NEA

Πόσες turbo Ferrari έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα;

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Ferrari-California_T-2015

Πριν από περίπου τρία χρόνια η Ferrari απαρνιόταν το turbo. Πριν από μερικές μέρες παρουσίασε την πανέμορφη GTC4Lusso με τον υπερτροφοδοτούμενο V8…

Όπως έχουμε πει αυτή η δεκαετία ανήκει στην υπερτροφοδότηση (ποιος ξέρει, η επόμενη ίσως στα ηλεκτροϋβριδικά) με την Ferrari να παρουσιάζει στο σαλόνι του Παρισιού την V8 turbo εκδοχή της GTC4Lusso. Ωστόσο, πότε ξεκίνησε η turbo εποχή για την ιταλική φίρμα;

Cutaway 308 FerrariH Ferrari 208 GTB/GTS παρουσιάστηκε το 1980 (βασιζόταν στην 308 που βλέπετε δίπλα και που λανσαρίστηκε το 1975, η οποία είχε αντικαταστήσει την Dino 246 με τον V6) και ο V8 των 1.990 κ.εκ. ήταν ένας από τους μικρότερους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ (και σε ισχύ αφού απέδιδε μόλις 155 άλογα). Το 1981 οι Gilles Villeneuve και Didier Pironi ήταν οι πρώτοι που οδήγησαν μονοθέσιο της Scuderia με τούρμπο και ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε η πρώτη «τουρμπισμένη» Ferrari. Η 208 GTB/GTS Turbo με στροβιλοσυμπιεστή της KKK και ηλεκτρονική της Marelli, με συνολική απόδοση 220 άλογα (παράχθηκε έως το 1985). Αργότερα εμφανίσθηκε και η επίσης turbo 328 με αυξημένη ισχύ στα 250 άλογα.

Πιο εντυπωσιακή και βελτιωμένη σε όλα της ήταν η πανέμορφη Ferrari 288 GTO (1984-87) που αυτή τη φορά ο V8 των 2,9 λίτρων (με 5άρι μηχανικό σαζμάν) είχε διπλή υπερτροφοδότηση με την ισχύ να εκτοξεύεται στα 400 άλογα και το 0-100 λίγο παραπάνω από τα 5 δλ. Υπήρξε και έκδοση Evoluzione με 600 άλογα με τελική που ξεπερνούσε τα 288 χλμ./ώρα της νορμάλ 288 GTO.

Από το 1987 έως το 1992 κράτησε η παραγωγή της Ferrari F40 (στις 400 μονάδες), η οποία αποτέλεσε την εξέλιξη της 288 GTO. Πρόκειται για ένα από τα πιο iconic φεραρικά και supercar γενικότερα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ με το αμάξωμα να αποτελείται εν μέρει από κάρμπον, κέβλαρ και αλουμίνιο και με σήμα κατατεθέν την μεγάλη φτερούγα. Με τον βελτιωμένο V8 της 288 GTO ως προίκα απέδιδε 478 άλογα (0-100 σε 4,1 δλ., τελική στα 324) και την F40 διαδέχτηκε η F50 με τον ατμοσφαιρικό V12.

Ferrari-488_GTB-2016 (2)Από την F40 και μετά πέρασαν 22 ολόκληρα χρόνια για να επιστρέψει ξανά η Ferrari στο turbo λανσάροντας το 2014 την California T. Πέρυσι οι Ιταλοί παρουσίασαν την 488 GTB (την αναβαθμισμένη εκδοχή της 458 Italia) για να φτάσουμε στην GTC4Lusso με τον downsizing V8 των 2,4 λίτρων. Και όπως φαίνεται το turbo ήρθε για να μείνει για την Ferrari η οποία ισχυρίζεται πως ο V12 θα αναπνέει ατμοσφαιρικά. Τουλάχιστον, μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο…

Ferrari-488_GTB-2016

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button