότι η κατανάλωση δεν ακουμπάει τα 20 λίτρα/100 χλμ, με 6η στο κιβώτιο, γκάζι στο πάτωμα και το ταχύμετρο να έχει γείρει τέρμα δεξιά (εκεί που αντίστοιχα βενζινοκίνητα δείχνουν 30 και 40 λίτρα/100…) δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να χαίρεται πιο συχνά το αυτοκίνητό του, χωρίς να πληρώνει πεντάευρα για την κάθε του γκαζιά!

photos: nmarinopoulos

Ο τελευταιος, βέβαια, έχει και άλλους λόγους να χαίρεται. Κατ΄ αρχήν είναι η ψυχολογική ανάταση που μπορεί να προκαλέσει το μυώδες αμάξωμα με την κυψελωτή μάσκα, οι 18-άρηδες τροχοί και η διπλή, κεντρική απόληξη της εξάτμισης πίσω. Μετά, είναι το σφιχτό, μπάκετ κάθισμα της Recaro, ο ακριβής επιλογέας και το πλούσιο σε αίσθηση τιμόνι, από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας, με μόλις 1,6 στροφές από άκρη σε άκρη.

Περνώντας λοιπόν στο προκείμενο, στην οδική συμπεριφορά, για τις καθημερινές μετακινήσεις το πετρελαιοκίνητο Focus ST δεν διεκδικεί βραβείο πρακτικότητας. Οι αναρτήσεις του είναι αρκετά σκληρές για να απορροφήσουν όλες τις ανωμαλίες, ενώ και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (Good Year Eagle F1) δεν βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Όλα αυτά θα εκτιμηθούν μόνο όταν ο οδηγός περάσει σε ένα πιο «παιχνιδιάρικο» mode. Όταν αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, τότε θα εκτιμήσει τις μικρές κλίσεις στις στροφές, τον ουδέτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το προοδευτικό και όχι τόσο παρεμβατικό ESP, όπως και τα εξαιρετικά σε απόδοση φρένα, που διατηρούν την απαραίτητη δύναμη πέδησης, ακόμα και όταν ζοριστούν.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το εξελιγμένο ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control, δίνουν ένα πραγματικά φιλικό σύνολο, που προσφέρει ικανές δόσεις οδηγικής απόλαυσης, χωρίς να τιμωρεί τυχόν λάθη και χωρίς να αποζητά ιδιαίτερα «χέρια» για να κινηθεί γρήγορα. Αν τώρα προσθέσετε επίσης το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και τη λογική, για τα όσα προσφέρει, τιμή, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Αν θέλετε το 100% ενός ST, να πάτε στη βενζίνη. Αν πάλι σας αρκεί το 90% αλλά με τη μισή κατανάλωση -και άρα με μεγαλύτερη άνεση να το χαρείτε- τότε ο δρόμος οδηγεί εδώ.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Focus ST – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.997 cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 136 kW (185 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 2.000-2.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφoδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1 sec
Τελική ταχύτητα 217 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,2 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 849 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.362×1.823×1.471 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560/1.544 mm
Μεταξόνιο 2.648 mm
Χώρος αποσκευών 363-1.262 lt
Απόβαρο 1.464 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.059€ (με προωθητική ενέργεια)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button