ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

50 χρόνια μετά το GM Electrovan, το πρώτο fuel-cell όχημα!

gm-electrovan-fcv

To Electrovan ήταν ένα από τα πρώτα fuel cell οχήματα στον κόσμο και είχε κατασκευασθεί στις ΗΠΑ το 1966…

1966-ElectrovanΗ τεχνολογία των κυψελών καυσίμου είναι τόσο παλιά σχεδόν όσο των συσσωρευτών, από το 1839 όταν ο William Grove κατάφερε να φτιάξει μια κυψέλη με καταλύτες το υδρογόνο και το οξυγόνο. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα με μπαταρία εμφανίστηκαν περίπου μισό αιώνα αργότερα (δείτε εδώ το Electrobat ή το Detroit Electric), και χρειάστηκε άλλος μισός για να κατασκευαστεί το GM Electrovan που είχε βασιστεί πάνω σε ένα GMC Handivan.

electrovan3ytΤο Electrovan θύμιζε άρμα μιας και ζύγιζε περίπου 3,2 τόνους (μόνο ο ηλεκτρολύτης ήταν στα 250 κιλά!), η μονάδα των κυψελών καύσιμου υδρογόνου -με 32 στοιχεία σε σειρά- είχε ισχύ 32 kW (με peak στα 160 kW) και ενδεικτικό των επιδόσεων του ήταν η τελική των 112 χλμ./ώρα, ενώ χρειαζόταν περίπου 30 δλ. για να ολοκληρώσει το 0-100. Ωστόσο, για λόγους ασφαλείας (η δεξαμενή του οξυγόνου και του υδρογόνου ήταν πίσω από τα καθίσματα) δεν ήταν δυνατό εκείνη την εποχή να δοθεί άδεια κυκλοφορίας και το Electrovan εκινείτο μόνο στις εγκαταστάσεις της GM.

Θεωρείται το πρώτο fuel cell όχημα με κυψέλες από την NASA (που τις χρησιμοποιούσε στους δορυφόρους της) και η παραγωγή του ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 1966. Περίπου 200 μηχανικοί δούλεψαν για να το έχουν έτοιμο έως τον Οκτώβριο για να παρουσιαστεί σε ένα φόρουμ ενέργειας. Και αφού έγινε η επίδειξη το Electrovan ξεχάστηκε σε μία αποθήκη για να το ξαναθυμηθεί η GM το 2001, όταν με τις ευλογίες του Bush και λοιπών συμφερόντων ο παγκόσμιος ενεργειακός ιστός έπρεπε να στηθεί πάνω στο υδρογόνο.

SMS==> Πως λειτουργεί ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close